Alternativ till R6 och liknande....

kolla in Triumph TT 600 och nya Daytona 600..
max försäkring på 8415 kr helför/helår......
:tummenupp

ape skrev:
kolla in Triumph TT 600 och nya Daytona 600..
max försäkring på 8415 kr helför/helår......
:tummenupp

Köp inte en Triumph sporthoj enbart för försäkringen. Det kan straffa sig. Fråga bara alla som köpte den stora Daytonan för några år sedan.

/Y

Många har ju halvförsäkring men de täcker väl endast om någon annan orsakar skada på ens hoj. Om den blir stulen tex eller man går i gatan själv så står man där med lång haka alltså?
Känns som chansen är störst att man vurpar själv.
Är man dumsnål om man endast tar en halvförsäkring?
Skulle ju kosta mig en förmögenhet med hel/helår. Under 30 år, bor i Sthlm. Första hoj osv.

Inte så bra koll på detta. :confused:

RocketQueen skrev:
Många har ju halvförsäkring men de täcker väl endast om någon annan orsakar skada på ens hoj. Om den blir stulen tex eller man går i gatan själv så står man där med lång haka alltså?
Känns som chansen är störst att man vurpar själv.
Är man dumsnål om man endast tar en halvförsäkring?
Skulle ju kosta mig en förmögenhet med hel/helår. Under 30 år, bor i Sthlm. Första hoj osv.

Inte så bra koll på detta. :confused:
Halvförsäkring täcker stöld men inte skadorna på hojen om du själv vurpar. Då måste du ha helförsäkring.

wima skrev:
Halvförsäkring täcker stöld men inte skadorna på hojen om du själv vurpar. Då måste du ha helförsäkring.

Ok. De är ju bra att de täcker stöld men känns som man borde ha helförsäkring. Fast satan va dyrt men men...

RocketQueen skrev:
Ok. De är ju bra att de täcker stöld men känns som man borde ha helförsäkring. Fast satan va dyrt men men...
Det beror ju lite på hur ny hoj du ska ha, en som har ett par år på nacken kan man gott ha halvförsäkring på tycker jag. Men det smidigaste är ju om du låter bli att lägga hojen i vilket fall... :tungan

wima skrev:
Det beror ju lite på hur ny hoj du ska ha, en som har ett par år på nacken kan man gott ha halvförsäkring på tycker jag. Men det smidigaste är ju om du låter bli att lägga hojen i vilket fall... :tungan

ha ha ja men de är de sista man vill ju. Man får va rädd om sin pärla!
Kan gått tänka mig en som är lite äldre men inte för gammal självklart.

Funderar lite på TT´n...

Jag har faktiskt börjat kolla på Triumph TT efter att varit inne på en tvinn typ fjaerstårm men eftersom jag inte hittat någon försäkring som är vettig så lutar det åt TT'n...
har tyvärr inte hittat någon som jag kan prov åka.. :(

Finns det någon annan 600 typ thundercat som kan slå Triumphs försäkring???

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...