Alternativ till "plastraketen"?

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Hej, jag undrar helt enkelt om det finns något bra alternativ till plastraketen? Hade tidigare en R6:a, men för att få den där goa känslan av att glida i kurvorna så fick man ju ligga runnt 100km/h, vilket bevisligen också hade sina nackdelar :(

Vill också säga att jag är runt 190cm, så en sporthoj passade mig bra.

Om du är ute efter att krama små kurviga vägar så föreslår jag något med en upprätt körställning och utan kåpor.

En sådan här :yoparty

(kommer snart på Blocket)

Bifogat

• 2007-10-03_005small.jpg
    2007-10-03_005small.jpg
    133.4 KB · Visningar: 107
Last edited:
Du ska ha en motard..! :yoparty

Du är nog f.ö. den första jag hör säga att du är 190 lång och att sporthoj passade dig bra, min GSX-R600 är ganska liten för mig och jag är bara 185... ;)

Håller med om SuperDuken, roligt brutal jäkel till maskin. Fast Supermoto 950 var lite för mycket för mig, lite för mycket huligan i den om du frågar mig. Den höjden kombinerat med storleken på maskinen och styret fick man en massa bänga ideér. Kommer du för brett in i en rondell? skitsamma kör över hela skiten!

Ja tyckte i alla fall att ja satt skönt, och såg instrumenten bra osv..

Det får du tycka, det är helt ok... ;)

Frågan är ju om du vill ha sporthoj igen eller om du ska ha nåt annat? För gatkörning så kan ju jag rekommendera KTM 625/640/660, grymt roliga hojar, dock ej för långkörning. KTM 950 SM är bättre på det och funkar ändå schysst på grusvägar och lättare - väldigt lätt - offroad. Ska du ha en ren vägmaskin är ju SuperDuken brutalt rolig, klart den roligaste fabriksfightern just nu med en brutal motor, kort hjulbas och brant styrvinkel.

Alternativ?

Bifogat

• Hug-010-webb.jpg
    Hug-010-webb.jpg
    83 KB · Visningar: 66
Alternativen är många. Allt från kromsläde/gynstol till herrejösses plastraketer. Det roligaste med valet av ny hoj måste väl iaf vara att provköra så mycket olika skrot man kan. Testa å se vad som funkar.

Frågan är ju om du vill ha sporthoj igen eller om du ska ha nåt annat? För gatkörning så kan ju jag rekommendera KTM 625/640/660, grymt roliga hojar, dock ej för långkörning. KTM 950 SM är bättre på det och funkar ändå schysst på grusvägar och lättare - väldigt lätt - offroad. Ska du ha en ren vägmaskin är ju SuperDuken brutalt rolig, klart den roligaste fabriksfightern just nu med en brutal motor, kort hjulbas och brant styrvinkel.
okay.

Alternativen är många. Allt från kromsläde/gynstol till herrejösses plastraketer. Det roligaste med valet av ny hoj måste väl iaf vara att provköra så mycket olika skrot man kan. Testa å se vad som funkar.

okay.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard