Alternativ till IB?

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Tjena alla glada RR-förare
Satt och bläddrade i nya numret av IB... Det känns som ett skämt! EN stackars sida om RR.. Finns det verkligen inget alternativ? Vi kunde lika gärna få tidningen BIKE istället för den där biltidningen..

/JPS

Kan hålla med dig lite.I snitt är det väll två sidor om RR. Men mycket om cross. Det är väll lite som damfotbollen framgång medför mera utrymme eller...

Skulle det inte vara väldigt bra för våra publiksiffror att istället ha två stående sidor i Bike?

Den skickas ju ut till mängder av presumptiva åskådare...... vi får då ut information till MC-Sverige om våra tävlingar per automatik. Dessutom tror jag det skulle kunna öka intresset och lättillgängligheten för att börja tävla.

sepahewe skrev:
Skulle det inte vara väldigt bra för våra publiksiffror att istället ha två stående sidor i Bike?

Den skickas ju ut till mängder av presumptiva åskådare...... vi får då ut information till MC-Sverige om våra tävlingar per automatik. Dessutom tror jag det skulle kunna öka intresset och lättillgängligheten för att börja tävla.

Om tidningen BIKE fick våra pengar istället för IB så skulle säkert den tidningen göra ett bättre jobb. Nu känns det som vi slänger pengarna i sjön.

Jörgen Player Special skrev:
Om tidningen BIKE fick våra pengar istället för IB så skulle säkert den tidningen göra ett bättre jobb. Nu känns det som vi slänger pengarna i sjön.

bike ger väl bara ut ca 9 nummer om året tycker det är dåligt som det är med varannan vecka när det hette race var det flera sidor plus att den kom ut varje vecka förutom när det var lågsesång

Jag skulle hellre se att dom entusiasterna som finns tex macho woman pargus jp mm fick våra licensepengar och försökte göra en bra tidning prioritera kvalitet före kvantitet och inrikta tidningen på det vi gillar sporthoj och rr

moto-gg skrev:
bike ger väl bara ut ca 9 nummer om året tycker det är dåligt som det är med varannan vecka när det hette race var det flera sidor plus att den kom ut varje vecka förutom när det var lågsesång

Jag skulle hellre se att dom entusiasterna som finns tex macho woman pargus jp mm fick våra licensepengar och försökte göra en bra tidning prioritera kvalitet före kvantitet och inrikta tidningen på det vi gillar sporthoj och rr

Jag hann aldrig uppleva Race... Men DN är ju bättre än IB!

Jag har läst IB långt innan motorcyklarna kom in i bilden då jag även är intresserad av framförallt rally.
Det som jag tycker är lite små roligt är att det har pågått samma diskutioner i gästböcker och forum för rallyfolk att 2 hjulingarna får för mycket utrymme i tidningen och att det inte är nån bevakning på rally.
För min del som är intresserad av båda är det en utmärk tidning och ibland så blir det mera bilar och nästa gång mera hojar.

Är det inte så att det är lite lågsesong i rr just nu så det är därför som det blir så lite skrivet om sporten?
Kan dock hålla med om att det var väldigt lite med en sida i detta nr.

Jag tror att det är svårt att driva en tidning som bara inriktar sig på rr och få det att gå runt i sverige då det är trots allt en så liten sport.
Dock kan jag tipsa om att om ni vill ha in mera i tidingen, skriv egena artiklar om hur det går för eran del och tipsa om reportage som ni vill att dom skall göra.

moto-gg skrev:

Ja tack, jag tar gärna pengarna. Skulle vara schysst att få loss lite tid så att man kunde ha en chans att göra det man skulle vilja göra.

*/ ?>
Back