Alternativ till Explorer?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Då I.E inte direkt regerar undrar jag vad de finns för alternativ som är bra och praktiska.

Netcaptor, är ett prog som jag älskar! Dock har jag haft problem med att hitta rätt "fix" om ni förstår.

Finns de några andra bra alternativ? no iosf. vad är kanoners med det?

Jag kör med Opera och kan inget annat än rekommendera det. Kommer aldrig använda IE igen! :tummenupp

Firefox, finns inget alternativ. Som gurkmaster säger, risken för säkerhetshål är i stort sett obefintlig jämfört med IE som ju brukar ha en ny lucka i veckan ungefär. Den är dessutom avsevärt snabbare, har inbyggd popblockering och fliksurfning gör att du kan ha alla siter i ett fönster istället för ett programfönster per webplats som IE. http://www.mozilla.org/products/firefox/

nu så, programmet som har allt finns på www.crazybrowser.com

Där finns så du kan ha det på svenska också med en liten text-fil. Lägg den i rätt mapp innan du startar det första gången så finns det med i "välj språk" som poppar upp då.

Slår firefox på fingrarna, men har man vant sig vid ngt så kanske man inte byter iaf.

nu ska ja finjustera lite mera!

Crazy Browser finns bara till utdöende OS. Hittar dessutom inget jag inte kan göra i Firefox så jag fortsätter med det. :banana

Det enda jag saknar i Firefox är att jag inte kan dubbelklicka i formulärfält för att se de alternativ jag skrivit där tidigare, jag måste p och pilla på tangentbordet för det.

Skalman skrev:
Det enda jag saknar i Firefox är att jag inte kan dubbelklicka i formulärfält för att se de alternativ jag skrivit där tidigare, jag måste p och pilla på tangentbordet för det.

...inte vill man väl ha kvar någon form av "history" i formulärfält?.. ..eller ni kanske bor själva? :hihi :tungan

Neanderthalaren skrev:
Adblock är ett måste om man har Firefox. Otroligt skönt att sjäv bestämma vad man vill se :tummenupp

Precis. Det är suveränt. Expressen, Aftonbladet m m är så otroligt mycket snabbare och smidigare nu. Man blir vansinnig på jobbet när man är tvungen att ha Internet Exploder med sina popups och annat skit.

Coola Ola skrev:
Firefox, finns inget alternativ. Den är dessutom avsevärt snabbare, har inbyggd popblockering och fliksurfning gör att du kan ha alla siter i ett fönster istället för ett programfönster per webplats som IE.

Har precis börjat köra Firefox och tycker att det funkar bra. Jag har en liten fråga om fliksurfning dock. Går det att ställa in så att den öppnar länkar i en ny flik i stället för i ett nytt fönster? Har letat i inställningarna men hittar inte det någonstans. :confused:

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back