Alternativ till åka "Sporthoj"......

:lol
Leksak till stugan kanske... :hihi

Åka vattenskidor efter, eller? Ser ju ut som värsta "paddlarna" de där däcken... :)

jfd skrev:
Åka vattenskidor efter, eller? Ser ju ut som värsta "paddlarna" de där däcken... :)

Då jävlar får du nog varva på bra om det inte ska bli ett bottennapp :)

Vilken märklig sak. Med "Drag" och "Kraftuttag". Kan man ha den som en traktor eller elverk också? :va Hoj-traktor-elverk=3 saker. Ett riktigt dyrt och fult Kinderägg. Jag tror jag är kär. :kär

Spinky Spendrup skrev:
Vilken märklig sak. Med "Drag" och "Kraftuttag". Kan man ha den som en traktor eller elverk också? :va Hoj-traktor-elverk=3 saker. Ett riktigt dyrt och fult Kinderägg. Jag tror jag är kär. :kär

Glöm inte att den har tvåhjulsdrift - du kan alltså åka dubbelt så fort :fakta

ÅKA ??? sport hoj...

...är det inte många kvar som kan eller vill KÖRA längre...???

Snälla, någon kunnig på fåvtoskjopp, fixa dit en krauserkåpa också... det hade varit det ultimata :D

Taget från Bike nr12 1986

”Fågel eller fisk?
I detta nu, när japanerna byggt tre- och fyrhjuliga små terrängfordon i flera år dristar sig en svensk firma vid namn Tugger AB att ta fram och lansera en liten tvåhjulig terrängmotorcykel (eller redskap) för nyttobruk. Det är modigt. Tugger är försedd med en luftkyld tvåtakts Rotaxmotor på 270 cm3 och via en steglös transmission driver den på bägge hjulen.

De grova däcken är av lågtryckstyp men vi föreställer oss att ballongdäcken på de japanska terrängfordonen ger väsentligt mindre markskador. Tugger väger 127 kg och exempelvis en Honda ATC 200 E 140 kg men frågan är om inte Hondan är ett strå vassare i sumpig terräng. Även priset talar för japanen som kostar runt 20 000:- medan Tugger betingar 37 000:- inklusive moms.

Men vi ska inte döma ut Tugger på förhand. Den lär redan användas av brandförsvaret i söder och samerna i norr och de vet ju vad som fungerar eller inte.”

Sedan är det en bild på en Tugger som är kopplad till en släpvagn! :)

Har för mig att den har 12-13 hästar. Blir nog inga paoeruiiliis!

Prestanda spelar iofs mindre roll när den är så vacker!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...