Alternativ tank GPZ 750-83

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Hej,
håller på med en långsam ombyggnad av min gamla Kawa.
Något som stör mig är tanken och dess linjer i underkant. Därför är jag på jakt efter en alternativ tank med rak underkant. Någon som har någon erfarenhet av liknande problem? Helst vill jag självklart hitta en tank som inte behöver alltför mycket arbete för att passa. Tidigare 750 Kawa har ju en mer "rak" tank, så toppen om någon vet om den passar.

Efter många alternativa idéer, allt från streetfighter till bodybuilder-streettracker kommer det sannolikt att sluta med någon slags cafevariant.
Tack på förhand.

Bifogat

• DSC00160.jpg
    DSC00160.jpg
    206.3 KB · Visningar: 249
Du kan ju ta en titt på äldre Kaworna som kom före din (Z1000/GPz1100, osv.). Annars finns ju även GSX:arna att låna ifrån. Hojarna var ju rätt lika på den tiden så jag tror inte det ska vara några större problem att hitta en tank som går att få på plats med lite arbete.

Du kan ju ta en titt på äldre Kaworna som kom före din (Z1000/GPz1100, osv.). Annars finns ju även GSX:arna att låna ifrån. Hojarna var ju rätt lika på den tiden så jag tror inte det ska vara några större problem att hitta en tank som går att få på plats med lite arbete.

Ja, kanske får fjäska med den lokala MC-skroten och köpa på öppet köp för en snabb koll. Hade vart skönt att bli av med Knight-Riderpanelen på som sitter på tanken nu också :)

Hej!
Denna där Knight-Riderpanelen är något som dom flesta fighter/Custombyggare vill ha i dagens läge!
Vad du än gör, behåll panelen, PLIIIS!:)
Finns JU ingen bättre placering!:tummenupp
Tycker att din hoj ser bra ut som den är.
Lite lack och kärlek så har Du en ASAFIN hoj.:tummenupp

Är det så? Ja hade det inte vart för att tanken liksom är byggd för att hänga ihop med sidokåpor så hade det ju funkat, men jag skulle vilja få den mer ren och naken. Mindre plast liksom. Kommer självklart inte slakta den, så tank och panel finns kvar när jag byter till annan. Honda har ju på vissa CB en liknande vinkel, dock inte så kraftig så där funkar det, men på Kawan är den liksom för skarp och stör alldeles för mycket om man skulle rensa upp på sidorna och i baken.

om de bara är en rakare linje du är ute efter går de ju o lösa genom att svetsa på lite plåt? ev fula sig o glasfibra den rakare.
el göra en liten kåpa som går o sätta där.. ska tanken bli mindre så vet jag inte men de går ju o göra mycket med lack för o få de o se mindre ut..

annars har tanken som jag har på dr,n en ganska stor tunnel om det är lite mer gamstuk som eftersökes..
gs500 från början av 80 talet.

om de bara är en rakare linje du är ute efter går de ju o lösa genom att svetsa på lite plåt? ev fula sig o glasfibra den rakare.
el göra en liten kåpa som går o sätta där.. ska tanken bli mindre så vet jag inte men de går ju o göra mycket med lack för o få de o se mindre ut..

annars har tanken som jag har på dr,n en ganska stor tunnel om det är lite mer gamstuk som eftersökes..
gs500 från början av 80 talet.

Tack, ska kolla upp GS!

Kolla in Guzzi tankarna på den här sidan:
http://www.thetankshop.com/

Handknackade aluminumtankar :Bugar

Annars är ju den här rätt stygg:

http://www.youtube.com/watch?v=nP68AmJ1k3I

Men det är ju en 82a med dubbla dämpare istället för twinshock.
Skulle vara kul att veta var han hittat tanken och bakänden.

/Karl

Ja, den har jag sett tidigare. Baken ser hemmasnickrad ut tycker jag. Lutar nog åt att besöka den lokala MC-skroten och kolla efter någon Honda eller Suzukitank. Sen finns det ju mängder av caférumpor på nätet så det ska lösa sig hoppas jag. Har du gjort något med din Kawa?

Ja, den har jag sett tidigare. Baken ser hemmasnickrad ut tycker jag. Lutar nog åt att besöka den lokala MC-skroten och kolla efter någon Honda eller Suzukitank. Sen finns det ju mängder av caférumpor på nätet så det ska lösa sig hoppas jag. Har du gjort något med din Kawa?

Jag väntar på delar till min motor som ligger i bitar på köksbordet, sen ska jag köpa stålomspunna bromsslangar och nya skivor så kanske det blir en mindre skräckupplevelse när jag försöker stanna.

Utseendemässigt blir det nog inget gjort i vår, om jag får ihop hojen så jag kan åka runt på den så kan jag börja kika lite på att göra den lite fräckare.
Funderar lite på om man skulle kunna göra en vettig tank själv, kanske göra en plåttank som man bygger på med lämpligt matrial så man får den formen man vill ha. Men det måste ju tåla bensinspill bra.

Kika i mekforumet, där finns en tråd om en skrot som lägger ner och säljer ut allt de har billigt. Där kanske du kan fynda en tank eller billig reservdelshoj.

/Karl

Du har inte sett nån byggtråd eller liknande? Jag har bara sett videon och det skulle vara kul att få lite mer information.

/Karl

Du har inte sett nån byggtråd eller liknande? Jag har bara sett videon och det skulle vara kul att få lite mer information.

/Karl

Nope, men hittade någon bild på en gpz550 på nätet som såg mer välgjord ut. Minns inte var, men googla :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra