Alternativ bensinbehållare?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Flertal gånger har jag varit sugen på att kapa bort botten på tankar, för att sänka dem över ramen, som ett skal. Och då tänkt att man kan använda någon alternativ behållare för ett par liter soppa som man gömmer under tankskalet.

Det har spruckit på att jag inte kommer på någon lättfixad minitank med slanganslutning man kan använda.

Någon som har någon snilleblixt?

min grästrimmer har en väldigt fin 0.5L tank, kanske är för lite för dig men gräsklippare/lövblåsar/motorsågar och liknande kan ju vara värt att titta på

Jag har ett dussin små behållare från div slaktade hojar, kylarvattenbehållare, olja osv men ingen är större än typ en liter. 3-5 liter är nog minimum. Fördel Fiddytank är att den förhoppningsvis passar över ramen på ett platsbesparande sätt.

varför inte göra en ny botten på den tanken du kapar?

Jobbar inte så:D

Men seriöst, kapa ur, forma, punkta, helsvetsa, löda, spackla, lacka, börja om när det läcker etc är inget jag kan eller har grejer till. Eller intresse. Men att sätta en Fiddy tank på ramröret och sedan sänka ner original tanken över skulle kunna vara en bra ide.

Spolarvätskebehållare? Om de nu tål soppa och inte fäller vill säga

Det som är viktigt med mc-tankar, vilka ofta bor över glödheta krökar, tändsystem etc. Är att tanken och dess installation är robust och bränsletålig. Det låter tråkigt, men det kan bli stora brännskador eller tom en ångestfylld död av en brusten tank där bränslet tänder.

Börja med en femma reservdunk, eller en tioliters. De i plast du vet.
Sen ger du dig på den med värmepickan sådär lite lagom så den blir medgörlig medan du knökar ner den under dummyn.

Kan ha missat detta. Men vad är det för hoj du ska göra det på, o vad är det till för? Utseende eller långturer?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra