"alt tab:ar" automatikst

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Som det står i överskriften. Jag kan sitta och läsa lite på SH, sen så helt plötsligt flyger en annan sida upp. :3freak Senast nu flög MSN upp. Tror det är efter jag scrollar, dock inte alltid.

Jag har precis installerat XP med Service Pack 2. (Bara skit hittills)

Någon som vet vad felet är? Någon som ens fattar vad jag menar? :3freak

Kolla inställningar för musen.. tror det finns vissa musdrivrutiner som låter dig sätta lite olika funktioner på mittknappen (hjulet), tex att när du trycker på det så blir det en alt + tab elelr något åt det hållet..

Kontrollpanelen -> Mus

Bulan skrev:
Kolla inställningar för musen.. tror det finns vissa musdrivrutiner som låter dig sätta lite olika funktioner på mittknappen (hjulet), tex att när du trycker på det så blir det en alt + tab elelr något åt det hållet..

Kontrollpanelen -> Mus

Installerade nya drivare till musen och ändrade lite dära, så nu är det fixat och klart! :tummenupp

Johan skrev:
Ingen tröst eller hjälp, men jag fattar vad du menar. :pannkyss

:krama

Domifuling skrev:
Va mer för problem har du haft med sp2?

Inga problem, mer sur på att windows ska ha mer kontroll över vad som sker än vad jag har. Blir verkligen bombad av säkerhets bullshit, får inte tanka hem vissa saker utan att behöva fixa inställningar, går jag in på sidor ibland så kommer värsta instruktionen upp (och gör så att jag inte kan göra någonting) om hur man avlägsnar massa saker. SP2 är inget jag rekommenderar. Ska bort efter LANet.

Itacha75 skrev:
Blir verkligen bombad av säkerhets bullshit, får inte tanka hem vissa saker utan att behöva fixa inställningar, går jag in på sidor ibland så kommer värsta instruktionen upp (och gör så att jag inte kan göra någonting) om hur man avlägsnar massa saker.

Orsaken till att det kommer upp säkerhetsgrejor när du surfar är eg jäkligt bra.. den varnar för att sidan i fråga försöker installera en ActiveX kontroll, vilket många av "oseriösa" (hacks, cracks, xxx) sidor brukar försöka göra...

För att så många som möjligt fortfarande ska installera deras ActiveX kontroll efter SP2 så har de gjort att de bläffar upp en stor instruktion om hur du ska klicka för att installera den ändå.

När du sen installerat den så har du säkerligen ett 15-tal spyware och annan skit.. mao så spärrar SP2 det från att sidan så gott som kan installera sånt skit självmant..

Men gillar du ha spyware/virus/maskar/trojaner i maskinen så kan du nog göra dig av med Sp2..
Har du probs med "Säkerhetscentret" som varnar för brandvägg/antivirus/autouppdateringar så går det att sätta på att du kontrollerar själv inställningarna så slipper du rutorna från den med

Mao rekommenderar jag SP2, väldigt bra för de som inte riktigt vet vad man ska klicka på och inte ute i stora vida internet..

Men anser du dig ha koll ändå på såna saker så klarar du dig antagligen utan Sp2, även om det ju följer med ett antal andra fixar också...

Tyvärr så kan jag själv inte installera det på min dator hemma pga av att jag då inte kommer åt något på mitt lokala nätverk.. det är ju dumt.. någon bugg jag ska försöka gå runt vid tid.. :rolleyes:

Men får man in det och det funkar så har jag inget alls mot det.. Kör på jobbdatorn utan problem med vare sig nätverk elelr ngt annat..

Itacha75 skrev:
Inga problem, mer sur på att windows ska ha mer kontroll över vad som sker än vad jag har. Blir verkligen bombad av säkerhets bullshit, får inte tanka hem vissa saker utan att behöva fixa inställningar, går jag in på sidor ibland så kommer värsta instruktionen upp (och gör så att jag inte kan göra någonting) om hur man avlägsnar massa saker. SP2 är inget jag rekommenderar. Ska bort efter LANet.

Jag tror du är en av få som tycker det är jobbigt att windows, vars största problem varit säkerhet, blir säkrare.

Du har full kontroll även med SP2, bara stänga av den säkerheten du inte bryr dig om.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back