Alpinestars Tz-1 eller Spyke Rubicon?

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
Hade nästan bestämt mig för ett Tz-1 (9495:-) när jag hittade Spyke Rubicon (7990:-)- Vilket ställ skulle ni välja? OBS! Jag har inte möjlighet att testa ställen!

Last edited:
Mate skrev:
Hade nästan bestämt mig för ett Tz-1 (9495:-) när jag hittade Spyke Rubicon (7990:-)- Vilket ställ skulle ni välja? OBS! Jag har inte möjlighet att testa ställen!

Du borde testa i vilket fall. Kan ju bli helkonstigt annars. Tz-1 valde jag.

Mate skrev:

Verkar ju ganska korkat att köpa ett ställ som man inte har provat innan.

// V

Jag kör i Spyke, en modell dyrare än Rubicon. Har vurpat i mitt, det höll bra.

Jag har ett Spyke Rubicon och kvaliten kan jag inte klaga på i alla fall. Har vart med om några smärre marksyningar och sömmar, dragkedjor och skinn höll ihop bra.

Men du bör naturligtvis prova ställen själv.

Har vart i backen med mitt TZ-1, och det höll också ihop bra. Spyke har jag dock ingen koll på.

Jag kanske ska be min handlare ta hem båda ställ så jag kan testa båda innan jag bestämmer mig :rolleyes:
Hur är Spyke i storlekarna? Jag är 1,70 och väger 60kg och jag vet att jag ska ha 46 på Tz-1...Ska jag ta 46 eller 48 på Spyke-stället?

Mvh Mattias

Mate skrev:
Jag kanske ska be min handlare ta hem båda ställ så jag kan testa båda innan jag bestämmer mig :rolleyes:
Hur är Spyke i storlekarna? Jag är 1,70 och väger 60kg och jag vet att jag ska ha 46 på Tz-1...Ska jag ta 46 eller 48 på Spyke-stället?

Mvh Mattias

Jag är 172cm och väger knappt 60 kg, har strl 46 (dam visserligen, men de borde funka med 46 för dig.)

kolla in fc-moto.de, dom har typ halva priset på grejerna och verkar seriösa. JAg skulle nog tagit alpinestar stället, mest för att ajg ska köpa ett likadant : P

Jag är 186, 80, kör med ett spyke droid storlek 52, passar perfekt och pallade med en vurpa utan problem...

Min handlare tippar att jag har 48 på Spyke! Vad tror ni? (1,70 60kg)

Har ett TZ-1 stl 48. 177cm / 78kg. Var ett rent helvete den första veckan men nu sitter det riktigt "skönt" ;-)

Jag har varit nere 3 gånger i samma TZ-1 (som var slitet efter marksyning när jag köpte det beggat), 2 gånger riktigt hårt och det höll ihop superfint även sista gången fast det var slitet och kasst.

Jag kraschtestade mitt tz-1 igår, gick i 60-70 blås. Blev ett litet hål på sömmen till armbågsskyddet.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP