Alpinestars-kvalitet?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tja! Dags att köpa nytt ställ. Hilfe bitte...

Jag provade ett par Alpinestars-ställ i lördags. Bla ett TZ-1 stl 54. Det satt ok på överkroppen men byxorna var tokstora. Nästa objekt blev en TZ-1 jacka stl 52 och Track Pant byxa stl 52, de satt helt ok! Dock kändes blixtlåset lite klent dimensionerat.

Nån som har erfarenhet av A-stars kvalitet, både gällande blixtlås och i övrigt?
 
Lurch skrev:
Tja! Dags att köpa nytt ställ. Hilfe bitte...

Jag provade ett par Alpinestars-ställ i lördags. Bla ett TZ-1 stl 54. Det satt ok på överkroppen men byxorna var tokstora. Nästa objekt blev en TZ-1 jacka stl 52 och Track Pant byxa stl 52, de satt helt ok! Dock kändes blixtlåset lite klent dimensionerat.

Nån som har erfarenhet av A-stars kvalitet, både gällande blixtlås och i övrigt?

Kör med Alpinestars TLD ställ. Mycket nöjd med det stället både i passform och kvalitet. Inga sömmar eller blixtlås som brustit. :tummenupp
 
Lurch skrev:
Tja! Dags att köpa nytt ställ. Hilfe bitte...

Jag provade ett par Alpinestars-ställ i lördags. Bla ett TZ-1 stl 54. Det satt ok på överkroppen men byxorna var tokstora. Nästa objekt blev en TZ-1 jacka stl 52 och Track Pant byxa stl 52, de satt helt ok! Dock kändes blixtlåset lite klent dimensionerat.

Nån som har erfarenhet av A-stars kvalitet, både gällande blixtlås och i övrigt?

Just skinnet ska vara av bra kvalitet. Är med på skinnställs jakt och har provat massa alpiestars. Något som är klent är på en del modeller så är axel skydden konstigt ditsatta, hänger mest o fladdrar. Därför vände sig skydden flera ggr vid på tagning.

inget alpinestars för mig iaf
 
Lurch skrev:
Tja! Dags att köpa nytt ställ. Hilfe bitte...

Jag provade ett par Alpinestars-ställ i lördags. Bla ett TZ-1 stl 54. Det satt ok på överkroppen men byxorna var tokstora. Nästa objekt blev en TZ-1 jacka stl 52 och Track Pant byxa stl 52, de satt helt ok! Dock kändes blixtlåset lite klent dimensionerat.

Nån som har erfarenhet av A-stars kvalitet, både gällande blixtlås och i övrigt?
Köp rejsställ (ej delat)!
 
Last edited:
Jag har ett Alpinestars V4 isärtagbart helställ och är grymt nöjd med de..

Tycker att de sitter bra och kvaliten är ok.. :tummenupp
 
Lurch skrev:
Tja! Dags att köpa nytt ställ. Hilfe bitte...

Jag provade ett par Alpinestars-ställ i lördags. Bla ett TZ-1 stl 54. Det satt ok på överkroppen men byxorna var tokstora. Nästa objekt blev en TZ-1 jacka stl 52 och Track Pant byxa stl 52, de satt helt ok! Dock kändes blixtlåset lite klent dimensionerat.

Nån som har erfarenhet av A-stars kvalitet, både gällande blixtlås och i övrigt?

Du gjorde väl inte som jag råkade göra. Jag tog ett TZ-1 ställ i storlek 50 och klev in i provbåset. Jackan satt jävligt tajt och brallorna var stora som satan.
Jag hade råkat få tag på ett damställ! :huvet Det hängde blandat dam och herrställ på krokarna, det står 4W i artikelnr på tjejställen.

Hade Track pants och TZ-1 jacka förra säsongen och jag tyckte jackan var för lång. P-1 eller V-4 jackorna sitter bättre. Nu ska jag köpa ett TZ-1, 2-delat ställ.

Blixtlåset höll när jag asfaltsdansade i höstas men det gick hål på skinnet på ena axeln. Det var där jag gick ner först.
 
Har ett TZ-1 race, sitter hur bra som helst och man slipper 2-delat :tummenupp
 
Jag har ett V-4 och dragkedjan i jackan har släppt lite så det är asknepigt att få ihop den med brallorna, jag tycker Alpinestars har sädär kvalitet, jag är absolut inte helnöjd.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top