alpinestars gp tech handskar!!

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
CBR1000RR
ere nån som vet ett bra ställe där man kan få tag på ett par gp tech handskar billigt ...typ staterna eller nån annanstans???

kanske nån sitter på en länk till nån bra sida? mvh philiph

Var det inte dessa handskarna som många tyckte höll dålig kvalitet?

De gick isönder efter en halv säsong utan klotningar...

..har för mig att jag läst ngt liknande iaf.. :va

Ja, jag kan ha fel förstås. Det var bara en tanke jag hade. Ville bara tipsa om det.

Oh well. Carry on.

Zee skrev:
Ja, jag kan ha fel förstås. Det var bara en tanke jag hade. Ville bara tipsa om det.

Oh well. Carry on.

Mina höll första sommaren, nöttes sedan upp på vänster tumme + pek & långfinger...
Så kvaliten på det paret jag har är inte speciellt bra. Speciellt eftersom de gick på ca: 1500:-

Stavfelet skrev:
Mina höll första sommaren, nöttes sedan upp på vänster tumme + pek & långfinger...
Så kvaliten på det paret jag har är inte speciellt bra. Speciellt eftersom de gick på ca: 1500:-
Du fick ju dem billigt om inte annat, annars är väl riktpriset nånstans 2500-3000? Köpte mina på ebay ca 1700 har jag för mig. Har hållit denna sommaren och är riktigt sköna.

Storlekarna är skumma på dem. Kolla upp det först.
Du får nog ha en strl mindre än normalt. Har man dessutom breda händer spänner dem ganska rejält.

Jag får ganska ont av mina GP-Tech, annars en grym vante.

Tänk även på att lägga på 25% moms på köp utanför EU.Dock inte helt säkert tullen kollar men man ska alltid räkna med momsen också.

philiph skrev:
ere nån som vet ett bra ställe där man kan få tag på ett par gp tech handskar billigt ...
Idag när jag var på AVA MC såg jag att de hade 25% rabatt på GP Tech (eller så blandade jag ihop dem med GP Pro ). Priset var iaf strax under 1500:-.

samuel w skrev:
Du fick ju dem billigt om inte annat, annars är väl riktpriset nånstans 2500-3000? Köpte mina på ebay ca 1700 har jag för mig. Har hållit denna sommaren och är riktigt sköna.

Nja, förhandlade in dom i priset på hojen, så priset slutade på runt 1500:-

jävla skit hanskar har fått sytt ihop alla mina fingrar efter att sömmarna har gått upp blir det pengar över så ska jag köpa ett par nya men inga GP hanskar iaf :mad:

annars går det bra att köpa av den här killen har handlat av honom och det funka perfeckt

http://stores.ebay.com/Strictly-Sport-Motorcycle-Accessory

edit såg att han inte sålde alpinstar just nu

Last edited:
Gottis skrev:
jävla skit hanskar har fått sytt ihop alla mina fingrar efter att sömmarna har gått upp blir det pengar över så ska jag köpa ett par nya men inga GP hanskar iaf :mad:

annars går det bra att köpa av den här killen har handlat av honom och det funka perfeckt

http://stores.ebay.com/Strictly-Sport-Motorcycle-Accessory

edit såg att han inte sålde alpinstar just nu

sälj dom till mig då... om dom inte luktar för illa :tummenupp

philiph skrev:
ere nån som vet ett bra ställe där man kan få tag på ett par gp tech handskar billigt ...typ staterna eller nån annanstans???

kanske nån sitter på en länk till nån bra sida? mvh philiph

Jag har ett par SP-1 som är oanvända, eftersom jag köpte dem för små, vill du köpa dem är det bara att säga till!strl 10 tror jag

Kollade Alpinestars handskar idag i mc butiken

GP plus 1495 kr MADE IN CHINA :rolleyes:

GP tech 2995 kr MADE IN VIETNAM :rolleyes:

Det som är skrattretande är vart dom är tillverkade,måste kosta spottstyver att tillverka och frågan är om material kostnaden är dyr?

Tidigare själv haft GP plus och de har hållt bra.

Överväger nu om jag ska köpa GP tech,de verkade vara ett snäpp kraftigare.
Tycker dessa handskar ser ut till o hålla hög kvalite trots att de är Asien gjorda.
Och säkerhet det får gärna kosta bara det är kvalite i utrustningen.

Nån här som har fler erfarenheter ang dåliga/bra handskar
Och kan rekommendera några säkra/säkrare ("värsting" handskar) ?

Jag har GP Plus. Dom vurpade jag med flera ggr förra året och det har ej slitits hål nånstans..så ja tycker dom funkat bra.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back