Alpinestars GP PLUS

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Jag har precis varit o köpt mig ett par nya handskar alltså ett par Alpinestars GP Plus o såg nu att höger o vänster hand inte ser likadana ut när de gäller text o sömmar. På VH är de utvändiga sömmar på fingrarna men inte på höger. På VH står GP PLUS me vit text o svart på andra. Stora A loggan e Grå på VH och svart på andra. Ska de va så eller har jag fått fel handskar? :confused: :va

Låter skumt,mina ser iallafall likadana ut..

Typ såhär..

Bifogat

• gpplusglv-3.jpg
    gpplusglv-3.jpg
    37.1 KB · Visningar: 111
Last edited:
P@trik skrev:
Låter skumt,mina ser iallafall likadana ut..

Typ såhär..

Sådär ser min vänstra ut.... Fast det står "one goal" på den och på andra står de "one vision" fast på den e de "broderat" och på den andra tryckt. Har nu utvändiga sömmar på fingrarna på båda?

MrDaytona skrev:
Sådär ser min vänstra ut.... Fast det står "one goal" på den och på andra står de "one vision" fast på den e de "broderat" och på den andra tryckt. Har nu utvändiga sömmar på fingrarna på båda?

Okej,på vänster står det "one goal" och på höger "one vision" båda i tryck.
Och ja jag har utvändiga sömmar på båda handskarna..

Såhär ser dom ut....tycker verkar skumt...får nog åka tillbaks.

Man ser inte att de e sådär olika nyanser av svart skinn som bilden gör.

Nu såg jag att på vita lappen i handsken så står de 95%Genuine Leather i båda fast sen står de 5%kevlar i ena och 5% Keprotec i andra! :confused: :va

Bifogat

• picture00290.jpg
    picture00290.jpg
    71.6 KB · Visningar: 96
  • picture00291.jpg
    picture00291.jpg
    77.8 KB · Visningar: 122
Last edited:
P@trik skrev:
Ser ut som den ena är en fjolårs modell..

Åk ner till affären och prata med dom..

Ja de ska dom ju få pröjsa för....först blir man lurad från Sollentuna till Lelles fatt dom ska he höstrea med 15-70% rabatt....jag hittade INGENTING som va över 15% prissänkt(Förutom lite hjälmar som va 25%sänkt). Sen får man fel hanskar! :mad: :4skrika

MrDaytona skrev:
Såhär ser dom ut....tycker verkar skumt...får nog åka tillbaks.

Man ser inte att de e sådär olika nyanser av svart skinn som bilden gör.

Nu såg jag att på vita lappen i handsken så står de 95%Genuine Leather i båda fast sen står de 5%kevlar i ena och 5% Keprotec i andra! :confused: :va

Det är en annan års model (om man kan säga så) på den enna för jag har dom äldre och dom har sömen på insidan. så antingen har du blivit blåst eller så har någon byt ut ena

didjik skrev:
Det är en annan års model (om man kan säga så) på den enna för jag har dom äldre och dom har sömen på insidan. så antingen har du blivit blåst eller så har någon byt ut ena

Han va o hämta dom inne på ett lager så dom har försökt blåsa mig!! Nu ska jag f*n ha ett par värre handskar för samma pengar!!!! Damnit!! Annars :näsblod :näsblod

yup...som Björn Rosenström sjunger..."Du är blåst, du har blivit lurad".
Som ngn annan sa så är den med tryckt logga den nyare modellen. Den andra är en äldre variant, samma som jag har, jag köpte mina -00.

Live long and prosper!

/X-up

Jaa.. Lelles Mc är väl fel namn på verksamheten MC-loppis borde vara mera sant. eller buttricks-mc :hihi jag e inte förvånad!
synd att du blivit drabbad
/J

Åkte tillbaka idag o snacka mig till att byta upp mig en nivå på handskarna(i pris iaf...säkerhet vet jag inget om men de e bra mycke mer poser över dom :tummenupp ) Man måste ju kunna köra bra mycke fortare med dom också! :rolleyes:

Bifogat

• picture00296.jpg
    picture00296.jpg
    94.3 KB · Visningar: 101
Jag har råkat också ut för det där för ett par år sedan, fast det var stövlar men som tur va såg jag det i butiken innan jag betalade :mad:
Och när jag påtalade det så fick jag ett annat par och det udda paret åkte tillbaka in i hyllan så nån annan skulle köpa dom :kocko

MrDaytona skrev:
Man måste ju kunna köra bra mycke fortare med dom också! :rolleyes:
Det stämmer! Jag provade ett par sånna handskar i somras och plötsligt kunde jag slanga som en gud och körde under minuten på Gelleråsen ;)

MrDaytona skrev:
Jag har precis varit o köpt mig ett par nya handskar alltså ett par Alpinestars GP Plus o såg nu att höger o vänster hand inte ser likadana ut när de gäller text o sömmar. På VH är de utvändiga sömmar på fingrarna men inte på höger. På VH står GP PLUS me vit text o svart på andra. Stora A loggan e Grå på VH och svart på andra. Ska de va så eller har jag fått fel handskar? :confused: :va

Vart köpte du dom ? Bara Nyfiken !

sandstream skrev:
Det stämmer! Jag provade ett par sånna handskar i somras och plötsligt kunde jag slanga som en gud och körde under minuten på Gelleråsen ;)

Fan va coolt då stämmer de alltså.....jag kommer bli king of the road! :)

Mulles skrev:
Vart köpte du dom ? Bara Nyfiken !

På Lelles MC i Uppsala...men jag ska väl säga att damen jag pratade me idag(Fru Lelle kanske!?) va väldigt trevlig o tillmötesgående...så inget ont om Lelles.

MrDaytona skrev:
På Lelles MC i Uppsala...men jag ska väl säga att damen jag pratade me idag(Fru Lelle kanske!?) va väldigt trevlig o tillmötesgående...så inget ont om Lelles.

Dom hade ju gett dig två olika handskar.Då bör man va lite tillmötesgående tycker jag.

Bra att det löstes sig iallafall.. :tummenupp

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...