Alpinestars boots.

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
TJena. premiär med hojen igår !! Men behöver nya boots. tänkte köpa via nätet därför undrar jag om någon har koll på aplinestars. Stora eller små i storleken?
Hade innan ett par SIDI strl 40. Dessa va för små tyvärr. Därför blir det förmodligen 41or.

Enligt min uppfattning är de en liten gnutta mindre i storlekarna. Jag har strl 45 i det mesta i skoväg, dock var alpinestars s-mx5 strl 45 lite för trånga så det blev storlek 46 istället.

Jag har nyligen köpt alpinestars sm-x plus jag har strl 45 i vanliga fall och köpte strl 45 i dessa med funkar bra men det tar sin tid att komma i dem ^^

Italienska tillverkares modeller är oftast ett nummer mindre. Jag beställde sidi stövlar och tog strl 42 fast jag har 41 i vanliga fall. Satt perfekt. Så ett nummer större än vad du brukar ha är att rekommendera.

Jag kör Alpinestars Supertech R. Tycker de är normala i strl. Möjligtvis en liten, liten gnutta små. Tog 44:or och brukar ha antingen 43 eller 44. Så om du brukar ligga mellan två storlekar ska du nog ta den större. Gott om bredd i dem dock.

Tycker de är normala i storleken, normalt har jag 46-47 i storlek.
Har 46 på mina SMX-plus och de sitter kanon :tummenupp
Skyddar bra gör de också!

Jag tycker att du skall köra på den storleken du vanligvis har.
Tänk på att skon formar sig och töjjer sig något. Så sitter dom tajta från början så kommer dom sitta som smäck även efter ett halvår.
Själv har jag ett par smx plus strl 42. Har 42-43 på vanliga skor. Och jag är skitnöjd med 42orna. Det är inge kul om dom glappar på foten efter en säsong. Det har jag varit med om på andra dojjor!

har 44-43 i vanliga fall, jag kör med 44 i mina smx plus! sitter riktigt bra och skyddar bra också.
Åk till en mc-butik och prova och ev. köpa eller så provar du, åker hem och beställer på nätet!

Vanliga skor 45, SMX-plus 45. Supertech R i 45 funkade inte alls på min fot.

Bump!

Hej alla!

Har fått ett erbjudande att köpa ett par supertech för riktigt bra pris men jag kan inte prova dom och jag bor i en liten by som inte har några mc-firmor inom 20 mils omnejd. Så om ni har erfarenhet kan ni väl hjälpa mig.

Jag har 45 i vanliga skor och supertechdojorna är i 46, eller 11 engelsk strlk.

Ska jag köra på det eller kommer dom att vara för stora?

Mvh // Cim

Bump!

Hej alla!

Har fått ett erbjudande att köpa ett par supertech för riktigt bra pris men jag kan inte prova dom och jag bor i en liten by som inte har några mc-firmor inom 20 mils omnejd. Så om ni har erfarenhet kan ni väl hjälpa mig.

Jag har 45 i vanliga skor och supertechdojorna är i 46, eller 11 engelsk strlk.

Ska jag köra på det eller kommer dom att vara för stora?

Mvh // Cim

Kör på dom! har 44-45 i vanliga skor men har 11 i mina Alpinestars S-mx och mina Tech 10, de är lite mindre helt enkelt så det kommer nog passa bra på dig.
Vet iof inte hur supertech är, med tanke på inlägget ovanför ditt så låter det ju inte något vidare?

Kör på dom! har 44-45 i vanliga skor men har 11 i mina Alpinestars S-mx och mina Tech 10, de är lite mindre helt enkelt så det kommer nog passa bra på dig.
Vet iof inte hur supertech är, med tanke på inlägget ovanför ditt så låter det ju inte något vidare?

Hmm, nej jag vet det är svårt att veta om han menar att dom är för små eller för stora. Sen är ju 11 us mindre än 11 gp.

Jag har 42 i skor. Jag köpte ett par S-MX stl- 42 men de var för små för mig. Gick ju att få på och så men väldigt bökigt och obekvämt. Sålde dom och köpte ett par 43'or istället och de satt som en smäck. Jag trodde mina Dainese stövlar jag hade innan var bekväma men jag kan knappt ha dom längre för de känns så obekväma jämfört med Alpine stars:en.

Man bör pröva först då alla har delade meningar om vad man har för skostorlek vid en viss fotlängd.

Last edited:
Ring till lelles mc i Uppsala och fråga efter Mohammed så hälsar du från Jocke så får du garanterat en bra service och beställer du från dom så får du säkert en liten rabatt också ;).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT