Alpinestar vs Dainese vs Arlen ness

HanneZ skrev:
Ness har de ju varit mkt klag på med trasiga dragkedjor m.m. Sök på forumet så hittar du en del om de!

Var det inte så att det var en batch med dragkedjor som var dålig förra året. Det var tillverkaren av dragkedjorna som klantat sig men de hade redan tillverkat och sålt ställ när de fick reda på det. De har inte problemen med dragkedja längre vad jag hört i alla fall.

IO skrev:
Var det inte så att det var en batch med dragkedjor som var dålig förra året. Det var tillverkaren av dragkedjorna som klantat sig men de hade redan tillverkat och sålt ställ när de fick reda på det. De har inte problemen med dragkedja längre vad jag hört i alla fall.

Jag har iaf arlen ness ställ och det sitter som gjutet på mig, bra kvalitet och man varken svettas eller fryser i det! :)

Här är det, jag har den bäääsha jackan:

Bifogat

• byxor.jpg
    byxor.jpg
    14.7 KB · Visningar: 143
  • jacka.jpg
    jacka.jpg
    25.7 KB · Visningar: 69
  • jacka2.jpg
    jacka2.jpg
    24.6 KB · Visningar: 58
ähh strunta i de där märkena och köp istället snygga Spyke Droid i svart/vit/grått helst.

Snyggt 2 delat och funktionelt helt enkelt. rekomenderar varmt :yoparty

Kolla in www.spyke.it

Det stället var riktigt snyggt, synd att det inte finns någon åf av spyke i Dalarna, eller?

Jag har ett Dainese Shard och "handtaget" (vad heter det egentligen :va ) till jackdragkedjan gick av efter ett år. Ska gå till Lelles och kolla om de kan fixa det på garanti under vintern. "handtaget" är lite klent enligt min mening, godstjocklek < 1mm.

Har satt ett gult gem där så länge. :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...