Alpinestar GP-plus

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
Jag ska snart börja ta mc-lektioner och ska köpa egna handskar och hjälm.
Kikade lite på Alpinestar GP-plus handskar, såg att dom finns för 99 euro hos fc-moto. Vad tycker ni som har testat handskarna, är passformen bra, är dom bekväma osv.?

har ett par själv och dom är sköna och bra dock så har jag hört att dom slits ut lätt! Har även kraschat i ett par och det funkade också...

Tror de e de handskarna jag har, har absolut inget att klaga på va gäller mina, inget slitage eller nåt, men polarens gick sönder litegrann i en söm..

Men de e bara o köpa...

Jag har kört med GP-plus i en säsong. De var rejält stela och näst intill obekväma de första dagarna, men sen blev de prima. Jag är helnöjd.

Sist men inte minst - se till att det sitter schweinigt tight när du provar dem. Då blir passformen perfekt efter en stund.

Bra handskar, åkt omkull flera ggr i det ena paret, bra skydd och sköna!

Jag kan inte påstå att jag tycker de slits lätt, mitt första par har gått 5000mil och några hasningar på marken, något liitet hål och någon trasig söm har jag fått laga.

Kör GP Pro, vet inte riktigt vad som skiljer mot dessa. Tycker kvallen verkar bra och dom är ruggigt sköna. tjöp!

Tummen och lillfingret.

Skämt åsido, kanonhandskar.

Har ett par GP-Pro (fast jag skulle från börjat ha GP Plus) och upplever att de töjt sig lite grann och kan stundom kännas lite stora. Så håller med Maranello om att de bör sitta tajt, kan tänka mig att Plus kommer töja sig en del också.

För att gå lite of topic:
Har ingen erfarenhet av att köra med Gp Plus, däremot att beställa de från FC-Moto. Jag beställde ett par GP Plus förra sommaren, fick orderbekräftelse osv. Senare fick jag ett mail från UPS där de skrev hur mycket jag skulle betala (i Euro). Detta var 40€ mer än min orderbekräftelse, så jag ringde till FC-Moto och fick svaret att de hade gjort fel och skulle betala tillbaka 40€ till mitt konto (fick pengarna efter ca en vecka). När jag fick paketet så insåg jag varför priset var 40€ för mkt, de hade nämligen skickat GP Pro istället (vars pris var 40€ mer). Så som slutsats, fick handskar som kostade mer än vad jag hade beställt, plus mellanskillnaden återbetald av FC-Moto :tummenupp

Jag har också kikat lite på GP-Plus och GP-Pro, men är det någon som har provat SP-1 och har någon kommentar kring dessa? Vad är skillnaden mellan dessa och handskarna i GP-serien?

Alpinestars SP-1 hos fc-moto.

Tack för alla svar. Det blev ett par Alpinestar GP-pro handskar och en Arai Chaser Wraith. Hoppas dom kommer fram snabbt bara...

Tack för alla svar. Det blev ett par Alpinestar GP-pro handskar och en Arai Chaser Wraith. Hoppas dom kommer fram snabbt bara...

en sån ? :D
james_lafazanos_01.jpg

har endast provat sp1 de var mer följsamma oc bekväma än gp-pro ej sydda fingrar. tror dock gp-pro vinner när man slitit in dem.

Ok, jag hade nämligen först tänkt köpa GP-Pro eller GP-Plus i 2006 års modell eftersom de låg rätt bra i pris på fc-moto, men när jag skulle beställa så fanns de inte i min storlek. Jag kanske kör på SP1 istället då! :tummenupp

Ok, jag hade nämligen först tänkt köpa GP-Pro eller GP-Plus i 2006 års modell eftersom de låg rätt bra i pris på fc-moto, men när jag skulle beställa så fanns de inte i min storlek. Jag kanske kör på SP1 istället då! :tummenupp

Vilka storlekar fanns inte då du skulle beställa? Jag beställde small, hoppas dom finns i lager.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti