Allvarligt Problem på DT

RoadKing [BBR]

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha DT125R (Black Edition)
Hejsan alla Läsare,Jag har en Yamaha DT 125R Det är en 89:a Har gått Mkt bra till Idag.Så här var det, Jag och min kära far Var ute och stekte lite med våra Motorcyklar,jag ska över en väl trafikerad väg Hör en smäll från avgasröret och helt plötsligt vill den inte gå.Jag vrider av tändningen och rullar upp den på en parkering.Efter en liten stund startar jag den och det är samma PROBLEM nu,Under min långa resa hem går den att köra om man ligger under 3000 varv lr drar på så in i H*lvete
men sen börjar den hacka och smälla...

Bomba mej med vad som kan va vara felet
///Jonas

Ni hittar säkert massa stavfel men skit i dom (A)

Ok. Jag chansar på att det är choken som jävlas. Kanske fastnat? Avgassmällar, hojjen bluddrar och dör = choken, eller nått med förgasarn. Kolla tändstiftet. Svart/sotigt?

nån packning som har gått... kålla topp eller cyllefot..

kanske är vevaxel packboxen... då rinner soppan ner i oljen å dampar... det hände på moppen.. fy fan va köpte grejer då.. topp cylle pakingar kolv... det som va fel kostade 35 kr... :gnissla

Kapten Klänning skrev:
2381124 Ok. Jag chansar på att det är choken som jävlas. Kanske fastnat? Avgassmällar, hojjen bluddrar och dör = choken, eller nått med förgasarn. Kolla tändstiftet. Svart/sotigt?
tändstiftet var lite sotigt,Det va de första jag kolla.Choken kan ha fastnat får kolla det senare,Tack för svaren :pannkyss :tummenupp

Gärna Fler svar ;)

Mr EmCom skrev:
2381472 nån packning som har gått... kålla topp eller cyllefot..

kanske är vevaxel packboxen... då rinner soppan ner i oljen å dampar... det hände på moppen.. fy fan va köpte grejer då.. topp cylle pakingar kolv... det som va fel kostade 35 kr... :gnissla

Det ska jag kolla,Jag har ny topppackning,så det borde inte vara den men kollar ändå, Tack///JONAs

Last edited:
du har inte haft i ovanligt mycket olja`?
då kan man ju lätt blåsa packingar hit å dit..

Jag har typ samma probem på min dtr.
Den går en stund på höga varv sen börjar den få avgaspoffar och hacka, varvar man ner då så går den. Skumt som fan.
Vet inet heller vad som kan vara problem.

Mr EmCom skrev:
2381588 du har inte haft i ovanligt mycket olja`?
då kan man ju lätt blåsa packingar hit å dit..

jag har haft i rätt mängd olja iaf,Har inte hunnit kollat nått idag ska göra det imorn.Slog en snabbkoll på choken och den såg bra ut men skruva int av nått lr så det får bli imron

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul