Allvädersbyxor för sporthoj

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Är på jakt efter allvädersbyxor som funkar om man kör hoj med lite mer aggresiv benvinkel, typ sporthoj, supernaked.
De byxor jag kör med idag sitter för löst / ledigt, så de funkar bara inte när man sitter dubbelvikt.... de glider upp för mycket så att knäskydden hamnar på ovansidan av knät.

Så vore tacksam för tips på allvädersbyxor ( Gore Tex etc ) som sitter tajt som ett par skinnbyxor typ.

Också nyfiken på detta. Köpte ett par Dainese Tempest (tror jag, minns inte exakt) som skulle vara mer anpassade för sporthoj men det blev inte bra alls. Utan foder sitter de ok men med fodret i klämmer de allt för mycket. Hade jag gått upp i storlek så de suttit ok i knäna även med foder så blev de istället alltför lösa i midjan och över låren.

Såg att Bering har en ny jacka i softshell / stretch-liknande material. Det kanske kan vara en bra lösning? Kanske finns någon byxa i samma stil?
Får fortsätta leta.

Är väl svårt att få till riktigt vattentätt/membran i en slimmad byxa? Själv köpte jag ett par svarta textilbyxor från Dainese (osäker på modellen) som är väldigt diskreta. Inte vattentäta för fem öre, men vindtäta och väldigt bekväma. Jag kompletterar med regnställ för längre turer och regnar det inför kortare turer så blir det bil. ?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025