Allvädersbyxor för sporthoj

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Är på jakt efter allvädersbyxor som funkar om man kör hoj med lite mer aggresiv benvinkel, typ sporthoj, supernaked.
De byxor jag kör med idag sitter för löst / ledigt, så de funkar bara inte när man sitter dubbelvikt.... de glider upp för mycket så att knäskydden hamnar på ovansidan av knät.

Så vore tacksam för tips på allvädersbyxor ( Gore Tex etc ) som sitter tajt som ett par skinnbyxor typ.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Också nyfiken på detta. Köpte ett par Dainese Tempest (tror jag, minns inte exakt) som skulle vara mer anpassade för sporthoj men det blev inte bra alls. Utan foder sitter de ok men med fodret i klämmer de allt för mycket. Hade jag gått upp i storlek så de suttit ok i knäna även med foder så blev de istället alltför lösa i midjan och över låren.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Såg att Bering har en ny jacka i softshell / stretch-liknande material. Det kanske kan vara en bra lösning? Kanske finns någon byxa i samma stil?
Får fortsätta leta.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Är väl svårt att få till riktigt vattentätt/membran i en slimmad byxa? Själv köpte jag ett par svarta textilbyxor från Dainese (osäker på modellen) som är väldigt diskreta. Inte vattentäta för fem öre, men vindtäta och väldigt bekväma. Jag kompletterar med regnställ för längre turer och regnar det inför kortare turer så blir det bil. ?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top