Alltid är det någon idiot.

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Körde till jobbet förra veckan (härligt väder föresten) , krousade fram mellan bilarna i vanligt lung tepo då jag får en 80 förare framför mig i vänsterfilen, som helst av allt inte vill flytta sig.
Varvade lite glatt för att synas och höras då han till en början stämplar bromsen ner i mattan.
Visade då med helljuset att jag snällt och lungt bara ville passera, då han som en snilleblixt från ovan tror att det är spolarvätska jag vill ha.
Dammar på ett moln som precis räcker för att smeta ut årets skörd av insekter över hela visiret.
Nu börjar mitt humör att vackla, men hällre en att illa fäktas paserar jag lungt och fint förbi i höger körfält och jestikulerar en artighetshälsning.

Man slutar sig aldrig förvånas av förundran, hur vissa mäniskor bara orkar, poliser finns det endå tillräkligt av. Så om någon bilförare känner sig träffad, sköt ert eget jobb och lämna yrket till dem som förstår att MC-Cyklister inte har airbag i styret.

Förmodligen många av oss mcförare som känner igen sig i detta. Kan man göra ngt åt det?? Skicka avhuggna grishuvuden är ju iallafall olagligt.

Jag kör 6000 mil om året yrkesmässigt och minst 800 på knarren, hade jag hetsat upp mej på alla idioter jag möter i trafiken dagligen så hade jag garanterat haft blödande magsår på en vecka. Det är bara att små le och konstatera att dom mår sämre än mej och lever troligen inte lika länge :tummenupp

MAD BOY skrev:
2645501
Visade då med helljuset att jag snällt och lungt bara ville passera
Vaddå blinkade du med morsekod eller? :tungan
Nä seriöst jag fattar inte heller vad vissa håller på med i trafiken, men som diver6 säger så får man försöka att inte bli arg. Inte alltid så lätt dock.

Ja, dessa bilister. Brukar inte skriva och kommentera sådant här, men nu kände jag för det.

Jag brukar alltid ta det lugnt i trafiken, köra lagligt (mest i alla fall) :) och vara allmänt avslappnad. Men idag fick jag också en dusch av spolarvätska från en gubbe i en vit gammal bil. Jag körde hur fint som helst bakom, iof med helljuset på, men det är ju för att synas. (det var mitt på ljusa dagen).

Antingen såg han inte mig (hur man nu kan missa ett helljus från en knall-orange hoj dessutom), och gav tusan i att kolla backspegeln innan, eller var han bara en sådan där sur-gubbe som vill jäklas med folk. Blöt blev jag hur som helst. Jag körde upp jämsides och hytte näve, men mer gjorde jag inte.

Hade jag inte varit av den lugna typen hade jag väl sparkat av vänster backspegel på bilen när jag körde om honom sen, men det hjälper ju egenligen inte alls, snarare tvärtom. :)

Jaja, det är väl bara att ta det lilla lugna och tänka som diver6, så mår man mycket bättre!

Kör lugnt!
//SE

Jag har satt kängan i sidan på två bilar som försökt stoppa mig från att köra om genom att byta fil.. En sidoruta har gått på en asiatisk turist som "glömde" bromsa i en korsning och en dam fick leta efter sina bilnyklar i en åker efter jag "tappat" dom dit då hon fibblade med mobilen och prejade mig vid omkörning..

Men de e knappt lönt att hetsa upp sig,, det sker hela tiden,, Kör bara åt idioterna oxå så klarar man sig bra för det mesta...

Ja, dessa bilister. Brukar inte skriva och kommentera sådant här, men nu kände jag för det.

Jag brukar alltid ta det lugnt i trafiken, köra lagligt (mest i alla fall) :) och vara allmänt avslappnad. Men idag fick jag också en dusch av spolarvätska från en gubbe i en vit gammal bil. Jag körde hur fint som helst bakom, iof med helljuset på, men det är ju för att synas. (det var mitt på ljusa dagen).

Antingen såg han inte mig (hur man nu kan missa ett helljus från en knall-orange hoj dessutom), och gav tusan i att kolla backspegeln innan, eller var han bara en sådan där sur-gubbe som vill jäklas med folk. Blöt blev jag hur som helst. Jag körde upp jämsides och hytte näve, men mer gjorde jag inte.

Hade jag inte varit av den lugna typen hade jag väl sparkat av vänster backspegel på bilen när jag körde om honom sen, men det hjälper ju egenligen inte alls, snarare tvärtom. :)

Jaja, det är väl bara att ta det lilla lugna och tänka som diver6, så mår man mycket bättre!

Kör lugnt!
//SE

Om du ska sparka av backspegeln så se till att inte ha någon nummerplåt som syns :D

Om du ska sparka av backspegeln så se till att inte ha någon nummerplåt som syns :D

:tummenupp Kan nog vara en bra idé ja! :)
Nä, det är verkligen inte mitt sätt att lösa "problem" på, men visst hade man lust att ge bilen en känga i sidan när man körde om.

Ibland förstår man inte varför vissa vill leka att dom äger vägen genom att göra ditten eller datten, men det får man väl ta, för dem kommer alltid att finnas.

Trodde dock att det skulle ta längre tid för mig än 1 månad efter att jag fått mc-kort innan jag skulle uppleva någon sådan här töntig gubbe. :)

Last edited:
Gör rätt ont å sparka av backspeglar om man gör det med fart.

Vad e det man säger: Det man inte har i huvudet får benen lida för?

Låter onekligen som om du har provat? :D
Hade varit kul att se det i verkligheten! :)

Brukade köra om och dra ut choken på min RD350 förr i tiden för att lära såna veta hut.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back