- Allt var en olyckshändelse

14år för ett liv!!!! svenska rättsystemet är sjukt :fakta

Dessutom är han säkert ute efter max halva :mad:

kajlyl skrev:
14år för ett liv!!!! svenska rättsystemet är sjukt :fakta

Dessutom är han säkert ute efter max halva :mad:
14 år för en sekunds panik? Underskatta inte hur långa 14 år kan vara.

Ugluk skrev:

det kan han gott sitta, jag har fått panik jag med men inte fasen knivar jag folk för det.
Dessutom visste väl personen att det inte var tillåtet att stjäla.
Ber om ursäkt om du menade nåt annat, men medkänsla med sånt här folk retar mig mest.

Ugluk skrev:
En sekunds panik?! Om man går någon stanns beväpnad men avskit att stjäla så är det inte panik om man dödar någon...

Tycker det är ett bra straff. Det förtjänar han.

Det sjuka är att grov ekonomisk brottslighet kan ge liknande straff...

I sånna här fall tycker jag att
"öga för öga, tand för tand" skall gälla...

Kan vara groft men fan, tänk Er om det vore erat egna
syskon eller någon i familjen som blev mördad...

Själv skulle jag stå där o vänta efter 14 år o göra rättvisa..

emullo skrev:
Jag annser att dödstraff(oavsätt om det utförs av rättsväsendet eller av en privatperson) är för milt!
Kan vara att jag är optimist som tror på ett bättre ställe efter döden, men visst vore tortyr eller livstids(då menar jag till fången dör av ålder eller analinfektin) fängelse bättre!?

Sergeant skrev:
Jag håller med dig. Verkar plågsamt och lagom :crash

:hej

Bättre upp, släng in dem i en cel loch sätt på Westlife, Boy Zone, etc på hög volym och random, dag ut och dag in. Det är ett straff jag kallar duga... :crash
(Jag skulle i alla fall bli laglydig som en liten gullig kissemiss... :D )

PutteLiten skrev:
Bättre upp, släng in dem i en cel loch sätt på Westlife, Boy Zone, etc på hög volym och random, dag ut och dag in. Det är ett straff jag kallar duga... :crash
(Jag skulle i alla fall bli laglydig som en liten gullig kissemiss... :D )

Akta bara så att du inte får Amnesty efter dig :D

:hej

kajlyl skrev:
En sekunds panik?! Om man går någon stanns beväpnad men avskit att stjäla så är det inte panik om man dödar någon...

Det var panik. Sitter man ner och diskuterar om saken hade han inte dödat väktaren. Han ville inte bli tagen, han panika.

14år är ganska lång tid. Synd bara att slösa pengar på honom, man borde skicka honom till Sibirien där han sätts i arbetsläger utan kläder.

emullo skrev:

Lönt o vänta i 14år, jag hade brytit mig in och gjort upp där. Ska man ändå döda honom kan man lika gärna göra det direkt...

750RR

Jag har ingen åsikt om huruvida straffet är för milt eller för hårt, men däremot har jag en åsikt om människor som vill döma andra baserat på kvällspressens löpsedlar.
Kajlyl: 14 års frihetsberövande är nog inget man bara skakar av sig. Om din profil är riktig är dina första minnen i livet ungefär 14 år gamla. Bara för att försöka ge dig lite tidsperspektiv..

Ugluk skrev:

Men snälla Ugluk även din passifism måste väl ha sina gränser?. Hur skulle du känna om det var någon som stog dig nära?. Skulle det hända mig skulle jag vara tvungen att ta lagen i egna händer då jag inte skulle kunna leva med vetskapen att kräket kommer så billigt undan gnagandes på min själ. Även om du och många med dig är emot dödsstraff så kan du väl ändå inte tycka att mord utan förmildrande omständigheter kan betinga ett straff lägre än livstid?. Det hade ju varigt en annan sak om han dödat någon som våldtagit hans dotter, då det kunde har räckt med kanske 3 års fängelse eller villkorligt. :mad:

maverick_750rr skrev:

14år är ganska lång tid. Synd bara att slösa pengar på honom, man borde skicka honom till Sibirien där han sätts i arbetsläger utan kläder.
750RR

Utan KLÄDER? Noooo...å du gode gud! Det var verkligen pricket över i:et...tror inte att amnesty hade godkänt det, jag menar, UTAN KLÄDER?!! :crash

(iof. är det rätt kallt i Sibirien, men ändå... :p )

McFille skrev:
Utan KLÄDER? Noooo...å du gode gud! Det var verkligen pricket över i:et...tror inte att amnesty hade godkänt det, jag menar, UTAN KLÄDER?!! :crash

(iof. är det rätt kallt i Sibirien, men ändå... :p )

Inte ens is tål kylan i Sibirien.......... :cool:

utan kläder

Hightuned skrev:
Men snälla Ugluk även din passifism måste väl ha sina gränser?. Hur skulle du känna om det var någon som stog dig nära?. Skulle det hända mig skulle jag vara tvungen att ta lagen i egna händer då jag inte skulle kunna leva med vetskapen att kräket kommer så billigt undan gnagandes på min själ. <snip>
Kanske skulle även jag skrika efter blod om det var offret stod mig nära, och kanske t.o.m. ta lagen i egna händer. Men jag väntar med att vilja se huvuden rulla tills dess. ;)

Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”