Allt om nya Yamaha R1 2015 och framåt

yamaha_r1_2015_monster_energy_by_samuxx-d85gfxm.jpg

Jag lägger väl in en PS bild till då ! =)

Jag ser ingen bild. Bara en kryssruta... :(

På iPaden funkar det. Snyggt! Men...det känns lite konstigt med Kawasaki-grönt... :rolleyes:

nej nej nej det är monster grönt ! Hädar du i kyrkan en gång till blir det till att sitta i skamstocken!

Har du försökt göra en KTM av den eller? Ser groteskt ut. Original är mycket bättre, sorry ;)

Haha, jag tycker inte heller att den blev helt bra. Behöver göras om från början ;) Om det nu var min du menade :)

Last edited:
Jag snackade med Rich Austin (Austin Racing) i ett annat ärende häromdagen. 2015 YZF-R1 kom naturligtvis på tal. Även de kommer att bygga helsystem, halvsystem såväl som slip-on ljuddämpare. Man har dock inte tillgång till någon hoj ännu, vilket Akrapovic redan haft i sådär sex månader...

Last edited:
Har det gått för långt när en mätare har blivit så avancerad att man först måste träna i en simulator...?

http://www.yamahamotorsports.com/sp...i-function_meter_simulator/html/index_r1.html
http://www.yamahamotorsports.com/sp...-function_meter_simulator/html/index_r1m.html

Observera att scrollrullen till höger också är en tryckknapp. Om man trycker mitt på den så kommer man djupare in i menysystemet.

Teknik är kul, men faran är att det blir hojåkarnas motsvarighet till bilisternas mobilpill under körning.

Fräckt tyckte jag :) önskar ha råd en vacker dag igen med en båge. Känns som att det kan bli en R1:a. Skulle väl bli 9:e eller 10:e (racing...).

Har det gått för långt när en mätare har blivit så avancerad att man först måste träna i en simulator...?

http://www.yamahamotorsports.com/sp...i-function_meter_simulator/html/index_r1.html
http://www.yamahamotorsports.com/sp...-function_meter_simulator/html/index_r1m.html

Observera att scrollrullen till höger också är en tryckknapp. Om man trycker mitt på den så kommer man djupare in i menysystemet.

Hahaha

Shit pommes.......Tackar för länken, lekt en stund med detta - Min "gamla" crossplane känns lika enkel som en Dnepr med sidovagn efter att jag tryckt mig längre och längre ner i menyerna (dock hittar jag inte autopiloten någonstans :))

Alltså jag älskar teknik, missförstå mig inte - Men här har man tagit det hela vägen.

Min egen crossplane har en inbyggd feature "tidtagning på bana" med mellantider och hela skiten - Jag har aldrig lyckats att få det att funka..........eller rättare sagt, det funkar nog hur bra som helst, det är bara det att det är för invecklat att pilla med när man står i depån och ska ut å gasa tycker jag. Och eftersom det är för joxigt så struntar jag i det.

Min gamla 06:a har ju tidtagarur. Man startar klocken när man åker ut på bana, och sedan duttar man till på startknappen varje gång man passerar mållinjen så får man upp sina varvtider på displayen.
Kul grej tycker jag, men det kanske varenda sporthoj har...

Nya R1:an känns som en riktig vinnare på pappret. Prisvärd, bra drag, lätt och med en massa elektrolull.
Bästa köpet (sett med sunt förnuft) av supersporthojar 2015 säger Steffo.

Sålde min R1 för att köpa denna R1M.

Ingen annan hoj kommer ens i närheten. Den har verkligen allt - äntligen.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!