Allt är skit

Vad fan gnäller du om, du har en hoj ju. Ska vi byta? Du tar min :tuttar så får jag din hoj. :tummenupp

Dickhead skrev:
Livet suger, ingen älskar mig, jag har inga pengar och det är snöslask och grått ute. Förutom vädret så verkar det inte vara nån förbättring inom överskådlig framtid.

Finns det någon anledning till att inte ta livet av sig? (att anhöriga blir ledsna räknas inte).

efter överskådlig framtid så kanske det dyker upp något kul.. Bara att vänta och se :tummenupp

crashtestdummy skrev:
ja. att ta livet av sig är det fegaste man kan göra. bara tonårsbrudar som gör. Ta tag i dig själv och hitt på nått roligt.

Säger en som verkar ha mycket livserfarenhet.. :kocko

Själmord är det modigaste en människa kan göra i sitt liv, men det är också det mest egoistiska man kan göra.

Dickhead skrev:
Livet suger, ingen älskar mig, jag har inga pengar och det är snöslask och grått ute. Förutom vädret så verkar det inte vara nån förbättring inom överskådlig framtid.

Finns det någon anledning till att inte ta livet av sig? (att anhöriga blir ledsna räknas inte).

Äh....

Det finns ju folk som älskar dig, säger du.. Snöslasket och det gråa är snart ett minne blott. Det enda "problemet" du har är alltså att du har slut på pengar? Grattis och välkommen i klubben.. Nä ta å ryck upp dig nu för fan..

Dessutom så har stordelen av människorna på den här planeten fan så mycket värre än du.. De allra flesta av dem försöker göra något åt det istället för att gnälla över ingenting.

Masonit skrev:
Så trött på detta uttalandet. Varför skulle det vara fegt att ta livet av sig? Livet ska inte vara något som man kämpar sig igenom...

\Masonit

Cyanid skrev:
Själmord är det modigaste en människa kan göra i sitt liv, men det är också det mest egoistiska man kan göra.

Det var det dummaste jag hört.. Att ta själmord är väl det yttersta sättet att fly från hela skiten.. Å vad fan är modigt med det?

Mod är väl att ta tag i saker och ting och lösa dem.

Last edited:
Tycker ofs att det skall till mycket mod att våga ta båda besluten..ta sitt liv eller fixa till det. Hoppas du tar det rätta beslutet grabben...att fixa det :pannkyss Kram

Fly iväg tillfälligt.
Åk någonstans där du får vara i fred eller åk ut med bilen och kör metal(eller din favoritmusik) på maxvolym och vråla.
Helst Metal eller arg musik inget soft.
Jag känner mig bättre efteråt iallafall ett tag.

Den här tråden har potential att bli som KTM:arns "jag har gjort bort mig-tråd".

Master_ skrev:
Säger en som verkar ha mycket livserfarenhet.. :kocko

Vad skulle mitt uttalande om att det är fegt att ta livet av sig, och att han ska ta tag i sig själv och hitta på något roligt, ha med min livserfarenhet att göra??

Jag anser mig ha väldigt stor erfarenhet av livet. Jag anser även att du inte har en aning om min livserfarenhet.

crashtestdummy skrev:
Vad skulle mitt uttalande om att det är fegt att ta livet av sig, och att han ska ta tag i sig själv och hitta på något roligt, ha med min livserfarenhet att göra??

Jag anser mig ha väldigt stor erfarenhet av livet. Jag anser även att du inte har en aning om min livserfarenhet.

Skiter i vilket egentligen .. men sånna uttalanden tyder på att du inte upplevt vissa saker och därmed saknar endel livserfarenhet.. Jag har pesonligen inte själv mått så dåligt men känner alltförmånga som gjort det och kan lova att det är inget jag vill uppleva.. t.ex att be en depprimerad att ta tag i sej själv och göra något roligt tyder på hur lite kunskap du har om ämnet.. :kocko

"det är bara att ta sig i kragen..jojomensan :rolleyes: "

http://www.medivia.se/depression.htm :fakta

"Depressionen påverkar hela människan, både kropp och själ. Den sexuella lusten och förmågan minskar eller upphör. Livsglädjen och vitaliteten försvinner. Ibland tar det sig uttryck i form av förlångsammade rörelser och ansiktsuttrycket kan bli stelt och livlöst. Den deprimerade orkar till slut inte föra ett vanligt samtal och kan t o m få svårt att svara på frågor."

Last edited:
Master_ skrev:
Skiter i vilket egentligen .. men sånna uttalanden tyder på att du inte upplevt vissa saker och därmed saknar endel livserfarenhet.. Jag har pesonligen inte själv mått så dåligt men känner alltförmånga som gjort det och kan lova att det är inget jag vill uppleva.. t.ex att be en depprimerad att ta tag i sej själv och göra något roligt tyder på hur lite kunskap du har om ämnet.. :kocko
Det säger fortfarande inget om min livserfarenhet. Det kan möjligtvis säga vad jag tycker om vinterdeprissioner.

Dickhead skrev:

Visst... livet är tungt ibland, men det betyder inte att ingen älskar dig, även om det kan kännas så. Finns aldeles säkert någon där ute som DU älskar också, även om det under en depression kan vara väldigt svårt att hitta just de känslorna. Jag har varit där...

Jag vet dock inget om just din situation...

Men jag kan ge dig ett par små tips.
Prova knalla ut på stan och se så sur ut du bara kan när du tittar på folk och se deras reaktion (skulle inte bli förvånad om du får en 2-3 meters radie ingen vågar komma innom) gör detta ca 10 minuter, inte mer. Byt nu ansiktsuttryck och se jätteglad ut (så glad du kan iaf.) och titta på folks reaktion nu. Bli inte förvånad om du får tillbaka det där leendet från flertalet du möter. Glädje sprider sig fortare än du någonsin kan ana och har du tur så har du hjälpt någon ur precis samma situation som du är i.

Att se sur ut får folk i din omgivning att backa undan, något som i alla lägen gör allt mycke värre. Försök umgås med någon, vemhellst som du har förtoende för (att prata med psykolog är absolut inget fel om du inte kan prata med någon du känner) och prata ur dig allt jobbigt, använd dem som bollplank.

Att kunna gråta och att visa känslor anser jag betydligt mer manligt än att hålla det innom sig och spela oberörd, den bubblan spricker iaf. förr eller senare.

Att ha pengar kan säkert hjälpa dig lite på traven i vardagen, men tänk på att pengar bara är papper och plåtbitar med siffror på, inget som kan göra dig verkligt lycklig.

Nu lyssnar alla på Fireblade, Instämmer i varje ord. :tummenupp

Ibland gråter jag, dock var det längesedan nu, tror fan det är 1,5 år sedan jag grät för att jag var ledsen.

Ibland så skriker jag, oftast skriker jag och avreagerar mig på något dött material. Idag var det tangentbordet på jobbet 4 tangenter sprack och space gick av. Igår så satte jag mig ensammen på lunchen och åt lunch själv tills jag lugnat ner mig.

Oftast tar jag bilen/hojen och åker ut en sväng, endera med stereon på max eller nån schysst låt i lurarna på hojen. När jag varken hade bil eller hoj ett tag så var jag fan helt förstörd.

Avreagera dig, släpp ut ilskan om du är arg och gråt om du är ledsen.

Ingen vill att du ska försvinna och tänk vad mycket du skulle missa om du "tog hand om" dig själv.

Så ser jag det, ok folk skulle sakna dig men för fan tänk på allt du missar. Alla tvivelaktiga damer och blöta utekvällar. Härliga dagar på hojen huvva tänk.

Nursey skrev:
Tycker ofs att det skall till mycket mod att våga ta båda besluten..ta sitt liv eller fixa till det. Hoppas du tar det rätta beslutet grabben...att fixa det :pannkyss Kram

Jag vill nog påstå det krävs mer stake till att fixa sitt nuvarande liv än att ta det faktiskt.

Klart man mår sådär under höst/vinter. Vissa mår kassare än andra. Tro mig, jag vet.

Men allt blir faktiskt bättre med tiden, även fast det känns helt kört under en viss period behöver det ju inte betyda att det ska vara så för evigt :)

Undrar varför han inte skrivit mer?

Är man deprimerad så övertygar man sig om att det enda rätta är ju att ta livet av sig för det blir ju aldrig bättre. Man söker inte upp hjälp på egen hand utan andra får göra det åt en.
Många gånger blir det oftast bättre. Det gäller ju att kämpa på. Vad vore livet utan motgångar? ASTRÅKIGT ju.

Ska man sitta där på ålderdomshemmet och bara babbla om hur man låg på soffan för allting skötte sig själv?
Nej tack, berättar hellre om fylleslag, knivslagsmål och mc-krockar samt hur man tog sig igenom den där svåra deppressionen man hade som ung....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg