Allt är skit

Fredr28 skrev:
Inte alltid så enkelt om det är en "klinisk" depression det handlar om, då behöver man hjälp.

Själv har jag haft några riktigt jobbiga motgångar i livet och dem har jag gått igenom, och nu leker livet och jag har en underbar dotter.

Men är det en riktig depression så behöver man hjälp, då räcker det inte alltid med solsken.

Frågan är om det är så, eller bara vill skriva av sig lite... :D

har själv hafte det jobbigt , å alla människor är olika starka. Klart grabben ska få hjälp om han ber om det. Ett bra ligg är en bra hjälp, alltid. :tummenupp

crashtestdummy skrev:
ja. att ta livet av sig är det fegaste man kan göra.

Så trött på detta uttalandet. Varför skulle det vara fegt att ta livet av sig? Livet ska inte vara något som man kämpar sig igenom...

\Masonit

Idag hörde jag lite vårfågelkvitter!

Om inte det piggar upp så kan du ju alltid läsa någon tråd om varför någons KTM inte går så fort eller vad man kan hitta på med silvertejp.

Gå till en bar och fråga första cheyen du ser om hon vill knulla. Hon säger förmodligen nej, men det är rättså roligt ändå.

Sitt inte där och klaga nu.

Alltså, ingen av oss vet varför du mår som du gör..har du mått såhär dåligt under en längre tid så tycker jag verkligen att du ska söka hjälp...

Visst, livet är ju inte alltid en dans på rosor, vissa dagar så känns det skit..MEN det finns alltid nåt att vara glad över!

Det är en bra början att du talar om för folk att du mår dåligt. Det kanske känns lättare att berätta för oss på SH än för dina nära o kära, men det är en jättebra början. Du är inte ensam om att må dåligt..men det blir bättre, jag lovar :pannkyss. Det kan vara svårt att tro det när det känns som svartast och man bara väntar på att nästa sak skall gå snett. Men försök minnas att du kommer igenom detta, antingen själv eller med proffshjälp. Känner du att du inte pallar det själv så sök hjälp, det är inget att skämmas för. Det kommer kännas som en av de bättre saker du gjort för dig själv efteråt.
Kram

När livet känns skit för mig brukar jag gråta, gråta. Sparka lite på nåt som ligger i vägen. Få ut lite känslor.
Sen känns det alltid så mycket lättare när man fått prata med nån man litar på. Nån som kan ge ett tröstande ord eller som bara lyssnar. Det är jätte jätte jobbigt att svälja sin dumma stolthet och be om hjälp men det är såå värt det, jag lovar....

Lycka till! :pannkyss

Aleksander skrev:
Han är ju en man :fakta

Och...? Jaa jag menar ju inte att han ska sätta sig mitt på torget och storböla såklart. Men vem fan skulle se/bry sig om en kille fäller en tår inne på muggen...?? Tror nog ni har gjort det allihopa...?? :fatta!

Aleksander skrev:
Det är ju inget vanligt fenomen att se en kille gråta. Är jag okänslig eller? :va

Nää, just för att det kanske man gör när man är ensam....sådär privat lixom.
Jag skulle aldrig få för mig att gråta medan nån annan ser på. Å handen på hjärtat visst gråter även killar nån gång? Privat sådär, när ingen ser? Eller är det bara ett önsketänkande jag har att även killar har känslor?? :va

Kia skrev:
Nää, just för att det kanske man gör när man är ensam....sådär privat lixom.
Jag skulle aldrig få för mig att gråta medan nån annan ser på. Å handen på hjärtat visst gråter även killar nån gång? Privat sådär, när ingen ser? Eller är det bara ett önsketänkande jag har att även killar har känslor?? :va

klart vi gör iaf jag om jag måste, inget jag skäms över direkt.
" pojkar gråter inte, det gör bara män"

Jag mår skit, och har gjort det länge.
Jag brukar gråta ut hos Biturbo över msn, världens bästa terapi.
Så idag mår jag bra, imorn är det säkert skit igen, och då ska jag beklaga mig hos honom.

Det finns alltid någon som har det värre än dig.
Så sluta upp med dessa dumheter, ta dig en whiskey och ryck upp dig!

Dickhead skrev:
Livet suger, ingen älskar mig, jag har inga pengar och det är snöslask och grått ute. Förutom vädret så verkar det inte vara nån förbättring inom överskådlig framtid.

Finns det någon anledning till att inte ta livet av sig? (att anhöriga blir ledsna räknas inte).

LYCKOPILLER KANSKE!! :rolleyes:

Börja med att fixa något du VERKLIGEN ser frammemot. Har du jobb, försök jobba övertid och verkligen slita. Då går tiden fort, man bara äter sover jobbar. Sen när du har pengar åk nånstans kanske en vecka, och med resten av pengarna...kan du använda till våren på hojkörningen!

"Vad ska man ta livet av sig för när man
ändå inte får höra snacket efteråt?"

Ugglas tredje album från 1977

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...