Allsvenskantråden 2008

Blåvitt kan spela riktigt bra, hoppas de gör det i år också. Vänta till femte omgången så kanske det börjar klarna vilka som kan sparka boll och vilka som inte kan det, i premiären är det, som Pontus Wernbloom skriver i sin blogg inte riktigt fotboll...:

"Förväntar man sig skönlir på Malmö Stadion från oss på planen ska man stanna hemma, gå ut med hunden, städa muggen eller något annat vardagsbestyr. Här handlar det om vem som har mest hår på bröstet, vilka som vågar mest och slutligen vilket lag som krigar mest för sitt lag, sin stad." http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=663&a=408976

Hoppas bara Ragnar, PW, bjärsa å gänget stannar även över sommaren. Då kan det mycket väl bli ett guld i år igen:)

Blåvitt kan spela riktigt bra, hoppas de gör det i år också. Vänta till femte omgången så kanske det börjar klarna vilka som kan sparka boll och vilka som inte kan det, i premiären är det, som Pontus Wernbloom skriver i sin blogg inte riktigt fotboll...:

"Förväntar man sig skönlir på Malmö Stadion från oss på planen ska man stanna hemma, gå ut med hunden, städa muggen eller något annat vardagsbestyr." http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=663&a=408976

Hoppas bara Ragnar, PW, bjärsa å gänget stannar även över sommaren. Då kan det mycket väl bli ett guld i år igen:)

Här handlar det om vem som har mest hår på bröstet, vilka som vågar mest och slutligen vilket lag som krigar mest för sitt lag, sin stad.
Vackert skrivet för att komma från en stationerad i Ellos-land!

:tummenupp

jag hatar giffarna !! :cry men man fick ju iallafall laga mat åt Helsingborg och skaka hand med henke :slicka

Vackert skrivet för att komma från en stationerad i Ellos-land!

:tummenupp

Efter att ha hört mycket efter deras guld -06 har jag en hel del energi att lägga på diskussioner ang. årets allsvenska. De kom iaf till skolan efter den snöpliga förlusten med 3-2. :rolleyes:

Skönt att defensiven verkar ha löst sig nu... Det var väl egentligen det enda frågetecknet, inte minst efter alla bakåtmål i träningsmatcherna.

1-1 igår inför ett nästan fullsatt Stockholms stadion mot MFF. Siggi var missnöjd med spelet efter kvitteringsbollen:
"- Vi måste vara lite självkritiska och fundera på varför vi inte visar samma kraft efter kvitteringsmålet."

1-1 igår inför ett nästan fullsatt Stockholms stadion mot MFF. Siggi var missnöjd med spelet efter kvitteringsbollen:
"- Vi måste vara lite självkritiska och fundera på varför vi inte visar samma kraft efter kvitteringsmålet."
Ändå lite impad av Rajalakso. Frågan är om det blir hybris nu, eller om han fortsättar i samma anda.

Ändå lite impad av Rajalakso. Frågan är om det blir hybris nu, eller om han fortsättar i samma anda.

Framgång föder framgång brukar det ju heta så jag hoppas det stämmer även i det här fallet. Fast det är kanske för mycket att hoppas på att han ska näta varje match... men varannan kanske :tummenupp

2-0 i halvtid mot Örebro. Gött som kött!
Kunde inte se den matchen men riktigt gött att det funkar med spelet iaf. Trots det får vi ju som sagt vänta med en riktig värdemätare på ett tag.

Satt på bussen hem från sthlm så kunde inte se den matchen...

... Däremot såg jag matchen mellan skansen och smutsblått. Bra väder var det. Stadion lät riktigt bra på läktaren, ibland iaf, eller sällan kanske jag ska säga. Malmö sjöng på bra, som vanligt. Av djurgårdarna lät det mest som att de brölade över löparbanorna (lät iofs bra när det väl drog igång (sällan), lät som om hela arenan sjöng med de båda klacksektionerna), när de inte gjorde det hördes det inte mycket. Annars en okej match för att vara såpass tidigt på säsongen

Ska bli intressant om han lyckas tangera Gert van Oydens rekord med mål sex matcher i följd. Så visst ser det ut som en lyckad värving än så länge...

MFF i hjärtat! Synd att vi inte riktigt får ut resultaten som vi förtjänar bara! MFF - IFK, där spelade vi riktigt bra fotboll, bättre än jag sett MFF spela på länge.

Riktigt glad att Roland Nilsson väljer att satsa på våra unga talanger istället för att bara köpa in beggade proffs! Hoppas på att ketchupflaskan öppnas, nu har vi fått vår beskärda del av likamatcher!!

Mina 50 öre..

Dags att lyfta tråden lite nu när det spelats några omgångar.

Lite egna reflektioner efter nio första omgångarna:
- Järnkaminerna överraskar positivt med att fortfarande vara obesegrade. Dock spelar dom lite för mycket oavgjort.
- Kalmar svarar upp till förväntningarna.
- Jôtt'laborg verkar riktigt hemmastarka men räcker inte riktigt hela vägen på bortagräs.
- Peking kan få det tungt att hålla sig kvar i allsvenskan...

Jag tror det kan bli en säsong där det är ganska jämnt i toppen med spänning ända in i slutet där Djurgården, såklart, drar det längsta stråt ;)

Dags att lyfta tråden lite nu när det spelats några omgångar.
Jag tror det kan bli en säsong där det är ganska jämnt i toppen med spänning ända in i slutet där Djurgården, såklart, drar det längsta stråt ;)

Visst ser det ut att bli jämnt i toppen ! men guld till skansen... då lär ni prestera bättre än vad som gjordes mot Ljungskile och Sundsvall.
Serien är lång i år så visst kan det ske, men jag gissar på att guldet hamnar i den södra delen av Svedala.

Btw, ska du spana in derbyt på Råsunda ?

Last edited:
Visst ser det ut att bli jämnt i toppen ! men guld till skansen... då lär ni prestera bättre än vad som gjordes mot Ljungskile och Sundsvall.
Serien är lång i år så visst kan det ske, men jag gissar på att guldet hamnar i den södra delen av Svedala.

Btw, ska du spana in derbyt på Råsunda ?

Djurgården har sin hemmaarena på södra halvan av landet :D

Om du menar derbyt mot bajen så jobbar jag tyvärr då... hade varit kul att se annars.

Om du menar derbyt mot bajen så jobbar jag tyvärr då... hade varit kul att se annars.

Intressant match !
Bajen behöver poäng för att inte halka efter poängmässigt i sammandraget. Samtidigt måste Djurgården fixa poäng för att Kalmars försprång inte ska bli för stort.

Blåvitt imponerar stort i andra, men gör återigen en förkastlig första halvlek. Wallerstedt, upp å nicka - sockerdricka, avgör matchen på egen hand.

Så redigt gött att klämma dit familjen Elm.

Blåvitt imponerar stort i andra, men gör återigen en förkastlig första halvlek. Wallerstedt, upp å nicka - sockerdricka, avgör matchen på egen hand.

Så redigt gött att klämma dit familjen Elm.

Såg reportern ens matchen? Wernblom var avstängd och inte med på plan. Dessutom var det väl inte Hysén som slog inlägget? Hysen spelade fram.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article2422500.ab

"Men det var inte allt.

Bara åtta minuter efter det första målet var det dags för ytterligare ett inlägg från Tobbes vänsterfot. Den här gången var dock Kalmar-målvakten Petter Wastå med och fick ett finger på bollen.

Men det blev inte bättre än att bollen damp ner hos Pontus Wernblom som spelade fram Gustav Svensson till öppet mål.

3–2 till blåvitt som därmed såg till att hålla spänningen vid liv i toppen av allsvenskan. "

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti