Allsvenskantråden 2008

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Då hockeysäsongen fick ett tvärt slut idag* kände jag mig tvungen att starta en tråd inför den stundande allsvenskan.

Många intressanta nyförvärv har gjorts i lagen under silly season och det kommer säkerligen än fler fräsiga namnteckningar på diverse artistkontrakt och liknande allt eftersom.

Tänker inte våga mig på att tippa sluttabellen än, men jag hoppas såklart att blåränderna åter hämtar hem bucklan till sin rätta plats!

Seså, snacka på - snart är det dags för avspark!

*För mitt lag, that is.

Lite länkar:

Allsvenskans officiella hemsida
Fotbollskanalen.se
FotbollDirekt.com

Lagen:
AIK
Djurgården
Elfsborg
GAIS
Gefle
Göteborg
Hammarby
Halmstad
Helsingborg
Kalmar
Ljungskile
Malmö
Norrköping
Sundsvall
Trelleborg
Örebro

Last edited:
Aha! En Djurgårdare, ett fotbollsfan förklädd till hockeyfan! ;)

HBK for the win!

Gött att denna tråden är igång (premiär?) också.

Blovitt krossade Trollhättan FC igår, med nya dansken i kassen. Det ser förhållandevis bra ut. Men, som vi alla vet, träningsmatcher är ju aldrig av betydelse. :tungan

Alla heter Glenn i Göteborg...

Biljetter köpta för IFK Norrköping Vs Djurgården. fotboll ska ses på plats!

Men vem tackar nej till 22 män som springer runt i kortbyxor......

GIF kommer att bli giftiga i år.....

Bort med alla bonnläppar som ska klanka. Ni kan ägna er åt korvgrillning och kromslädsrallyn med skinnvästar i någon annan tråd. :mad:

Intressanta resultat igår.

Fiskrenset mot Ellos innehöll (det jag såg) en mängd markeringsmissar och att det endast blev 1-1 får väl skyllas på att inget av lagen har någon fräsch avslutare.

Norrköping föll i premiären, inte så otippat.

Fribrocks mål på Örjans var redigt vackert och resultatet var inte heller helt otippat.

Råttasen mot Kalmar, 0-0, det var nog inte roligare än så.

Ikväll smällere mot MFF, TV4sport klockan 19:45. :banana

Blovitt ska vara nöjda med kryss. Första 20 var strålande. MFF var ruskigt tillbakapressade och mästarna visade klass. Allt eftersom tog skånepågarna över och Kim, (strålande nyförvärv) visade klass och höll blovitt kvar i matchen.

Panos var när att skrälla mot Bajen, synd att det inte lyckades.

HIF ska vinna mot Sundsvall som för dagen verkade bjussa på det mesta.

Örebro-Trelleborg. Var det någon som såg nåt? Sömnpiller. :tungan

Blovitt ska vara nöjda med kryss. Första 20 var strålande. MFF var ruskigt tillbakapressade och mästarna visade klass. Allt eftersom tog skånepågarna över och Kim, (strålande nyförvärv) visade klass och höll blovitt kvar i matchen.

På lördag är det dags för Järnkaminerna att ta emot MFF. Ska bli intressant att se hur "vi" står oss mot skauningarna. Förhoppningsvis 3 nya poäng :)

Intressanta resultat igår.

Fribrocks mål på Örjans var redigt vackert och resultatet var inte heller helt otippat.

Otippat resultat :mad:... lugn det blir andra bullar av framöver !

Hedlund gick ut för att täcka Fribrock samtidigt som Arvidsson var ren på första stolpen.
-Gick på avslut själv, riktigt snyggt !

Gefle if...http://www.gefleiffotboll.se/

Last edited:
Jag blir alltid lika förundrad över att hundratusentals svenskar kan finna något nöje i att se på svensk "elitfotboll". 0-0, snålblåst, regn och tjong Brattfors. Härligt.

Så här sammanfattas matchen av Mats Olsson:

"Det var en pigg och händelserik match där man lätt kunde tro att det var Malmö FF som försvarade guldet från 2007 och Blåvitt var ett sparka-spring-lag från mittenregionen som kom till spel för att - sparka och springa. Fast i och för sig: Blåvitt började bäst, spelade enkelt och rakt med en stark framåtvilja. Det såg inte ut som ett mästarlag för det. Men den här 1- 1-matchen vände och det blev till slut ett välspelande och positivt Malmö FF som kom att avslöja de svenska mästarna IFK Göteborg som ganska trögt, tungrott och fantasilöst."

Jag tror på Malmö (naturligt eftersom det är laget i mitt hjärta), HIF kan också bli farliga. Blåvitt och Djurgården kommer att vara med där uppe. Tyvärr får nykomlingarna respass.

1 - Göteborg, elva pågar som heter glenn borde väll kunna göra lite rätt iår igen. Tveksamt efter matchen igår.
2 -Halmstad, eller HIF, svårt att veta.
3 Man kan ju alltid hoppas på att malmö tar bronset, speciellt efter matchen igår.

Spännande att se hur det går för Ljungskile (vilket namn:rofl), och Trellehulla iår:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti