Allsvenska hockeytråden

Skön borta-trea idag! :tummenupp
Mora o Malmö fortsätter sin kräftgång med hemmaförluster.

Skön borta-trea idag! :tummenupp
Mora o Malmö fortsätter sin kräftgång med hemmaförluster.

Jag såg "hela" matchen men missade alla målen. Vid varje tillfälle lyckades jag göra något väldigt kort som gjorde att jag tittade åt annat håll. Repriser i all ära men man vill ju vara med när det händer.

Första målet bälgade jag vatten och hade ett stort glas framför nyllet när jag hörde att det blev mål.
Andra målet gjordes när jag tvingades starta om lillkorvs cd-spelare som hakat upp sig.
Tredje målet missade jag för att damen behövde hjälp med en sak på surfplattan som hon ägnade sig åt i soffan bredvid.. :mad:

Man missar ju alltid alla mål oavsett hur intensivt man tycker man kollar, alltid ska det ske när man blinkar eller nåt.

Har medgångssupportrarna kommit tillbaka till hallen?
Nja, ca3050 st igår så än har de inte hittat tillbaks...
Har sett samtliga hemma matcher samt allt inom 20 mils radie på borta matcherna så du får inte riktigt in mig i medgångssupporter facket... Mest beroende på en hockeytokig son som kräver att få se allt live...

Jag har själv bara sett två matcher, men prata med en örebroare för nån vecka sen o han hade gett upp för säsongen.

Jahapp, torsk mot SSK igår då... Nåja, DIF har ändå gått som tåget den senaste tiden, och hellre torsk nu än i en eventuell kvalserie! :):fakta

Det börjar bli riktigt skitnödigt nu, jag är toknöjd bara vi hamnar på övre halvan av serien men nu när det är så nära o man legat så bra till så skulle det verkligen vara snöpligt att inte ta sig till kvalserien.
Vi tappade ju ytterligare en av våra tongivande spelare i senaste matchen o de senaste segrarna har ju inte direkt varit övertygande, fortfarande dominerande till största delen av matcherna men vi har tappat spetsen i avsluten vilket har gjort att de få individuella misstagen som förut bara blev ett mål i baken medans vi ändå gjorde 2-3 framåt har gått till ett mål i baken o inget eller lika många fram :gnissla

Nja, ca3050 st igår så än har de inte hittat tillbaks...
Har sett samtliga hemma matcher samt allt inom 20 mils radie på borta matcherna så du får inte riktigt in mig i medgångssupporter facket... Mest beroende på en hockeytokig son som kräver att få se allt live...

Tummen upp för trogna supportrar! :tummenupp
Har väl varit trevligt nu på slutet efter vad jag sett.

Skall själv upp i Tegera och hoppa idag. :hoppa
Tar med dottern så nästa generations supportrar är säkrad! :)

3 poäng och grabbarna gjorde sitt jobb men inte mer.
Luckan till SSK växte när dom fick pisk av VIK.
Nu är nog kvalserieplatsen bokad. :)

Last edited:
3 till borta mot Troja. :)
1'a och 3'dje till Leksand men andra klart till Troja.
Vilken klack vi har! :tummenupp
Återigen låter det som hemmamatch på bortaplan. :klappar

Fan va nice, hade missat att vi signat Joel Gistedt för nästa säsong med, gött.

Ja, j@vlar! :3freak
Ger inte det där extravikt i självförtroendesäcken, så vete faan.

Drar snart till Tegera, men inte klacken idag:( ,får nöja mig med en loge. ;)

Hehe... Se upp för Djurgårdsflåset i nacken..:hihi Det trodde jag fan aldrig att dom skulle rycka upp sig som dom har gjort! Tittar man på skott-statistiken (67–21 till DIF) så var det definitivt inte rättvist med poäng till Malmö... Loge är nice, men klacken är bättre!:fakta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph