Allmän protest

Kan inte alla bara rösta på centern och vara vänner? :krama

Eller respektera varandras politiska ställning och inte se ner på någon som tänker/tycker annorlunda? Eller nej, det går ju förresten inte, vad fasen tänkte jag med där :rolleyes:

Kan vi inte bara ta det för vad det är, en god sak? Hade den andra tråden uppkommit först så hade jag skänkt pengar där då jag inte bryr mig ett skit om den svenska politiken i ett sånt här fall, det är ju ganska ointressant må jag säga.

Det tragiska är ju om det är som de säger, att pengarna inte når fram utan att det sitter ett gäng banditer i toppen på Haiti och ser till att de skor sig ordentligt på det hela :mad: OM det är på det viset så tycker jag att de ska likställas med Bin Ladin och Obama ska omgående placera dem på Guantanamo för att sedan göra hajmat av dem efter 10-tals år av tortyr.

folk verkar ha lätt att sätta färg på en här :D

Glöm då icke bort att sosse är ett uttryck som på SH inte sällan avser alla som står till vänster om Folkpartiet. Den som exempelvis uttrycker att han/hon inte kommer att rösta på Alliansen och i övrigt inte ger intryck av att vara högerextremist får nog räkna med att bli kallad sosse förr eller senare.

Tycker tvärtom att de verkar ha väldigt svårt. Färgblinda måhända?

så kan det också vara.

Glöm då icke bort att sosse är ett uttryck som på SH inte sällan avser alla som står till vänster om Folkpartiet. Den som exempelvis uttrycker att han/hon inte kommer att rösta på Alliansen och i övrigt inte ger intryck av att vara högerextremist får nog räkna med att bli kallad sosse förr eller senare.

förklarar kanske varför jag blev placerad som tvärröd i en annan tråd.

edit:nu hamnade trådarna i OT2, kanske blir ett spännande val i höst

Last edited:
Jag föreslår att du lugnar ner dig lite ...

...ni får lugna ner er en del.

Ja pappa! :krama

:lugn

Fast i verkligheten är väl alla till vänster också sossar? Minst.
Nu är i och för sig folkpartister och moderater också sossar men de vet inte om det i alla fall. :gnissla

Last edited:
Om du vill stoppa infantila personangrepp föreslår jag att du meddelar din ivrige påhejare space# att han inte ska fråga om folks horor till mammor har tvättat skötet - i synnerhet då dito mödrar är avlidna.

Deal?

Vilken jävla fjantsåsse!

Nu är det väl så ger man sig in i en politisk diskussion i OT delen så så får man väl vänta sig några tjyvnyp, jag tex älskar ju att hata Markus.
Däremot så hör dom personliga påhoppen inte hemma på SH överhuvudtaget. Låt oss nu vara vänner allihopa:krama

Last edited:
Nu är det väl så ger man sig in i en politisk diskussion i OT delen så så får man väl vänta sig några tjyvnyp, jag tex älskar ju att hata Markus.
Däremot så hör dom personliga påhoppen inte hemma på SH överhuvudtaget. Låt oss nu vara vänner allihopa:krama

Du har såklart helt rätt. Jag gjorde ett djävulskt övertramp som inte hör hemma någonstans.

Ser man dock tillbaka på flera andra inlägg i de "politiska" trådarna borde nog allt flera känna sig träffade av att hålla en respektlöst låg nivå.

Är faktiskt helt inne på Markus linje. Tror vi samlat in mer mha lite spex och tjuvnyp än om tråden inte startats alls. Vackra ord om solidaritet hjälper ju ingen, egentligen.

Bra text, tror vi kan ha hittat förklaringen till "fredsrörelsens" (CCCP) misslyckande. :lol
Bra Joan, att du är så dålig. :banana

Lite som de grabbar i skolan som gick och sa bög till alla för att sedan bli sambo med Tony.

Jag har svårt med att din linje inte är:
" Haitierna har levt på bidrag så länge att hela deras samhälle är korrumperat av bidragsfuskare, detta är ett lysande tillfälle för dem att bygga upp det själva utan externa resurser med egna medel istället för att fortsätta med detta för deras och andras skull. Ett startkapital är bra nog."

Last edited:
Lite som de grabbar i skolan som gick och sa bög till alla för att sedan bli sambo med Tony.

Jag har svårt med att din linje inte är:
" Haitierna har levt på bidrag så länge att hela deras samhälle är korrumperat av bidragsfuskare, detta är ett lysande tillfälle för dem att bygga upp det själva utan externa resurser med egna medel istället för att fortsätta med detta för deras och andras skull. Ett startkapital är bra nog."

Jag har svårt att hänga med i dina resonemang, Tony är bög? Ok.
Angående bygga upp Haiti, katastrofhjälp är inte en politisk fråga enligt mig, huruvida andra länder skall fortsätta finansiera Haitis återuppbyggnad för alltid är däremot inte säkert. Jag har inte ens tänkt tanken än, men jag tror inte på bistånd enligt svensk modell i princip, nej. Inte bara för att det är ologiskt utan främst för att det är ineffektivt för långsiktig förändring. Jag tror däremot stenhårt på investeringar i u-länder, det är enda vägen ur fattigdom på sikt.

Back