Allmän fråga om att inte filmen syns på TV:n

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Vad är det som gör det alltså, man får fram "skrivbordet" på TV & man ser allt man gör, men den gång man ska se en nyare film (dom gamla syns oftast) så blir det svart. Man går till data rummet & där rullar filmen på som vanligt på sin datorskärm.

Vad är det som gör att filmen inte syns på TV men på datorskärmen. Ska det vara speciella codecs-drivar-filter för att filmen ska komma ut från graffakortet, via s-vhs sladden och in i TV´n.

Detta är bara en allmän undran.......

Har haft det problemet med vissa avi-filmer (xvid).
Laddade ner nya codec sen fungerade det bra.

R1 Uffe skrev:
Vad är det som gör det alltså, man får fram "skrivbordet" på TV & man ser allt man gör, men den gång man ska se en nyare film (dom gamla syns oftast) så blir det svart. Man går till data rummet & där rullar filmen på som vanligt på sin datorskärm.

Vad är det som gör att filmen inte syns på TV men på datorskärmen. Ska det vara speciella codecs-drivar-filter för att filmen ska komma ut från graffakortet, via s-vhs sladden och in i TV´n.

Detta är bara en allmän undran.......

Har du testat att göra TV skärmen till den Primära bildskärmen?
Iallafall på min dator så måste TV'n vara Primär för att det ska bli någon film som visas överhuvudtaget på den.

Hade i går kväll svart TV när jag skulle se en DVD film (Audio_TS, Video_TS) med power DVD, plus att jag hade svart TV när jag skulle se en discovery film av typen "videoklipp"

Tackar för svaren, denna fråga ställs rätt ofta, jag har inga problem själv att lösa dessa saker när det händer

Vad jag undrar är egentligen är vad skillnaden är att skicka ut signaler till datorskärmen vs TV.........funkar direkt med vissa filmer att "klona" och andra måste man pilla lite här och där med

RG skrev:
Testade ett codec pack nyligen som har fungerat mycket bra,
kan vara värt ett försök. The Codecs
JAJA, men jag har inga problem att få bild till TV med lite pillande, det jag undrar är vad är skillnaden med att skicka ut signaler till datorskärmen vs TV.........funkar direkt med vissa filmer att "klona" och andra måste man pilla lite här och där med

jag måste ha tvn som min primära, men då hackade jag och crackade litegrann så att jag alltid har filmen i helskärm på tvn, det är nog det bästa

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back