Allergier! vad är ni allergiska mot?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Samma här! :banana

Idag besökte jag min lokala MC-handlare i ett ärende. Radion stod på i ett hörn (P3) som körde nån slags Håkan Hällström-kavalkad. Jag blev fysiskt illamående av hans missljud, så jag lägger även till Håkan på min allergi-lista.:zpy
Fotrally skrev:
2583458 Pollen, gräs och björk.
Morötter
Äpplen
Päron
Plommon
Körsbär
Persikor
Vissa nötter (i dubbel bemärkelse):D
Potatisskal! :huvet

Säkert glömt nått...

Är inte dödsallergisk mot nått som tur är.

Fisk, skaldjur, nötter, mandel, jordgubbar, kiwi, morötter, nypon, kyckling, färsk ananas, aprikos, körsbär, plommon, pollen, kvalster, strävhåriga pälsdjur,klor, några sorter av värktabletter, några sorter antibiotika, reagerar onormalt på adrenalin i läkemedelsform, överkänslig mot myggbett, vissa sorters tvättmedel.

Mrs. Laphroaig skrev:
2584048 Fisk, skaldjur, nötter, mandel, jordgubbar, kiwi, morötter, nypon, kyckling, färsk ananas, aprikos, körsbär, plommon, pollen, kvalster, strävhåriga pälsdjur,klor, några sorter av värktabletter, några sorter antibiotika, reagerar onormalt på adrenalin i läkemedelsform, överkänslig mot myggbett, vissa sorters tvättmedel.

Jo jag är också allergisk mot allt du nämner typ och några till. Ska ju få andningsbesvär om jag kommer i kontakt med jordnötter. Tål inte heller värmeväxling. Fick utslag på allt på pricktestet förutom kvalster:D

Men de sjuka är att även fast att jag föklarar för läkaren att jag kan äta nötter så ska jag kunna dö om jag gör det säger han:va

Ingen belastning egentligen förutom att de inte blir så gött efter jag ätit äpple.

Mr Helmut skrev:
2584071 Jo jag är också allergisk mot allt du nämner typ och några till. Ska ju få andningsbesvär om jag kommer i kontakt med jordnötter. Tål inte heller värmeväxling. Fick utslag på allt på pricktestet förutom kvalster:D

Men de sjuka är att även fast att jag föklarar för läkaren att jag kan äta nötter så ska jag kunna dö om jag gör det säger han:va

Ingen belastning egentligen förutom att de inte blir så gött efter jag ätit äpple.

Ibland kan jag sakna nötter eftersom ja kunde äta det fram till jag var 12 så man vet ju hur det smakar men nötter är inget man måste äta så därför ingen större förlust, är mer irriterande när man ska handla och det är spår av nötter i ta mig fan allting snart.
värmeväxling är jag känslig mot också som men inte ur allergisk synpunkt så därför skrev jag inte det här.
jag får anafylaktisk chock av mycket jag är allergisk mot och det andra ger mig stora nässelutslag, andningssvårigheter, nästäppta och dåsighet.
Men har ju varit allergisk sen jag var 6 månader så man lär sig ju med tiden.

Jag har slupit undan med att bara vara lite känslig mot insektsbett.

Annars något som gör mig sjuk så är det IRON MIKE! Vad är det för avatarbild han har skaffat??

Jag är allergisk mot medlet gummijollar är preparerade med från fabrik. En helt oanvänd, otvättad sprillans ny gummijolle direkt från kartong kan jag inte röra. No joke. Det blir det utslag och svullnader som heter duga.
Hur ofta tror ni jag lider av detta? Den enda gången det hände var för 12 år sen när vi köpte en ny. Annars inget.

Last edited:
Über allergisk mot kiwi.
Halsen svullnar igen o ja måste te sjukan snabbt annars dör jag hehe.

Dock inget som stör mig.

*Alla sorters jävla pollen
*Pälsdjur
*Getingar
*Damm/kvalster
*Saffran

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen