Allergier! vad är ni allergiska mot?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Jag är lite nyfiken, då jag själv har lite allergier. Dock inget som gör min vardag speciellt svår. Måttligt allergisk mot pollen, behöver ingen medicin för det, ngt allergisk mot hästar (blir snuvvig), likaså katter. Dock är jag jävligt allergisk mot skaldjur (kan inte ens känna doften)...

Kan inte gå in på en pizzeria, för att dom bakar pizzor med räkor på. Får jag det i mig, så svullnar ögon upp, likaså halsen, kan inte andas etc..anafylastisk reaktion om jag inte får medicin. Har dock bara hänt en gång. Dock är det inget jag känner mig besvärad av, skulle väl vara om man käkarp å restaurang och det finns ugnsbakad hummer på menyn, då finns det risk att någon på bordet bredvid beställer sån :huvet

Men men...skaldjur är iaf enkelt att lista ut, var de kan finnas, eller hur det luktar. Måste vara svårare med nötter :näsblod

Har alltid med mig en adrenalinspruta samt betapred tabletter, ifall man skulle få en reaktion, dock har det hänt en gång på 10 år att man använt det. Eller rättare sagt 2 gånger, andra gången på en annan,. Ett barn på restaurang som fick reaktion pga av spår av nötter, ambulanspersonalen sa att jag räddade hans liv med min medicin :)

Vad är ni allergiska mot?

Finns det någon annan skaldjursallergiker här? Har aldrig hört talas om någon jag känner, eller bekant eller så, som är allergisk mot skaldjur.

:rolleyes:

Är allergisk mot vintern..

*edit* Faktiskt inget skämt.. får utslag varje gång det blir vinter..

Allergisk mot:

1. Katter (väldigt känslig)
2. Hästar (Flyr om jag ser en)
3. pollen (Björk, kan ej åka hoj när den slår ut)
4. Kvalster (Känner knappt av det)
5. Överkänslig mot myggbett etc.

Men det är inget som påverkar min vardag direkt..Kanske björkpollen. Då kan jag inte vara utomhus...näsan bara rinner, ögonen rinner, det kliar och jag bara nyser hela tiden. Skulle jag inte använda medicin så skulle jag inte överleva :)

Annars tackar jag gudarna för att jag inte är allergisk mot alkohol och mat (ingredienser).

Pollen och kvalster i viss mån...

Korkade människor och alla som pratar skånska...

EDIT: Tjejer också för den delen..

Pollen, gräs och björk.
Morötter
Äpplen
Päron
Plommon
Körsbär
Persikor
Vissa nötter (i dubbel bemärkelse):D
Potatisskal! :huvet

Säkert glömt nått...

Är inte dödsallergisk mot nått som tur är.

Snorungar(ett begrepp för att beskriva någons mognad, inte ålder)
Skatter(såna man betalar, inte dom man hittar)
Bensinpris
Sen kanske jag är känslig mot pollen eller nåt. Jag planerar inte gå och testa mig för då bryter det väl verkligen ut när man känner efter.

1. Feminister
2. Kommunister
3. Gräspollen
4. Oordning
5. Latmaskar

Inget, det är jag djävligt glad för. Många omkring mig har allergier och det gör ju knappast vardagen roligare för dem, tur det finns bra mediciner.

OK då lite allergisk mot: Dryga idioter, feminister och den förbannade vintern, den sista är jag mycket allargisk emot, just nu: 3 dm snö och -6 grader fy fan.

Penicilin (Kovapenin tror jag det heter) Får klåda på de mest otrevliga ställen. :arsele

gjorde ett allergitest, var allergisk mot damm, fisk, träd, gräs och pälsdjur typ katt. Har aldrig märkt nånting alls från nått av det.

Jag är allergisk mot folk som tycker att Hitler var en bra snubbe.

Är allergisk mot pollen, katter/hundar och nickel. Å russin. Fick små kliande/vätskande blåsor på hela underarmarna när jag käkade russin tidigare i år. :va

// Lena

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...