Allergi-pollen :)

Lider du av allergi?

• Antal röstningar
    0
Cortison säger ni? Hoppas dom har det på åland också, har redan snytit ner halva hjälmen!

Fyfan säger jag bara.

Jag är en av er, pollen, mat, djur etc.

Jag har inte känt av pollen speciellt mycket de senaste åren, men nu i år håller jag på att dö. När man sitter på hojen är det väl okej att nysa lite, men när man stannar... då äre klippt. går åt ett näsdukspaket varje stopp. Och jag har fått ont i halsen av alla nysningar. Och tvättat hjälmen från nys har jag gjort säkert 10 ggr.

Nä nu ska jag nog gå å snyta min söndersnytna näsa. Usch va ont det gör ! :4skrika

Jag har också pollen-allergi, skitkul o snora ner hela hjälmen när man ska nysa. :huvet

Men jag har inte känt så mycket i år, annars brukar det vara ett rent helvete. :brinnerup

Shit va många ni andra var med allergi, trodde inte det var så många som hade det.

Nysa...om det räckte.... :(

Trots lågdoskortsion morgon och kväll samt bricanyl så sitter det någon djävla typ på bröstet och klämmer åt :huvet Hoppas det lugnar sig nästa vecka så jag kan bli på bättre humör :mad:

Depo-Medrol verkar under relativt kort period och eftersom jag är allgerisk mot pälsdjur, pollen och viss mat (blir bara värre och värre med åren) så testar jag en ny medicin i år som heter Seretide Diskus. Började med den i slutet på mars och kommer förmodligen att få hålla på till september / oktober. Resten av året brukar det räcka med Bricanyl och Clarityn. Inte skoj men jämfört med att inte kunna andas är valet lätt.

Jag har ynka pytte lite allergi, e lite rosslig o halsen på mornarna några veckor typ

Tur att man inte har några besvär av allergi...
och jag kan inte ens säga att jag förstår hur det skulle vara, men hoppas att det blir bättre för er..

Det värsta är inte nysningarna och kliandet tycker jag. Problemet är att man är täppt så man får aldrig sova ut ordentligt och vaknar med huvudvärk ibland. Sen går man runt och är slö resten av dagen innan samma visa upprepas nästa natt.

Diversion skrev:
Det värsta är inte nysningarna och kliandet tycker jag. Problemet är att man är täppt så man får aldrig sova ut ordentligt och vaknar med huvudvärk ibland. Sen går man runt och är slö resten av dagen innan samma visa upprepas nästa natt.
Håller med!! Slöheten suger, känns som man aldrig kommer igång om dagarna. Spelar ingen roll hur många liter kaffe eller Red Bull man hinkar i sig. Koncentrationsförmågan infinner sig aldrig!!

Hoppet står till det där vaccinet som man har pratat om i flera år nu...
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,473733,00.html

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...