MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en CRF 450 motard som framlyset är "morotsfärgat" på, sökte runt och det jag kunde hitta visade på att lindningarna på tändspolarna kan bli dåliga vilket i sin tur leder till att lyset blir klent.
Men borde inte det ge dåligt med kräm till gnistan i tändstiftet också? Hojen är nämligen lättstartad och går riktigt bra....
En del av den epoxi som täcker tändspolarna är bortnött, kan det vara en orsak till det dåliga lyset? Går det att se på spolarna att lindningen är dålig om jag tar bort den epoxi som är kvar? Är helt kass på sånt här.
Tips på andra saker som kan vara orsak till felet?
**Edit**
Såg nu på min egna bild att det bara är 4st spolar som epoxin är borta på, kan det vara så att det påverkar spolarna och att just de 4 spolarna är till lyset?
Men borde inte det ge dåligt med kräm till gnistan i tändstiftet också? Hojen är nämligen lättstartad och går riktigt bra....
En del av den epoxi som täcker tändspolarna är bortnött, kan det vara en orsak till det dåliga lyset? Går det att se på spolarna att lindningen är dålig om jag tar bort den epoxi som är kvar? Är helt kass på sånt här.
Tips på andra saker som kan vara orsak till felet?
**Edit**
Såg nu på min egna bild att det bara är 4st spolar som epoxin är borta på, kan det vara så att det påverkar spolarna och att just de 4 spolarna är till lyset?
Bifogat
Last edited: