Ja nu är man fundersam hur man ska lösa detta, såhär ligger det till.
Maskinen i fråga är den jag har i profil, och innan vintern hadde jag bara Leo vince slip-on i "motormodifering" och inga avgasknallar el så.
Men ljudet var för klent, fan min förra fz6-N hadde mer djup
Under vintern så
*kapades luftburken upp lite och k&n monterades.
*Katten rensades och lambda kopplades ur och ersattes med motstånd.
*Pc3 monterades och FAI pluggades. Hojen mappades sen i rullande bänk.
Sen när jag tog jungfruturen när snön släppt möttes jag av mycket glädje
men även en irriterande sak, Nämligen att när man rullade av på gasen och trottelns position landade på 0% i läge så kom ofta en baktändning...
En rejäl Pooop inte pooof...ungefär som när dom med bilar försöker skjuta eld ur avgasystemet.
Detta tog jag upp med min mekaniker som uteslöt FAI:n och trodde hårt på att det var mer soppa i o% trottelläge som behövdes, detta utfördes och jag märker skillnad..ca 40% bättre men det dyker upp iaf och skrämmer skiten ur en.
Mekanikern ifråga ville börja ställa tändningen om jag ville ha det bättre men tyckte jag skulle lämna det där pga den ekonomiska kostnaden.
Jag är inte lika säker på hans linje men bär inte heller massivt med tekniskt förstående för att komma med en egen tes, nån som har nån ide/förslag?
Maskinen i fråga är den jag har i profil, och innan vintern hadde jag bara Leo vince slip-on i "motormodifering" och inga avgasknallar el så.

Men ljudet var för klent, fan min förra fz6-N hadde mer djup

Under vintern så
*kapades luftburken upp lite och k&n monterades.
*Katten rensades och lambda kopplades ur och ersattes med motstånd.
*Pc3 monterades och FAI pluggades. Hojen mappades sen i rullande bänk.

Sen när jag tog jungfruturen när snön släppt möttes jag av mycket glädje

En rejäl Pooop inte pooof...ungefär som när dom med bilar försöker skjuta eld ur avgasystemet.
Detta tog jag upp med min mekaniker som uteslöt FAI:n och trodde hårt på att det var mer soppa i o% trottelläge som behövdes, detta utfördes och jag märker skillnad..ca 40% bättre men det dyker upp iaf och skrämmer skiten ur en.
Mekanikern ifråga ville börja ställa tändningen om jag ville ha det bättre men tyckte jag skulle lämna det där pga den ekonomiska kostnaden.

Jag är inte lika säker på hans linje men bär inte heller massivt med tekniskt förstående för att komma med en egen tes, nån som har nån ide/förslag?
Last edited: