Alla Hjärtans dag

Tycker personligen att alla hjärtans dag är mer betydelsefull än jul o nyår o alla andra amatördagar.Tänk så vackert med en dag att uppmärksamma kärleken på.Att få ge en liten gåva till nån man tycker e speciell.Jag ska ge min kompis keijo ett par björn borg kalsonger o en platta bira o en KRAAAAAAAAAM.

Tycker personligen att alla hjärtans dag är mer betydelsefull än jul o nyår o alla andra amatördagar.Tänk så vackert med en dag att uppmärksamma kärleken på.Att få ge en liten gåva till nån man tycker e speciell.Jag ska ge min kompis keijo ett par björn borg kalsonger o en platta bira o en KRAAAAAAAAAM.

Rätt tänkt - men... detta är verkligen den kommersiella dagen till handelsmännens fromma.
Jag tycker alla dagar på året är hjärtandagar, och kan, hör och häpna, uppvakta med blommor och blader eller ett finare restaurangbesök närsomhelst.
Jag tycker själv att det är amatörerna som inriktar sig på vad handelsmännen bestämmer och inte sitt eget hjärta ;)

Trams. Det är enbart handlarnas påhitt för att få sälja massa kuckilurargrejer.

Dessutom blir man less i öronen på att höra att en fjärdel av jordens tjejer vill bli uppvaktade, men som inte gör samma sak för sin partner. Jag undrar också, precis som Gottis, var är jämställdheten där?

Hursomhelst, jag respekterar alla som vill fira imorgon, men förstår den inte riktigt själv.

Håller helt med! Bara för att nån bestämde sig för att tjäna pengar på korkade männisor.

Förstår inte riktigt heller hur man kan förvänta sig att få saker hela tiden om man själv aldrig ger?

Jag vill hellre ha uppskattning den dagen jag behöver det inte bara för att man ska.

Kram på dig BB :pannkyss

Rätt tänkt - men... detta är verkligen den kommersiella dagen till handelsmännens fromma.
Jag tycker alla dagar på året är hjärtandagar, och kan, hör och häpna, uppvakta med blommor och blader eller ett finare restaurangbesök närsomhelst.
Jag tycker själv att det är amatörerna som inriktar sig på vad handelsmännen bestämmer och inte sitt eget hjärta ;)
Jo,där har du helt rätt.Det jag ville påskina var endast att utav ALLA dom där dagarna så är denna den som JAG värderar högst.Känns tusen ggr mer värt att få ett billigt rakvatten på alla hjärtans dag än på julafton t,ex.:yoparty Kärlek är en stor ingrediens i mitt liv,men inte religion.

Vilket trams. Vem har satt sig ner och bestämt allt det där?
Jag tycker att tulpan=jag hatar dig

Apelsinblomma = renhet och jungfrulighet

Citronblomma = trogen kärlek

Cyklamen = anspråkslös och blygsam

Förgätmigej = äkta kärlek och hågkomst

Hyacint = skönhet

Iris = varm av kärlek

Jasmin = älskvärd

Kamelia = tacksamhet

Kaprifol = generositet

Krysantemum, röd = jag älskar dig

Krysantemum, vit = sanning

Lilja = majestätisk

Liljekonvalj = lyckans återkomst

Luktärt = utsökt njutning

Magnolia = ståndaktighet

Mandelblomma = hopp

Mimosa = känslighet

Murgröna = evig trohet

Nejlika = fascination och kärlek

Ormbunke = fascination och uppriktighet

Persikoblomma = fängslad

Påsklilja = hyser aktning för

Ros, röd = kärlek

Ros, gul = vänskap

Ros, korallröd = lust

Ros, persikofärgad = anspråkslöshet

Ros, mörkrosa = tacksamhet

Ros, ljusrosa = behag

Ros, orange = fascination

Ros, vit = oskuld

Rosenkvitten = skönhet

Rosmarin = i hågkomst

Snödroppe = hopp

Syren, vit = ung och oskuldsfull

Tulpan = kärlek också tänka sig :tungan

Tusensköna = oskuld

Venushår = diskretion

Viol = trohet

Äppelblommor = det blir bättre

Alla hjärtans dag suger getpung. :mad:

För några år sedan så gjorde en dåvarande flickvän slut bara ett par veckor innan alla hjärtans dag och jag blev mycket deppig över det. Sedan på alla hjärtans dag kom det ett sms där det stod ungefär "Glad alla hjärtans dag, jag älskar dig och saknar dig". Så då kändes det som att allt ljusnade, tills jag tryckte neråt för att se resten av meddelaqndet "Såna här sms kan du idag skicka till den du älskar, glad alla hjärtans dag önskar Comviq!".
Jag---> :gråta

Ni vet väl förresten om att det finns en mängd olika tolkningar till vad olika blommor kan betyda? Bland annat behöver inte gula rosor betyda "vänskap" som det anges tidigare i denna tråd, det kan även betyda "otrohet".

Hur som haver så lägger jag ia.f in en hälsning till alla som inte fått blomster idag, eller ni som fick kan ju ta del av dessa med =) Tog en snabb bild på sambons blomster nu i eftermiddag. 3 på bild, men jag slog på stort och gav henne 5, hähä

IMG_1937.jpg

Jaha.

Hur blev eran allahjärtansdag? så här blev min:

Jo en jobbarkompis fyllde år. Så vi smög med fika.
Och överraskade honom,
när han som minst anade det. Det var tydligen uppskattat.

En själv har bara fått ett SMS,
och jag har en stark hemlängtan till min gubbe o barnen.

Sen jobbar min man när jag kommer hem. :mad:

Jaha.

Hur blev eran allahjärtansdag? så här blev min:

Jo en jobbarkompis fyllde år. Så vi smög med fika.
Och överraskade honom,
när han som minst anade det. Det var tydligen uppskattat.

En själv har bara fått ett SMS,
och jag har en stark hemlängtan till min gubbe o barnen.

Sen jobbar min man när jag kommer hem. :mad:

jag fick ett sms. Jag gick i skolan. Jag tränade. Jag kom hem o gav mamma lite god choklad. Jag kollade på Oz. Jag sitter och äter micromat..

edit: Killen byter kamrem på bilen

Gick upp och trodde jag skulle avlida av trötthet. Genomled frukosten, åkte den halvtaskiga vägen till mitt braiga jobb. Skickade tre mess till diverse kex, fick ETT svar. Ingen har hört av sig i övrigt.
Sitter nu och ska kolla på nån film, ensam naturligtvis.

/Jonathan, numera ung och jävligt bitter.

Gick upp och trodde jag skulle avlida av trötthet. Genomled frukosten, åkte den halvtaskiga vägen till mitt braiga jobb. Skickade tre mess till diverse kex, fick ETT svar. Ingen har hört av sig i övrigt.
Sitter nu och ska kolla på nån film, ensam naturligtvis.

/Jonathan, numera ung och jävligt bitter.

Låter ändå som en halvhygglig utdelning!
ETT svar iaf!
Själv skrev jag oxå ett litet "du är grejt" meddelande (som jag tycker man kan både kosta på sig OCH ta emot utan baktankar). Min utdelning var lite hyggligare iofs: 50%, men man hakar alltid på den uteblivna...
Så ÄR livet gosse, så gaska upp dig! Du kan få en ros av mig! ;)
Här haru en kexchoklad, vassego!

Jag fick ett par boxershorts på dom va det ett hjärta och inramat i hjärtat va en bild på henne. Det blev jag glad för.

Av mig fick hon en spa-weekend på liten ö utanför Norge med middag och massage å annat. Denna helgen kommer bli mysig =)

14 februari blev: Jobbade i Örebro. Repa på stan för shopping av födelsedagspresent till syster yster. Hämta sambon. Åkte hem. Äta middag snart. Lite surfa under tiden. Sovdags om en timme och har man tur och ork får man nog nuppa lite ikväll också. Yeah.

Passar på att slänga iväg en kram till alla som mår skit denna dag bara för att någon kom på att denna dag ska finnas och som påminner om kärleken som inte finns.

Och så kram till dig Alx! :pannkyss

Bästa alla hjärtans dag någonsin!

Ut i garaget drar igång en Volvo 240 med rallydäck. Åker hårt en timme på fina vägar.

Sen drar man på sig lite mera kläder bränner järnet en timme på skotern. Helt genomsvettig. Hem och lägga sig i badkaret med en öl. Sen får man ett trevligt sms som avslut.

Nöjd :)

Bifogat

• 4121483617.jpg
    4121483617.jpg
    61.6 KB · Visningar: 43
Uppvaktade min sambo med blommor, skulle ha lagat mat till henne men vi båda var "kvällströtta" och sov bort hela kvällen...så laga mat får jag göra imorgon istället. :)

Eftersom man håller sig till att vara singel så fick det bli en present till min älskade hoj som hon kan ha sällskap av i garaget, en lillasyster!:)

Bifogat

• crossen.jpg
    crossen.jpg
    78.5 KB · Visningar: 54
Jag vill spela en låt till alla som inte fick något idag,

Rape me med nirvana.

Gick upp imorse, slår på stereon som börjar spela soad - lonely day DÅ kommer jag ihåg vad det är för dag

Jag vill spela en låt till alla som inte fick något idag,

Rape me med nirvana.

Gick upp imorse, slår på stereon som börjar spela soad - lonely day DÅ kommer jag ihåg vad det är för dag

försök inte sno åt dig av "det är så jäffla synd om mig" du vakna singel shit happens :D

Back