Alla Hjärtans dag

Det här är en typisk sån där dag när yngre killar lär sig att när en tjej säger "Det är inte så noga med presenter".....

....SÅ LJUGER DOM!

Alla hjärtans dag, fars och mors dag är ALLA handlarnas högtider!

Varför ska man inte kunna ge sin sambo/hustru/mor eller far något utan att det ska vara så märkvärdigt med egen dag och allt. Den bästa gåvan är den gången det kommer spontant, med en tanke bakom. Det ska inte behöva vara en "handlarhögtid" för att man ska kunna visa sin uppskattning/kärlek.

Mina 5 cent//spenk

Varför ska man inte kunna ge sin sambo/hustru/mor eller far något utan att det ska vara så märkvärdigt med egen dag och allt. Den bästa gåvan är den gången det kommer spontant, med en tanke bakom. Det ska inte behöva vara en "handlarhögtid" för att man ska kunna visa sin uppskattning/kärlek.

Mina 5 cent//spenk

Man behöver inte alls gynna handlarna för att kunna fira såna högtidsdagar... Frukost på sängen, en nystädad bil, en gullig lapp på mjölkpaketet eller en hemlagad middag med lite ompyssling fungerar minst lika bra som present till någon man vill visa uppskatting.

.....

Mina 5 cent//spenk

Visst är det så, och visst säger nästan alla tjejer det också... Men dom menar det inte!
Du kan komma undan med en liten present men försök skippa det helt med motivationen att det är kommersiellt jippo....

:)

Farsan ringde förra veckan o önskade mig en trevlig alla hjärtans dag, han va lite väl snabb där men tanken är det som räknas.

DET DÄR kommer jag aldrig förstå. Så fort man får grepp om tillvaron kommer nåt kvinnfolk och slår ner en igen. Första året som plastfarsa åkte jag hem med en fet bukett rosor på alla hjärtans dag och var allänt nöjd med mig själv.... och fick dras med en grinande 12-åring hela kvällen!:va

Varför i HELVETE ska pappor gratulera sina döttrar på alla hjärtans dag? Hur blir det med systrar, mammor, mormor, faster, moster...??
:huvet

Varför i HELVETE ska pappor gratulera sina döttrar på alla hjärtans dag? Hur blir det med systrar, mammor, mormor, faster, moster...??
:huvet

Jag får inga blommor eller ngt på alla hjärtans dag och han och hans fru firar det inte heller...men bry sig om varandra det gör vi, ringer mer eller mindre varandra varje dag.

(har ingen stor släkt alls, varken helsyskon, mor- far- eller morföräldrar, sedan hur andra gör tja :wiggle )

Tilläggas bör väl att "gubben" är 70, är glad att han vet hur mobilen fungerar :D

Last edited:
Ni tror ni har det jobbigt... Idag fyller morsan år, imorgon är det alla hjärtans dag och den 15'nde fyller sambon år... Och ni klagar över en dag bara...

2763893 Man behöver inte alls gynna handlarna för att kunna fira såna högtidsdagar... Frukost på sängen, en nystädad bil, en gullig lapp på mjölkpaketet eller en hemlagad middag med lite ompyssling fungerar minst lika bra som present till någon man vill visa uppskatting.

Helt riktigt helt riktigt!!

Sen är det väl som Chrille säger, jag kommer givetvis att göra något på denna speciella dag. För att komma undan varken vill eller kan jag.

Men jag kommer givetvis poängtera det där med kommersiellt jippo.....:D

För övrigt bra svar på mitt inlägg, trodde bara jag skulle få massa mothugg osv osv.

//spenk

Många fördelar och en vääääldigt stor nackdel...potensproblem. Unga killar FTW! :yoparty :tungan

:va

Då måste vi snacka om vääääldigt gamla män?? :va

Skiljer 23 år på mig och sambon... har inte det problemet. :tummenupp
Äldre killar har kroppskontroll och vet hur man gör...

Unga killar är lite (många av dem iaf) tre juck och en suck...
Kanske kul med en snabbis i hissen, vad vet jag, men känns ändå som att det är roligare när man själv hinner känna nåt också....

Så äldre killar... :yoparty eller Män såklart. :yoparty

Back