Ja, va ska man säga.....
http://www.sr.se/cgi-bin/ostergotla...riodStart=2009-01-09&Period=2&Artikel=2555254
http://www.sr.se/cgi-bin/ostergotla...riodStart=2009-01-09&Period=2&Artikel=2555254
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar mer när alla som har LÄST hela artikeln ska ta till sig den och INSE vad den handlar om. Jag anser att det är en BRA artikel!
Jag undrar mer när alla som har LÄST hela artikeln ska ta till sig den och INSE vad den handlar om. Jag anser att det är en BRA artikel!
Jag känner igen mig helt och håller i artiklen. Har aldrig haft ett så stort sug att råna en kiosk som när jag hade jackat kannan på min Puch.
Bra? Enligt statistiken har mopedförsäljningen gått upp vilket då automatiskt kommer att leda till att kriminaliteten kommer att följa efter, om man antar att andelen trimmade mopeder är någorlunda konstant. Med detta resonemang bör man alltså förbjuda mopeder.
Jag vet inte om det är typiskt svenskt att alltid angripa symptomen, det ÄR säkert så att ungdomar som kör trimmat är riskerar att hamna i annan brottslighet, men vadå, ta av dom mopederna så blir de till änglar? Typisk journalistvinkling av forskning.....
... Att trimma kan förresten vara att kapa motorbromsen som ger dig lite extra fart i en nedförsbacke....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |