Solid snake
Guest
bimmern skrev:Det där är nog mest en smak sak...
Att den går bättre eller?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bimmern skrev:Det där är nog mest en smak sak...
Solid snake skrev:Att den går bättre eller?![]()
ja skulle sejja att de ej låter samma en V motor på 800matte@honda skrev:ja har film... men de e i formatet .3gp ... kvaliteten suger fett...
bläddra ner där o lyssna på Honda VFR 800... de låter ungefär så...(tro de eller ej)
Haha det kan du ha rätt i men fetare än en 2t tycker iaf jag att det låtercrusty skrev:ja skulle sejja att de ej låter samma en V motor på 800kubik mot 125
![]()
bimmern skrev:Haha det kan du ha rätt i men fetare än en 2t tycker iaf jag att det låter![]()
Tjet skrev:Provsatt en CBR 125 idag. Mindre hoj får man leta efter...![]()
Tjet skrev:Provsatt en CBR 125 idag. Mindre hoj får man leta efter...![]()
Du har en MBXcoffe skrev:Du är bara avundsjuk Tjejen, ops, Tjet menar jag![]()
Solid snake skrev:En 2 taktare behöver inte vara avstrypt för att vara roligare.
En 2 taktare är roligare än en 4 takt tillomed när den e strypt, den axxar bättre och den går fortare.
Behöver jag säga mer?
2 taktare accelererar i regel snabbare än 4 takt.. och toppar för det mesta mer också.. då snackar jag samma effekt. däremot så är ju 4 taktaren starkare och mindre beroende av hur vägen ser ut. till ex nedförsbacke raka eller uppför.*Foxen* skrev:å hur vet du att en strypt 2-taktare drar en cbr?
Jag kan då påpeka själv att *min åtminstonde* inte vart dragen av nån strypt 2-taktare (inte heller av polarns ostrypta tzr* och vi testade flera ggr. då. Så där kan jag inte hålla med dej! (ok, han kom ifatt mej och tog mej efter 75-80km/h) men grund acc. var jag värre![]()
Aja, man kan inte diskutera vilken som är bäst eller sämst av dom, alla kommer alltid att ha olika åsikter i vilket fall, det viktiga är ju ändå att ägaren är nöjd, vilket jag iaf är![]()
philsson skrev:2 taktare accelererar i regel snabbare än 4 takt.. och toppar för det mesta mer också.. då snackar jag samma effekt. däremot så är ju 4 taktaren starkare och mindre beroende av hur vägen ser ut. till ex nedförsbacke raka eller uppför.
*Foxen* skrev:å hur vet du att en strypt 2-taktare drar en cbr?
Jag kan då påpeka själv att *min åtminstonde* inte vart dragen av nån strypt 2-taktare (inte heller av polarns ostrypta tzr* och vi testade flera ggr. då. Så där kan jag inte hålla med dej! (ok, han kom ifatt mej och tog mej efter 75-80km/h) men grund acc. var jag värre![]()
Aja, man kan inte diskutera vilken som är bäst eller sämst av dom, alla kommer alltid att ha olika åsikter i vilket fall, det viktiga är ju ändå att ägaren är nöjd, vilket jag iaf är![]()
Solid snake skrev:Ha ha ha, din polare kanske ska byta kolv? Du kör inte ifrån mig, jag ligger inte o släpper kopplingen direkt, kopplingsslir vettu.![]()
Ingen annan 125a har kört ifrån mig än, förutom cagiva mito som kommer ikapp efter 120...
Har jag fel när jag säger att CBR har 13hk?.*Foxen* skrev:den regeln stämde då inte under vårat försök!![]()
Vi testade på en platt och fin raksträck iaf![]()
philsson skrev:Har jag fel när jag säger att CBR har 13hk?.
Min gamla CB 81 hade 16hk.. Antagligen mer drag i den också. (vem vet.. den väger mer.). Och den tyckte jag var.. "censur"..
philsson skrev:Du har en MBX![]()
Gammal 84 är det va?.. som går bättre än cbr:en .. vad skiljer det.. 20 år?..![]()
coffe skrev:Jag är inte med på vad du menar med det?![]()
Jag har inte påstott att den skulle gå bättre, eller vad menar du?
spectre skrev:tror nog faktiskt att din MBX spöar en cbr i axx/toppfart ostrypt.
även om det skiljer 20 år.
*Foxen* skrev:Du glömde att CBR:en inte har nån strypning... så därför är den inte ostrypt..![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |