All sport är störande

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Det är inte bara vi som lider av grannar nära anläggningarna som har som livsuppgift att klaga. I Motala så har miljökontoret begränsat spelet på tennisbanan för att det stör och kan vara skadligt för hälsan?????

http://www.corren.se/Sport/?articleId=5192012

Vi lever i en sjuk tid där snart endast spel på dator innanför lyckta dörrar är tillåtet:rolleyes:

helt sinnes

Jag fattar inte vad de håller på med....
Spela tennis kan det låta så mycket att det är skadligt för omgivningen?
haha... säger bara...... SÖÖÖÖÖÖÖÖK för den där åkomman...:arsele

Visst är det fantastiskt!! :tummenupp

Snart har man utrotat all motorsport (Ja det stämmer alla förespråkare av elmotorcyklar och elbilar. För ett elfordon låter garanterat mer än en tennismatch utan publik).

Och ger man nu sig på "bullret" från fotbollsmatcher och andra sporter också så kommer vi snart att ha det väldigt tyst och lugnt i sverige.
Alla kommer att sitta hemm och glo på TV, spela playstation, och bli feta. Men tyst och lugnt kommer det att vara.

Ända tills grannen starter sin gräsklippare förståss, eller det flyger förbi ett flygplan, eller åker förbi ett tåg, eller.... Ja, i stort sett vad som helst som bullrar lika mycket men som man inte kan sätta åt lika hårt som fritidsaktiviteter och idrott...

/B.Itter :D

Det kanske är på tiden att "folksporter" utreds för buller för att gemene man ska få upp ögonen för hur absurt det är att klaga på motorsportens buller när man flyttar in som granne till en motorbana/flygfält?

Ha ha!
Jag ska fan börja klaga på ALLT som låter.

Tycker att bullret från minigolfbanan hemma i stan är väldigt störande. Kan vi få dit nån som mäter bullret mån tro? :D

En ryska (minns inte namnet) skriker i upp till 130 db varje gång hon slår till bollen! :)

http://iof3.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=16996

http://www.habo.se/Miljo-Atervinning/Halsoskydd/Klagomal-olagenhet-for-manniskors-halsa/

- Kringflygande golfbollar (golfbanor är därmed miljöfarlig verksamhet)
- Skuggbildning samt flagglinas slag mot flaggstång
hahahah, vafan!

Och dessutom har de en direktlänk till en blankett för klagomål!?

jajja... nu ska jag åka hem o dra igång gräsklipparn, jag har en ny som körs på miljöbränsle som inte låter SÅ mycket (inte mer än 105dB på 10 meters håll iallafall!) eller ska man ta den gamla, som spyr ut lika mkt skit på en timme som en bil gör på 1000 mil... och låter väl minst 120dB hos grannen :) Ska man låta den stå och gå medans man käkar lunch måntro? (obs lite ironi i skrivningen, ja ä int bitter)

Haha, ja, det är väl dit vi är på väg, ett lungt, stilla och helt dött land. =D

Inte fan klagar jag på fotbollsmatcherna nedanför mitt hus där dom tjoar och blåser i viseelpipa hela tiden, eller kylaggregaten till isbanan som gick dygnet runt förr i tiden innan det blev kallt nog ute (nu har dom iofs lagt ner det efter sista konunktursvackan)

Och jag har bara ringt polisen EN gång för att dom skulle prata med zatzymupparna som gasade runt på parkeringen nedanför vid 3-snåret på morgonen till en arbetsdag. (och då hade jag själv bett dom att inte köra efter 12 på vardagar utan respons först)

Inte ens när grannen precis hade fått hem nya thaifrugan och dunkade sängen i väggen 24/7 klagade jag.

Oas väsnas jag ju en del med hojen, så det kanske är därför jag står ut med andras "oväsen" =)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien