All respekt till motocrossförarna...

#acke# skrev:
*snip*
140kg metallskrot åt vänster och jag själv över framåt på nåt skumt sätt, JÄVLAR vilken krasch. :näsblod

Helt själv ute på järva crossbana en regnig förmiddag liggandes på sidan groggy som efter en flaska i bakhuvudet en blöt lördagkväll.

Lite delade känslor just nu, mentalt känns det bra då jag ju klarade det? I alla fall att komma över platån. Fysiskt lite sämre, ont i hela kroppen och har spytt lite.
*snip*
Inte illa gjort med en stor satans XR :yoparty
Men du ska nog åka till sjukan. Kräkas=hjärnskakning oftast. Kan vara bra att de kollar upp dig :nurse :tuttar

gillar din envishet.
Men nästa gång ta med en polare som kan övervaka ifall något går snett

Klart att det var lite dumt att åka dit och göra försöket själv. Hade dock ingen polare som kunde följa med imorse och jag var så inställd på det så jag kunde helt enkelt inte låta bli.

Det som slår mig är dock att hur jag än försöker så lyckas jag inte förstöra min 20 år gamla XR. Omöjligt, går helt enkelt inte hur mycket jag än misshandlar den... :tummenupp

Pain is temporarily, glory is forever. Mycket bra gjort mannen, du kommer igen! :tummenupp

Starkt jobbat !!!!!

Ska ev ut å skutta runt lite på banan på Lör. = massa plåster & Rock`n Roll !!

:yoparty :yoparty :yoparty , medans bruden tycker :kocko :kocko

rejser skrev:
I Filipstad eller?, enda 35m dubbeln jag vet härikring.
Klart mäktigt som sagt, har vart nära att prova några gånger men njae.. :näsblod

Ja, precis där. Danne Steinlechner om du vet vem det är. Sjukt säker. Han sa att det var bara att hålla stumt även fast det var på fitthåret.... :hihi

Jävligt rolig bana är det med, vet du om den är stängd för iår?

Last edited:
Hagster skrev:
Ja, precis där. Danne Steinlechner om du vet vem det är. Sjukt säker. Jävligt rolig bana är det med, vet du om den är stängd för iår?

Ok tänkte det. Vet vem Danne är men känner honom inte.
Men kom på att det finns ju ett i Kil oxå, det dom kör på speedcrosstävlingen är inte så smått heller :tummenupp
Har inte hört nått om de stängt men det börjar väl bli lite för blött även där nu snart.

rejser skrev:
Ok tänkte det. Vet vem Danne är men känner honom inte.
Men kom på att det finns ju ett i Kil oxå, det dom kör på speedcrosstävlingen är inte så smått heller :tummenupp
Har inte hört nått om de stängt men det börjar väl bli lite för blött även där nu snart.

Jo det är också fett. Tänkte dra till Filipstad i helgen men det är surt om det är stängt.

vilken kämpe du e acke...herregud, blir förvånad över hur lite ni landsvägare vet om motocross, men sen kom jag på att det är väldigt lite landsvägsrejsare på crosstävlingar, har alltid tyckt det var lite underligt, precis som om vi inte har samma intresse. Men antagligen är det inte så många crosskillar på en RR tävling. Kanske bra att SM finns så vi närmar oss varandra.

Om du skall hoppa så tänk inte på för många detaljer som att trycka ihop fjädring osv. Lite svårt att tänka på det när hjärtat sitter i halsgropen 10 m innan hoppet.

Gör så här: kör fram till hoppet bromsa ner till den fart du tycker känns bra när du sen är på hoppet (på själva uppförsluten) då gasar du till, gasar du tidigt och mycket flyger du långt, men börja med en liten gasning precis innan uthoppet, sen är det "bara" att öka på med gasandet. Reser cykeln sig för mycket så bromsa lätt med bakhjulet, låt inte motorn stanna bara, går cykeln med framhjulet neråt så är det bara att gasa till lite så reser den sig till rätt läge. Glöm inte gasa när du landar.

Apropå vikt så väger en sidecar ca 160 kg (våra tvåcyl Folaner vägde säkert 180, mmmvilket ljud man kan få i en tvåtaktare hehehe) med två man på blir det 320 kg...ett av mina sista hopp på en sådan maskin var på sturup trapphoppet där. Åkte´med Lillis Svensson vi missade starten och blev efter och han blev jäkligt irriterad på att vi inte kom om en långsammare förare, så han slog på fullt på 670cm 1 cyl tvåtakt...då menar jag fullt från botten av hoppet till toppen.
Djävlar vad vi flög...högt som fan och landade långt efter hoppet och utanför banan tvästopp och bruten handled på Lillis......motocross e en jävligt kool sport, och måste vara den absolut hårdaste sporten av alla.

Mvh,
Leif

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey