All hell

Möller_82

O|||||||O
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
Drömmer om en 999S
Nämen vilken toppendag detta blev då, börjar med att det visar sig att kylaren på Mercan är fusklagad å det grövsta, på ett sätt som får en att skämmas över att vara utbildad bilmek. Uppenbarligen så har en av anslutningar till kylaren gått av på ålder...förmodligen och då har mekanikern som haft hand om bilen dom senaste åren med all säkerhet sagt till förra ägaren att han ska byta kylare, han sa till mig att kylaren byttes för 2-3 år sedan. Fet lögn, han har dratt dit en extra slangklämma på den biten rör som var kvar på kylaren, den klämman lossnade idag och jag är bara jävligt glad att jag precis vart o tankat så jag hade nära till vatten.

Sak nummer två, vart hos läkaren idag IGEN och han sjukskrev mig ytterligare två veckor pga problemet med ryggen, har redan vart hemma tre veckor. Åker till jobb för att lämna läkarintyget och prata med kollegorna som jag inte sett på länge. När jag är där så säger högsta hönset för min avdelning i fina ord att dom vill inte ha kvar mig och att jag ska säga upp mig, vilket jag inte gjorde, vill hitta nytt jobb först.
När jag är påväg hem från jobb så ringer han och ber mig komma dit imorrn halv tio för han vill försöka träffa en överenskommelse som det så fint hette. Mao jag får garanterat sparken.

OCH, det roliga är inte slut än. När jag kommer hem är farmor fly förbannad för att dom hittat spår av mina katter i sitt sovrum i form av avföring. Grejen med mina katter är att dom får inte vara inne men det har dom varit lite i smyg men inte i deras sovrum, det tanten vägrar inse är att det finns hål i golvet under deras säng som katterna smiter in genom, vet det då jag vid nått tillfälle gått in i rummet och hittat en av katterna där som då tagit sin tillflykt in under sängen och sen varit ute nästa gång jag sett den. Finns ingen annan lösning på det mysteriet. Tyvärr är det inte så lätt att bevis för dom för dom ser för det första jävligt dåligt och för det andra är deras säng inte världens lättaste att flytta, den måste plockas ner i ett antal bitar först. Så nu vill tanten att jag ska hitta någon annanstans att bo, ännu roligare, snart både arbetslös och bostadslös. Flytta hem till päronen vette fan om jag fixar, mådde inge vidare när jag bodde där innan och våra dispyter om det mesta lever än.

Så, någon som vill försöka bräcka mig eller vinner jag tävlingen om dagens värsta dag???

Mvh
Möller

Djurgår'n har varit helt under isen (Moahahaha!) :rofl :rolleyes: i flera år nu i Elitserien. Svårbräckbart... :tomten

Fy fan å jag som trode min dag va skit.
Bara för körskolans hoj paja lektionen innan min så jag gick upp 2 timmar tidigare och åkte buss i 1 timme i onödan. Sen åker man till skolan och väntar en timme på att få sita i 2 timmar och lyssnat på när min lärare går igenom alla lätta tal å lämnar dom man inte begriper, och avslutar med att säga att vi har prov på allt det på onsdag. Följt av en lunch då massa aska askkopen som stog på bordet brevid hamnar i min lasange och sen vägrar dom ge mig en ny lassange.Efter det fick man genomlida 2 timmars "life of Brian" i ett ljust klassrum på en dålig duk samtidigt som alla Klagar på hur värdelös filmen är.

Men jag tar tillbaka det, min dag har varit toppen om man jämför.

Hoppas det ordnar sig. Det behöver inte va så illa som det verkar.

Jag har haft en väldigt bra dag. Lyckan från igår stod i sig och allt flöt på :)
Ser fram emot helgen och sista april med.

Cheer up!

Halogen skrev:
2116227 Jag försov mig och sen var kaffet blaskigt. Och så är pengarna slut. :gråta

:fakta

4 timmar sen till jobbet... Enda fördelen är att det bara är fyra timmar kvar då... :3freak

I övrigt så har min dag varit toppen - jämförelsevis...

Hoppas det löser sig Möller!

Började fundera på om allt nu är så skitet som det verkar...skulle jag inte vara fruktansvärt korkad om jag inte tar chansen att åka utomlands isf??? Är så jävla sugen både på USA och Australien. Ta och sälja av mina bilar så får jag ju inte en del cash på det och sen har jag massa annat krafs som jag också kan göra mig av med...sen sticka iväg en månad eller två...är det en helgalen idé eller???

Mvh
Möller

Möller_82 skrev:
2116583 Började fundera på om allt nu är så skitet som det verkar...skulle jag inte vara fruktansvärt korkad om jag inte tar chansen att åka utomlands isf??? Är så jävla sugen både på USA och Australien. Ta och sälja av mina bilar så får jag ju inte en del cash på det och sen har jag massa annat krafs som jag också kan göra mig av med...sen sticka iväg en månad eller två...är det en helgalen idé eller???

Mvh
Möller
Låter bra men jag hade satsa på ett eller två år.

Jamen jippi körskolan ringer å sägar att dom har av bokat alla mina lektioner inklusive uppkörningen. Någon högre makt vill verkligen inte låta mig ta körkort.:6surkart

Möller_82 skrev:
2116583 Började fundera på om allt nu är så skitet som det verkar...skulle jag inte vara fruktansvärt korkad om jag inte tar chansen att åka utomlands isf??? Är så jävla sugen både på USA och Australien. Ta och sälja av mina bilar så får jag ju inte en del cash på det och sen har jag massa annat krafs som jag också kan göra mig av med...sen sticka iväg en månad eller två...är det en helgalen idé eller???

Mvh
Möller

Fan sälj allt du äger nästan och åk från Sverige....hade jag lätt gjort om inte något höll mig fast här, nere och sola och bada....åhhh...

Ja just nu känns inget speciellt skoj...sitter o maler om vad chefen kan få för sig att säga imorrn. Ska ringa facket imorgonbitti så jag har med en representant därifrån.

Just nu känns allt bara skit, 760n står där den står utan några större hopp om att komma igång snart, mercan är ju som den är, jeepen är ju mer svårsåld än sand i sahara, ekonomin tackade för sig för nån månad sedan o all den sköna supporten man får från dom i min närmaste omgivning gör ju att allt blir så jävla roligt. Farmor kläckte innan ur sig när jag ska sluta med dumhet som bilar och sånt trams, farsan sa för ett tag sedan att jag kanske skulle fundera på att köpa en bensinsnålare bil....vaffan, har jag sagt till dom att sluta md bingolott eller fotboll???? NÄ....*suck*
O sen att det mesta på brudfronten kärvar värre än normalt hjälper ju inte...hittar man nån som är intressant så kan man ju ge sig fan på att allt annat skiter sig :S

Mvh
Möller

jente skrev:
2116960 Fan sälj allt du äger nästan och åk från Sverige....hade jag lätt gjort om inte något höll mig fast här, nere och sola och bada....åhhh...

Det enda som egentligen håller mig kvar är katterna, är inte så pigg på att avliva dom så det får ju isf bli till att hitta något bra plejs för dom att bo och det är inte lätt.

Mvh
Möller

Gör som farsan säger och köp något bensinsnålt nu när det är dyrtider.

Sen tycker jag du ska börja spela, det är lite som fattigmannens alternativ till en fet pensionsfond. Bingolotto är inte fel, har du riktig flax så vinner du en HD
:tomten

Caffe skrev:
2117117 Gör som farsan säger och köp något bensinsnålt nu när det är dyrtider.

Sen tycker jag du ska börja spela, det är lite som fattigmannens alternativ till en fet pensionsfond. Bingolotto är inte fel, har du riktig flax så vinner du en HD
:tomten
Har man verkligen tur då?

Jag har redan två katter å en hund så tyvär blir de nog svårt å låta dom bo här men de lär ju va fler som kan erbjuda sig.

Möller_82 skrev:
2116178 Nämen vilken toppendag detta blev då, börjar med att det visar sig att kylaren på Mercan är fusklagad å det grövsta, på ett sätt som får en att skämmas över att vara utbildad bilmek. Uppenbarligen så har en av anslutningar till kylaren gått av på ålder...förmodligen och då har mekanikern som haft hand om bilen dom senaste åren med all säkerhet sagt till förra ägaren att han ska byta kylare, han sa till mig att kylaren byttes för 2-3 år sedan. Fet lögn, han har dratt dit en extra slangklämma på den biten rör som var kvar på kylaren, den klämman lossnade idag och jag är bara jävligt glad att jag precis vart o tankat så jag hade nära till vatten.

Sak nummer två, vart hos läkaren idag IGEN och han sjukskrev mig ytterligare två veckor pga problemet med ryggen, har redan vart hemma tre veckor. Åker till jobb för att lämna läkarintyget och prata med kollegorna som jag inte sett på länge. När jag är där så säger högsta hönset för min avdelning i fina ord att dom vill inte ha kvar mig och att jag ska säga upp mig, vilket jag inte gjorde, vill hitta nytt jobb först.
När jag är påväg hem från jobb så ringer han och ber mig komma dit imorrn halv tio för han vill försöka träffa en överenskommelse som det så fint hette. Mao jag får garanterat sparken.

OCH, det roliga är inte slut än. När jag kommer hem är farmor fly förbannad för att dom hittat spår av mina katter i sitt sovrum i form av avföring. Grejen med mina katter är att dom får inte vara inne men det har dom varit lite i smyg men inte i deras sovrum, det tanten vägrar inse är att det finns hål i golvet under deras säng som katterna smiter in genom, vet det då jag vid nått tillfälle gått in i rummet och hittat en av katterna där som då tagit sin tillflykt in under sängen och sen varit ute nästa gång jag sett den. Finns ingen annan lösning på det mysteriet. Tyvärr är det inte så lätt att bevis för dom för dom ser för det första jävligt dåligt och för det andra är deras säng inte världens lättaste att flytta, den måste plockas ner i ett antal bitar först. Så nu vill tanten att jag ska hitta någon annanstans att bo, ännu roligare, snart både arbetslös och bostadslös. Flytta hem till päronen vette fan om jag fixar, mådde inge vidare när jag bodde där innan och våra dispyter om det mesta lever än.

Så, någon som vill försöka bräcka mig eller vinner jag tävlingen om dagens värsta dag???

Mvh
Möller

1. Såg du inte själv om kylaren var 2-3 år eller gammal som helvete?

2. Presterar man inte så blir man ersatt.

3. Katter som inte vet var man bajsar ska man skjuta.

BTW, jag tror du vann tävlingen :)

Kapten Blåskägg skrev:
2117456 1. Såg du inte själv om kylaren var 2-3 år eller gammal som helvete?

2. Presterar man inte så blir man ersatt.

3. Katter som inte vet var man bajsar ska man skjuta.

BTW, jag tror du vann tävlingen :)

1. Såg inte så mycket av kylaren men det jag så såg bra ut iaf

2. Inte mitt fel att dom har gjort så jag har rygg som en 70 åring, jag har försökt med sjukgymnastik mm men när dom inte visar intresse av att hjälpa en så tröttnar man på att försöka till slut

3. Alla katter skiter precis var dom vill, behöver ha dom för att hålla möss o skit i shack.

Mvh
Möller

Möller_82 skrev:
2117061 Ja just nu känns inget speciellt skoj...sitter o maler om vad chefen kan få för sig att säga imorrn. Ska ringa facket imorgonbitti så jag har med en representant därifrån.

Just nu känns allt bara skit, 760n står där den står utan några större hopp om att komma igång snart, mercan är ju som den är, jeepen är ju mer svårsåld än sand i sahara, ekonomin tackade för sig för nån månad sedan o all den sköna supporten man får från dom i min närmaste omgivning gör ju att allt blir så jävla roligt. Farmor kläckte innan ur sig när jag ska sluta med dumhet som bilar och sånt trams, farsan sa för ett tag sedan att jag kanske skulle fundera på att köpa en bensinsnålare bil....vaffan, har jag sagt till dom att sluta md bingolott eller fotboll???? NÄ....*suck*
O sen att det mesta på brudfronten kärvar värre än normalt hjälper ju inte...hittar man nån som är intressant så kan man ju ge sig fan på att allt annat skiter sig :S

Mvh
Möller

Det enda som egentligen håller mig kvar är katterna, är inte så pigg på att avliva dom så det får ju isf bli till att hitta något bra plejs för dom att bo och det är inte lätt.

Mvh
Möller

Hitta en tjej i någon annanstans än i samma stad än där du bor, hehe gjorde jag, flyttade ihop med min sambo och flyttade 47 mil för den delen med, två i en smäll :tummenupp

Så kan ju du ta med dig dina söta katter med.

Hur blev det med din chef då? :confused:

Betalade in 19000 spänn igår till blodsugarna på CSN,haft mina första lektioner med otacksamma ungskrällen som enbart gjort allt för att paja mina nerver,upptäckte att hela huven på bilen lär kasseras pga rost.
Sjuk,hojen är kass,bor i Valbo å fan och hans moster....

Men hörni,imorgon är en annan dag!! :yoparty :yoparty

jente skrev:
2117815 Hitta en tjej i någon annanstans än i samma stad än där du bor, hehe gjorde jag, flyttade ihop med min sambo och flyttade 47 mil för den delen med, två i en smäll :tummenupp

Så kan ju du ta med dig dina söta katter med.

Hur blev det med din chef då? :confused:

Det är ju det jag har gjort, hon bor typ 30 mil bort men med allt som skiter sig nu och med sjuksrivningar o annat så blir det ju svårt att kunna träffas.

Det blev ett jävla liv på han för att jag hade med en representat från facket, det var väl inte så välkommet men dom kan ju inte säga nått om det. Blev en massa snacka och käbbel men ingen bra lösning.

Mvh
Möller

Back