All-Bike dragracing på MECA Raceway 15-17 maj!!

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
2-hjulig
Jo, visst är det så och hög tid att lyfta på förlåten: SRIF har tagit beslut om att anordna en hejdundrande all-Bike dragracing-helg på MECA Raceway den 15-17 maj.

Vi kan räkna med att alla svenska hoj-klasser bjuds in och det har även gått en ansökan till SVEMO för att få SM-status på den här tävlingen. Det gäller då flång nya SM-klassen Pro Twin Bike, Pro Street Bike och RM-klassen Super Twin Top Gas.

Även våra vänner från söder om skånelandet har visat intresse. Faller alla biter på plats så skulle det betyda att vi får upp den Europeiska Destroyer Cupen och ett antal Europeiska Top Gas-hojar, kanske att det kan bli en deltävlng i Europeiska Top Gas Cupen, det är bara att hålla alla tummarna.

Testkörning? Jo, som har skrivits här tidigare: Vill man ha redigt med åktid i mitten på maj så missa inte att onsdagarna före Skåne-tävlingarna är kanontillfällen att lufta hojarna. Ni har depåplatserna kvar och kan ta ledigt på torsdagen och njuta av våren i Skåne (missa inte en tur till Österlen!) och sen blir det åka av på fredagen igen.

Denna race-helg är bara för hojar med allt vad det innebär. Hojarna brukar mata på ordentligt med få haverier, jag tror att det här är den helg där det blir mest repor för hojarna på hela säsongen.

Missa inte det här tillfället, stöd er själva och svensk dragbikeracing, hjälp till att få en redig kick-start på 2009 års dragbike-säsong! Håll ögonen öppna, det kommer mer detaljer på http://HarleyDrags.com, här och på SRIF.se

Mvh
PiPPi, 0733/86 13 70

Bra initiativ Pippin!

mfg

Tomas

Helt underbart att det äntligen blir en renodlad bike
tävling på meca,lär bli en massa åka av!:klappar :klappar

Last edited:
Bra initiativ Pippin!
Hallå Tomas, Tack men nej, det är inte jag som ska ta åt mig. SRIF tog beslut på årsmötet och det är dom som ska ha kredit för att det blir av.

Stockholmare till trots så är jag hustomte i MECAs speakerbås sen dom började. Och lite kan jag ju om dragbikes och intresse finns det också så jag har blivit ombedd att starta övningen att låta dragbikers få veta att det är på G så då gör jag självklart det.

Kruxet är att tävlingen är bara tre månader bort och det behövs att alla som har ett intresse i dragbike-racing hjälper till att sprida ordet så mycket det går.

Idag har jag varit i kontakt med representanter för två Europamästare och en EM-tvåa i Pro Stock Bike och det finns ett klart intresse att tävla på den här tävlingen om planeringe för EM-säsongen går i lås. Som sagt, håll tummarna och sprid ordet.

Vi syns väl där :)

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Last edited:
En fråga.Vart klassar en v-rod med turbo in???

Det finns fyra klasser för den hojen. Från långsammast till snabbast: Twin Bike, Street Bike Bracket, Super Gas Bike och Pro Twin Bike. Vilken av klasserna du väljer beror på din hojs prestanda och vilket getingbo du vill sticka in huvudet i :)

Mvh
PiPPi
Man tackar för d svaret.Dock gatreggad så det blir väl nån streetklass.SGB skulle kanske va nåt annars,e det 9,5 breakout som gäller då?

Man tackar för d svaret.Dock gatreggad så det blir väl nån streetklass.SGB skulle kanske va nåt annars,e det 9,5 breakout som gäller då?
Ja, SGB är en så kallad index-klass med breakout på 9,5. Det var den klassen jag framförallt tänkte på när jag skrev "getingbo". Vi har haft tävlingar med 24-25 SGB-hojar som ska kvala in till en 16-stege och det är den tajtaste klassen i sverige, alla kategorier. Det skiljer ofta bara tusendelar mellan hojarna, speakern brukar vara lätt upphetsad efter en kvalrunda i SGB.

Mvh
PiPPi

Hej Pippi

Blir där möjlighet att test köra nitro-twin?

Jag försöker att äntligen få ut nya hojen i år.
Det kom ju en dotter förra sommaren :yoparty

Mvh Nicklas

Hej Pippi

Ryktet om en all bike weekend snurrar i norge nu också.

Hoppas fler nappar på att köra :yoparty

kunde varit coolt att fånga norrmännen på deras resa till england.
Men jag har för mig att dom brukar åka båt direkt från norge.

Men vi ser vad som händer.

Mvh Nicklas

hei
Bike-weekend på 17.mai - det blir bra :-)
Vi kommer, jeg vet ikke hvor mange - men om det er mulig å kjøre supertwin topfuel så kan det bli flere.

Kåre
www.hawgsracing.com

OK, det blir SM-status!

Besked ligger ute på HarleyDrags.com, MECA Raceway All-Bike Drags får SM-status!

Kul! Man tackar och bugar, det betyder alltså att klasserna Pro Street Bike och Pro Twin Bike inleder sin SM-säsong på MECA Raceway och att Super Twin Top Gas inleder kampen om Riksmästerskapet.

Mvh
PiPPi

Okej.

Jag räknar med att det kommer att skrivas här då.

Jag fick förfrågan från norge om anmälning.

Det jobbas visst friskt i garagen på Toten :yoparty (det området där dom trevliga guttarna kommer ifrån) för er som inte visste.

Pippi nästa år får du åka upp till vinterfesten å tävla. :hihi

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!