alkoholiserade kärnkraftverksförare

Tycker du att någon som styr ett kärnkraftverk skall få göra det alkoholpåverkad?

• Antal röstningar
    0
Jag tycker inte att någon ska jobba alkoholpåverkad, oavsett om dom är hjärnkirurg eller står i bespisningen på en mellanstadieskola.

Var väl svetsare som gjorde jobb i reaktorn som var berusade? Illa det med, men kanske inte lika illa?

Det skulle vara intressant att se hur liknande test skulle utfalla på andra arbetsplatser.

Självklart är det inte bra att köra kärnkraftverk :fyllisar

Var väl svetsare som gjorde jobb i reaktorn som var berusade? Illa det med, men kanske inte lika illa?

Helt rätt, det var svetsare som "var fulla", vilket är ett ganska löst uttryck som kan betyda allt ifrån några öl till många...

Sen vinklas det av trädkramande hippies för att få liv i kärnkraftsdebatten...

Och alla som jobbar med entreprenörer (inom de flesta områden, men framför allt på kärnkraftsverken) vet att det dricks väldigt mkt i husvagnarna på kvällarna. Jag känner personligen 2st som har bekräftat det hela så det är knappast något nytt under solen.
Så länge man sköter sitt jobb och inte kör bil så är det ok för mig att dricka öl dagen innan. Men att dricka på jobbet, som det inte är fråga om, är inte något vidare.

ålänge man inte vet promillen så rycker jag på axlarna... dom kanske hade fått en kopp glögg i julas? vem vet. det kan nog inte vara värre än fylle-harry som körde saltsjöbanan förr, de slutade med att han brassa in i vagnhallen, sovandes, och efter blodprov hade 2,19 promille 7 på morgonen :gnissla

Kärnkraftverk är känsliga saker. Det som inträffat visar på en kultur
som inte kan godkännas
Vattenfall har gjort bort sig och ska ha skit för sitt agerande.
Sedan om det är han som sköter gräsmattan eller är operatör som är full
på jobbet har ingen betydelse.

ålänge man inte vet promillen så rycker jag på axlarna... dom kanske hade fått en kopp glögg i julas? vem vet. det kan nog inte vara värre än fylle-harry som körde saltsjöbanan förr, de slutade med att han brassa in i vagnhallen, sovandes, och efter blodprov hade 2,19 promille 7 på morgonen :gnissla

Precis, om ni undrar varför jag skapat två trådar om i princip samma ämne så läs i denna http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145867

misstänkte det, men jag tycker att du tog dig lite för stor frihet i att välja de två rubrikerna. Enligt mig är inte en lättöl detsamma som alkoholiserad....

Nej självklart inte, säg till media att en lättöl inte är detsamma som berusad heller :tummenupp Vilka ord man väljer påverkar folk väldigt mycket, mer än man själv vill tro.

Ta gärna vidare diskussioner i andra tråden så vi håller oss till en.

Tråd Låst.

mer än en av fyra tycker att man får jobba på kärnkraftverk full, hur många här tycker att man får köra skenförsäkrad eller köra bil efter en öl?

Säger som i den andra tråden:

Av princip tycker jag inte man ska dricka alkohol på arbetstid.

Och jag frågar samma sak som i andra tråden, om det ingår att göra det i arbetsuppgifterna då?

Tja, jobbar man t.ex. som provsmakare på ett bryggeri finns det ju inte så många alternativ eller hur?
Men glöm inte att de spottar ut det som de smakar på :P

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...