Alkohol och flyg ingen bra kombination

hmm...

White trash nu även i sverige:näsblod

och snart ploppar det väl ut en till... :gnissla

Sånt där var standard när jag jobbade på norska båtar och det var dags för avmönstring. Det blev aldrig nån nödlandning men det var nog inte långt borta vissa gånger. Jag såg alltid till att hamna så långt bort från dem som möjligt i kabinen, ren självbevarelsedrift.

Hmm, inte gjort något fel om man är dräggfull och börjar bråka med kabinpersonalen? :va

Fast det är klart, han var svensk och hade semester, då ska man ju vara full, såna är ju reglerna :rolleyes:

Sååå... en snabb planering.

1) Se till så de får komma med planet. Ambassadens bekostnad, om det är vad som krävs. Lite okonventionellt att skicka folk bort från landet på ambassadens bekostnad, men krissituationer kräver ibland okonventionella lösningar.

2) Utbildningen är två månader. Det är alltså den tid vi har på oss att se till att de får sina pass och medborgarskap indragna så att de kan stoppas vid gränsen när de åker hit igen. Hur går vi till väga för att åstadkomma detta?

Sååå... en snabb planering.

1) Se till så de får komma med planet. Ambassadens bekostnad, om det är vad som krävs. Lite okonventionellt att skicka folk bort från landet på ambassadens bekostnad, men krissituationer kräver ibland okonventionella lösningar.

2) Utbildningen är två månader. Det är alltså den tid vi har på oss att se till att de får sina pass och medborgarskap indragna så att de kan stoppas vid gränsen när de åker hit igen. Hur går vi till väga för att åstadkomma detta?

De borde väl räcka att ta bort deras namnlapp på bagaget så vet de inte var de ska åka för att komma hem..

Offermentaliteten vet inga gränser i det här landet. Oavsett vad man själv har gjort kan man alltid gå ut i media och vädra sin känsla av oförätt.

Att stå för det man själv gör finns visst inte.

Något säger mig att de här tre männen antagligen inte borde fått stiga på flygplanet. De var antagligen allt för berusade redan innan de gick ombord för att sedan fortsätta intaget av alkohol. Vad tar en flygtur mellan Oslo och Köpenhamn? Under en timme säkert.

Tyvärr har jag noterat att incheckningspersonalen inte alltid tar sitt jobb på så stort allvar. I synnerhet inte på charter flyg. Ofta låter de redan överförfriskade personer stiga ombord. Sätt en promillegräns och klara passagerarna inte det får de helt enkelt inte komma med och vägra därefter servera dem alkohol under hela flygresan. Jag kan säga att jag avskyr den här typen av passagerare och jag tycker inte synd om dem för fem öre.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026