Alkohol i maten, bra eller anus?

NÅ? nån som vet om ALL alkohol förvsvinner eller om det blir nått kvar..

Jag och min medicin (antabus) är inte helt överens med alkohol just nu så
ska jag tänka mig för vad jag äter också??? :va

Kom på att det kanske kunde vara bra att veta! :yoparty

NÅ? nån som vet om ALL alkohol förvsvinner eller om det blir nått kvar..

Man har sällan särskillt mycket alkohol i maten om man inte gör en gryta men å andra sidan låter man ofta grytor stå och koka länge och då försvinner ju det mesta. Alkoholen börjar förångas långt innan grytan börjar koka så alkoholhalten lär vara väldigt låg om ens befintlig... Däremot vet jag iofs inte hur stingsligt det är när man käkar antabus. Om de reagerar på minsta spår av alkohol bör du kanske undvika rödvinsgrytor och punchpraliner.

Man har sällan särskillt mycket alkohol i maten om man inte gör en gryta men å andra sidan låter man ofta grytor stå och koka länge och då försvinner ju det mesta. Alkoholen börjar förångas långt innan grytan börjar koka så alkoholhalten lär vara väldigt låg om ens befintlig... Däremot vet jag iofs inte hur stingsligt det är när man käkar antabus. Om de reagerar på minsta spår av alkohol bör du kanske undvika rödvinsgrytor och punchpraliner.

OK tack.. kom fan på det idag när jag såg denna tråden..
tar dom starkaste och dom sa att man inte typ tål nån alkohol alls så..
Får väl börja tänka på vad man käkar också då. helvete :mad:
Inget roligt får man göra längre..

PS. vad i hela helvete gör man en fre/lör kväll nykter..?? har bara provat ett par än och det var det tråkgaste jag gjort! Vad gör folk i stugorna på kvällarna?

Hur ofta brukar du käka mat med alkohol i för övrigt? Inte särskilt ofta antar jag... Så du är nog grön även med Antabus.
På fredagar och lördagar så super man helt enkelt. Sen att vissa inte kan hantera det och måste käka piller är en annan femma :rolleyes:
Fölåt, nu var jag dum. Men köp ett nytt tv-spel så har du ju kul, eller gå ut och ragga nykter men spela full :D Bara fantasin sätter gränser.
Jag tvingade en polare att vara bartender på min inflyttningsfest då han käkar Antabus (bra med nykter bartender) men han vågade inte då han trodde att han skulle försöka sig på det hela :näsblod

Men köp ett nytt tv-spel så har du ju kul, eller gå ut och ragga nykter men spela full :D

En inte allt för nära vän till mig fick p.g.a. av vissa orsaker inte dricka alkohol under en relativt lång period. Han gjorde som du sa och investerade i ett TV-spel. Fredags- och lördagskvällar brukade han ägna åt att lira spel fram till en sissådär 01-02. Därefter tog han bilen in till stan, gick in på godtycklig klubb. Nykter som han var hade han inga större problem att få ragg, särskillt som han kunde erbjuda skjuts hem. Dagen efter(eller senare på natten) slapp han vakna bakis med ångest i något okänt hörn av stan. Istället klädde han på sig, gick ner till bilen och avnjöt lite bra musik i sin egen bil påväg hem från bortamatchen...

Hehe, fy fan vad skönt. Jag var själv spiknykter i 6 månader av olika anledningar och det var riktigt skoj att gå på fest och se hur alla beter sig. Dock raggade jag inte vidare värst då jag inte gör det full heller, men det kanske man skulle ha provat. Det kan ju knappast gå sämre än i onyktert tillstånd iaf :D

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år