Alkohol i maten, bra eller anus?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och tjejen gjorde en Beef Bourguignon-gryta nu ikväll och jag tänkte ta med mig matlåda till jobbet för en gång skull.
Men en tanke slog mig; Jag hade ner en halv pava vin i det hela och ungefär en tredjedel kokades nog aldrig upp. Hur är det med alkohol och matlagning, försvinner det vid uppvärmning redan eller måste det koka?
Jag pendlar 10 mil till jobbet och väl där kör jag minst 5 mil i tjänst om det vill sig illa. Ingen bilkörning efter lunchen eller vad säger ni?

Jag och tjejen gjorde en Beef Bourguignon-gryta nu ikväll och jag tänkte ta med mig matlåda till jobbet för en gång skull.
Men en tanke slog mig; Jag hade ner en halv pava vin i det hela och ungefär en tredjedel kokades nog aldrig upp. Hur är det med alkohol och matlagning, försvinner det vid uppvärmning redan eller måste det koka?
Jag pendlar 10 mil till jobbet och väl där kör jag minst 5 mil i tjänst om det vill sig illa. Ingen bilkörning efter lunchen eller vad säger ni?

Alkoholen börjar väl koka vid 70-80 grader, så har du haft det varmare än så ett tag bör väl allt vara försvunnet.

Om du är osäker så kör det i mikron tills det bubblar lite i lådan. Sen så borde det väl va lugnt ;)

Ähhh, skitsamma. Jag stannde hemma idag istället och glor på lite film och tvättar bilen så jag behöver inte oroa mig då de aldrig har nykterhetskontroller här i stan :crash

Killen har ju alldeles för mycket pengar över, klart man kan stanna hemma om man inte kan äta det man vill.

Det är nog ingen fara. Det lilla har antingen förångats vid tillagningen/uppvärmingen eller förbränns i kroppen på nolltid. Bara köra.

Sket du i jobbet av anledningen att du hade en matlåda med lite vin i?

:bidrag

Haha, ja det hade fan varit nåt... Jag sket i jobbet för att jag är omgiven av idioter på jobbet och det var så skönt att ligga kvar och dra sig till klockan 8. Fast den egentliga anledningen var för att jag vaknade upp klockan 5 av att min vänsterarm var fuckad och den är fortfarande inte ok efter 4 receptbelagda smärtstillande.

DR-Zätare, du har fel och jag rätt. I vanlig ordning. Edit/ Egentligen Bouef Bourguignon dårå...

En halv flaska? Jösses, storkok eller?

4 portioner :va Lite mer än en halv flaska blev det kanske då det bara blev två glas över till maten. En 70's totalt, mindre än vad en vinar-kärring pimplar på en förmiddag.

Last edited:
Jo, men är det inte damerna som INTE gör sånt? Min tjej säger att det går upp i rök och det luktar smultron när hon släpper väder. Lurar hon mig?

Hmm, nu kanske jag modererade bort hela mig poäng.

Syftade mest på den gula texten med en arm inblandad..

Jepp, nu tappade du bort mig totalt. Men jag är blond så du kan vara lugn, det är inte bara ditt fel.

*/ ?>
Back