Alingsås

Fin runda idag!!! Liiiite svalt, men man slapp skrapa av insekter iaf. :D

Du får uppdatera din signatur Mikko, du passerade väl 1000 mil idag?

Verkar behövas elektrifierade kallingar i påsk.....:gråta

Bifogat

• långtid1.jpg
    långtid1.jpg
    50.6 KB · Visningar: 36
Bara -10 i morse. Hmm, snart lägger väl sig isarna igen. BRAPP!

Jeffla temperaturer!!

Blir nog inga 200 mil innan 1200-mils servicen nästa vecka :(
Well well, får hoppas att moder natur vaknar till liv och ger lite värme i veckan efter påsk istället :7peta

Jag är ledig imorgon(:banana), så är det inte alltför kallt blir det nog en tur mitt på dagen. Någon som vill hänga på?

Vaknade i morse, slog upp korpgluggarna och möttes av strålande solsken :cool:
Sprang ner på torget för att skaffa lite frukost och höll både på att frysa ihjäl samt stå på huvudet när en isfläck uppenbarade sig under skon :crash

Är ju för jävligt rent ut sagt att man inte ska kunna njuta utav påsken i sadeln på sin mest kära ägodel :(

Men i morgon verkar det som att temperaturen ska dra sig upp mot 7+ imorgon så kan väl hoppas på att annandagen medför ännu högre temperaturer :gnissla

Vaknade i morse, slog upp korpgluggarna och möttes av strålande solsken :cool:
Sprang ner på torget för att skaffa lite frukost och höll både på att frysa ihjäl samt stå på huvudet när en isfläck uppenbarade sig under skon :crash

Är ju för jävligt rent ut sagt att man inte ska kunna njuta utav påsken i sadeln på sin mest kära ägodel :(

Men i morgon verkar det som att temperaturen ska dra sig upp mot 7+ imorgon så kan väl hoppas på att annandagen medför ännu högre temperaturer :gnissla

hur menar du? kört hoj varje dag i veckan, igår var det lite dålig sikt bara när man fick skrapa snö från visiret med handsken med jämna mellanrum, kan vara lite irriterande annars e det ju bara köra :va

hur menar du? kört hoj varje dag i veckan, igår var det lite dålig sikt bara när man fick skrapa snö från visiret med handsken med jämna mellanrum, kan vara lite irriterande annars e det ju bara köra :va

Jag menar att jag inte får nån njutning av Mc-körning om jag inte kan känna varken fingrar eller tår efter 10 minuter, samt vara livrädd för isfläckar när man försöker lägga ner hojen i kurvorna! :crash
eller får hjulspinn i 120 km/h på 6:ans växel när man ska köra om (157 Nm är kraft :fakta )

Tror vi har olika hojtyper du och jag :tummenupp

Nu är det en till Hojåkare i stan! Eller jag har inte kortet än men det kommer någon gång :)

Ska bara få lite bättre väder och sedan kan jag börja övningsköra! :banana

Last edited:
Nu hade man äntligen ordnat kortet, skulle haft det i höstas men tre dagar innan jag skulle köra upp fick farbor blå för sig att dom skulle låna lappen i 2 månader sen var det vinter. Men nu ser man fram emot en riktig hoj sommar.

Som det ser ut så är ni väl ett gäng som brukar ut att åka kring Alingsås så jag hoppas att jag kan hänga på.

Jag bor visserligen i Gbg, men jag har bott uppe i A-sås under ett antal år. Upptäckte då att det finns huuur mycket fina vägar som helst där uppe. Tjejen bor kvar där uppe så jag lär gärna haka på vid nåt/några tillfällen om jag är välkommen?

Ett tips på vägar är vägarna runt ljurhalla och dom ställena! man kör mot Vårgåra och svänger in till höger precis innan första fartkameran! Där finns det fina vägar! Bara att köra runt och utforska! Det är mest kurviga 70vägar där ute!:banana

Last edited:
Ett tips på vägar är vägarna runt ljurhalla och dom ställena! man kör mot Vårgåra och svänger in till höger precis innan första fartkameran! Där finns det fina vägar! Bara att köra runt och utforska! Det är mest kurviga 70vägar där ute!:banana

Första halv milen av den vägen är tyvärr full av potthål och kärlskott! Bara en liten varning!

Kul att se er :) Dessutom ett nytt ansikte för min del. Träffade på Mikko när jag kom tillbaks så det blev fler trevliga sammanträffanden idag :)

Jag bor visserligen i Gbg, men jag har bott uppe i A-sås under ett antal år. Upptäckte då att det finns huuur mycket fina vägar som helst där uppe. Tjejen bor kvar där uppe så jag lär gärna haka på vid nåt/några tillfällen om jag är välkommen?

Självklart! Vi kör mest med SMS för att trumma ihop folk, så PM:a ditt mobilnummer några dagar innan så du kan hänga på.

Nu hade man äntligen ordnat kortet, skulle haft det i höstas men tre dagar innan jag skulle köra upp fick farbor blå för sig att dom skulle låna lappen i 2 månader sen var det vinter. Men nu ser man fram emot en riktig hoj sommar.

Som det ser ut så är ni väl ett gäng som brukar ut att åka kring Alingsås så jag hoppas att jag kan hänga på.

PM:a ditt nummer, du är får gärna hänga på.

EDIT: 14:00 idag, Statoil Vänersborgsvägen om någon vill/hinner hänga på,

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!