Alien vs Predator blir film.

Grymt! Alien-filmerna är små underverk och jag är fullkomligt låst på Rovdjuret-filmerna. Dessutom är dataspelet kul. Hur filmen blir beror naturligtvis på hur manusförfattarna, regissören och skådisarna lyckas men de har ju ett fantastiskt bra koncept att jobba med. Det ser jag fram emot!

Minns första gången man såg Alien 2. Då trodde man först att dom skulle jaga ett par aliens bara. Blev halvt ihjälskrämd halvägs in i filmen... :skrämd

Förresten, dom som inte vet, så fanns det med ett Alienhuvud på väggen av Predator-skeppet i slutet av "Rovdjuret 2".

Therudeboy skrev:
Avp 2 var ju skit trist jämfört med 1:an.
Har bara provspelat tvåan. Men ettans singelplayer var ju as-svårt. Men det kanske bara var jag...

Men som vad jag förstår så ska filmen utspela sig på Jorden i nutid. Dvs inga högteknologiska vapen (Tyvärr) Hoppas bara att det är feta bössor med ändå.

Anthrax_e_gott skrev:
Har bara provspelat tvåan. Men ettans singelplayer var ju as-svårt. Men det kanske bara var jag...

Men som vad jag förstår så ska filmen utspela sig på Jorden i nutid. Dvs inga högteknologiska vapen (Tyvärr) Hoppas bara att det är feta bössor med ändå.

haha en polare spelade typ avp1 24/7 med 56k modem multiplayer då så klart och han rakades som 2:a i världen,sen kom 2:an och det sög så mycket att han la av.

Men vi får hoppas på att filmen blir bra och som sakt feta bössor :kulspruta

Therudeboy skrev:
haha en polare spelade typ avp1 24/7 med 56k modem multiplayer då så klart och han rakades som 2:a i världen,sen kom 2:an och det sög så mycket att han la av.

Men vi får hoppas på att filmen blir bra och som sakt feta bössor :kulspruta

Min polare spelade typ CS 24/7 med 2400 modem multiplayer då så klart och han rakades som 1:a i världen. Sen vaknade han med tummen i röven.

AVP som spel e kul, speciellt äliens. Filmen blir nog ingen höjdare.

eisbaer skrev:
Min polare spelade typ CS 24/7 med 2400 modem multiplayer då så klart och han rakades som 1:a i världen. Sen vaknade han med tummen i röven.

AVP som spel e kul, speciellt äliens. Filmen blir nog ingen höjdare.

:finger <- smaka på den :lol

Alien VS Predator är en av serie-världens häftigaste korsningar någonsin. Dataspelen är bara en side effect för kids som inte orkar läsa :) Det finns inom serie-världen hyggligt många läckra möten mellan filmer, serier och universum inom dessa. Alien vs Predator är väl en av de häftigaste men för serienördar finns mycket att fynda i gamla Thriller och nya Gigant(som kommer och går).

Folk har länge glömt den ohyggliga mängd bra filmer som finns undangömda i serie-tidningshögarna i diverse pojkrum, men nu kommer det - Spiderman, Hulk, Daredevil, Spawn, JudgeDredd, Batman, X-men....theres no end to the possibilities!

Yeap, verkar ju vara bra att den 'ntligen blir av, den har ju varit på tapeten ett bra tag nu. Paul Anderson regisserar, vilket man kanske ska vara lite bekymrad øver (Mortal Kombat, 1995) eller att han kanske klarar av det (Resident Evil, 2002).
Lance Henriksen ær tillbaks, spelar Charles Weyland, och om Weyland corp. ær med så lær det ju bli pheta bøssor oxå.

Hittade nån sida med storyn på, hittar inte den nu igen tyværr men den ær ungefær så hær.
Inledning: Tre unga predz går igenom en ritual før att bli krigare, men upptæcker snart att det ær lite før många aliens før dom så dom sprænger allt till småbitar.
5000 år senare eller så, så hittar man rester efter ett pred tempel på antarktis...blanda in weyland-yutani corp. ett gæng aliens och 5 unga predz nere på jorden før sin ritual och du har storyn i snabbt før AvP.
Premiær nån gång i apil tror jag det var....

Yes, sjælv ær man ju helt såld på allt som heter Alien och Predator, spelar AvP2 ganska mycket....och har precis øppnat upp mina Dedit verktyg igen før en lång vinter.....några mer hær som ær på AvP2 online?

Silwer skrev:
man ska nog inte snacka om datorspel som att de vore för kids om man själv sen förordar superhjälteserier:-)

Jag är den förra generationens nörd :rolleyes: Den innan dataspelen.

Sen förespråkar jag inte serier till något annat än film-manus.

Meningslös info:
Vet ni att MASK med Jim Carrey var en extremt blodig splatter-serie från första början? (alltså tarmarhjränsubstansobenpipor-splattrig) Vilken gullig familjekomedi de gjorde av det...

Kan filmen bli bara en skugga av Aliens - Special edition är jag nöjd. En av filmhistoriens största och definitivt Camerons bästa hittills. Kan dock inte förlåta honom för att vanliga utgåvan inte hade med sekvensen med robotkanonerna. :huvet
Ett mästerverk.

Ugluk skrev:
Kan filmen bli bara en skugga av Aliens - Special edition är jag nöjd. En av filmhistoriens största och definitivt Camerons bästa hittills. Kan dock inte förlåta honom för att vanliga utgåvan inte hade med sekvensen med robotkanonerna. :huvet
Ett mästerverk.

Ja, den scenen ser jag fan inte hur man kan 'editera' bort ur en film. Då fattar man verkligen hur många jevvla äliäns det är. :D

Chrille skrev:
Jag är den förra generationens nörd :rolleyes: Den innan dataspelen.

Sen förespråkar jag inte serier till något annat än film-manus.

Meningslös info:
Vet ni att MASK med Jim Carrey var en extremt blodig splatter-serie från första början? (alltså tarmarhjränsubstansobenpipor-splattrig) Vilken gullig familjekomedi de gjorde av det...

Är också tokig i serietidningar. Brukar dammsuga loppmarknaderna efter dom.

Har faktiskt en tidning med Mask i. Bla gör han upp med ett par mekaniker som har lurat honom. Det slutar med att han kör upp ett avgass-system i ars**t på den ene, och och kör in en massa verktyg i skallen på den andre. Efteråt bockar han kallt av dom från en lista... :gnissla Med andra ord, en riktigt sjuk serie.

Nåja, som sagt, Alien vs Predator är en gammal idé. Fanns en massa andra crossovers som Darkhorse (Serietidnings-förlag) hade för sig, Alien vs Batman, Alien vs Superman, Predator vs Judge Dredd osv, osv.

Anthrax skrev:
Förresten, dom som inte vet, så fanns det med ett Alienhuvud på väggen av Predator-skeppet i slutet av "Rovdjuret 2".

Jag VEEEEEEEEEEEEEEEEEET :hihi

Kom hit o fixa min dator så jag akn se filmerna :(

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage