Josafan
Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Nu är det så att jag är arbetslös för tillfället. I somras var jag projektanställd och kammade in 23000 kr. Därefter har jag varit arbetslös, inskriven i Alfakassa men inte fått några stålar än(har inte skickat in de sista papprena). Som många säkert är bekanta så får man INTE GÖRA NÅGONTING när man har alfakassa(också ett jävla bra sätt att få folk att sysselsätta sig vid arbetslöshet).
Nu till saken. Jag har fixat lite grafiskt datorjobb, som jag tänkte göra. Problemet är hur jag skall greja in stålar för detta jobb. Någon pratade om att man som student(jag läser en kvällskurs, tjohoo
) kan dra in lite stålar som skattefri belopp, läste ngnstans på nätet att det beloppet var 16997 kr eller ngt sådant. Kan jag det?
Eller räknas den summan som jag tjänade i somras in i det beloppet?
Om jag inte kan göra såhär... HUR FAN SKALL JAG GÖRA DÅ?
Finns säkert ngn anonym skattmasare som sitter och gömmer sig här på sh.com, kom fram nu då och hjälp mig!

Nu till saken. Jag har fixat lite grafiskt datorjobb, som jag tänkte göra. Problemet är hur jag skall greja in stålar för detta jobb. Någon pratade om att man som student(jag läser en kvällskurs, tjohoo
) kan dra in lite stålar som skattefri belopp, läste ngnstans på nätet att det beloppet var 16997 kr eller ngt sådant. Kan jag det?Eller räknas den summan som jag tjänade i somras in i det beloppet?
Om jag inte kan göra såhär... HUR FAN SKALL JAG GÖRA DÅ?
Finns säkert ngn anonym skattmasare som sitter och gömmer sig här på sh.com, kom fram nu då och hjälp mig!