Alexander Kristiansson

Hmm... Står det inte att det är en uttagningsomgång kvar? Hoppas att det leder hela vägen!:tummenupp

Kul. Patrick "PJ" Jacobsen bör gå vidare fö rhan har lyckats väldigt bra i USA och USGPRU serine och har även kört i öppna spanska.

Ni som tävlar, hur har ni råd? finns det en tråd om hur jag som privatperson kan börja tävla? eller är det så enkelt som att åka till en bana och piska ruskigt grymma tider så hoppar en talangscout fram eller sponsor fram osså är det klart?

o jaa, frågan är helt seriös.

Ni som tävlar, hur har ni råd? finns det en tråd om hur jag som privatperson kan börja tävla? eller är det så enkelt som att åka till en bana och piska ruskigt grymma tider så hoppar en talangscout fram eller sponsor fram osså är det klart?

Läst Stickyn i Rookie-forumet, där avhandlas många av de grundläggande frågorna. Och angående ha råd, det har man inte egentligen... :näsblod

Jepp.. om jag nu kan lyckas komma loss, så sticker vi isåfall ner på tisdagen..
(i västa fall får jag hoppa över det helt och hållet :( )
Skall bli kul o se hur det går.. Två stycken från Norden kvar...
vi får hoppas på det bästa.. dock så lär vi inte få något besked när vi är
där nere, utan dom återkommer efter några dagar då dom har gått igenom
allt videomaterial och anteckningar och diskuterat igenom det hela..

Info kommer om hur det går...

mvh
Benny

Tyvärr lyckades jag inte komma iväg o hänga med ner..
men jag har fått en rapport därifrån, och idag, torsdag, har regnat
bort helt tyvärr...

De funderade på att ställa in allt, men efter att ha varit i kontakt med
diverse organisationer som har koll på vädret där nere, så bestämde
dom sig för att ta allt imorgon, fredag.

De som ville köra idag, fick göra det för att lära sig banan. Fastän att
de inte behöva sätta tider idag, och hade blivit tillsägda att ta det
lungt, så blev det ändå ca 10 vurpor.. så mekanikerna har att göra :)
Alex vurpade dock inte :tummenupp

Får se hur det går imorgon...
(5 av dom som är med, körde 125 racet i spanska mästerskapet förra helgen,
så de har tempot uppe.. tyvärr har Alex inte kört så mycket, då vi bor i
sverige :huvet men vi hoppas det går bra)

Var på en träning på knudan med Alexander i somras, den killen kan köra, den saken är klar! Grymt duktig, hoppas verkligen att han får chansen!

Man får helt enkelt finns sig i att inte ha råd med något mer överhuvudtaget än just racing. Vill man inte offra det, ja då får man låta bli eller acceptera att köra med inte helt konkurrenskraftigt material ... antar att det fortfarande är så :)

Å andra sidan är det sanslöst roligt och man samlar på sig minnen och kompisar som varar hela livet.

Man får helt enkelt finns sig i att inte ha råd med något mer överhuvudtaget än just racing. Vill man inte offra det, ja då får man låta bli eller acceptera att köra med inte helt konkurrenskraftigt material ... antar att det fortfarande är så :)

Å andra sidan är det sanslöst roligt och man samlar på sig minnen och kompisar som varar hela livet.

O när kommer sponsorerna in i bilden?

Sponsorerna som betalar kakorna & kaffet i depån kan du hitta med en gång nere på ICA eller Coop.
Sponsorerna som betalar dig för att köra ngn annans cykel får du vänta med tills du kvalat in till WSS, WSBK eller MotoGP.... man får säkert betalt i ngn av de europeiska-serierna oxå, det är dock mer än jag vet.

Sponsorerna kommer när de tror att du gör tillräckligt mycket väsen av dig så att de får "bang for the bucks" för sina utlägg.
Det är lättare att få till sponsoravtal som ger dig fria smörjmedel, hjälmar, kläder, kedjor, osv än att få pengar. Pengar kan dock vara i form av resultatrelaterad ersättning.
Den enda som jag fick pengar av var Systembolaget när jag körde med "Spola Kröken". Det hade varit lite svårt att förhandla sig till varor där.
Sedan var jag också sponsrad av MC-Nytt där jag egentligen bara blev garanterad viss uppmärksamhet (ja, och förlagets alla tidningar) men det var ju guld värt gentemot andra tänkbara sponsorer eftersom de visste att det skulle bli lite bilder och sånt i fackpressen där deras dekaler syntes.

Sponsorerna kommer när de tror att du gör tillräckligt mycket väsen av dig så att de får "bang for the bucks" för sina utlägg.
Det är lättare att få till sponsoravtal som ger dig fria smörjmedel, hjälmar, kläder, kedjor, osv än att få pengar. Pengar kan dock vara i form av resultatrelaterad ersättning.
Den enda som jag fick pengar av var Systembolaget när jag körde med "Spola Kröken". Det hade varit lite svårt att förhandla sig till varor där.
Sedan var jag också sponsrad av MC-Nytt där jag egentligen bara blev garanterad viss uppmärksamhet (ja, och förlagets alla tidningar) men det var ju guld värt gentemot andra tänkbara sponsorer eftersom de visste att det skulle bli lite bilder och sånt i fackpressen där deras dekaler syntes.

ok..då är jag med, jag skulle vara jävligt nöjd med fria smörjmedel utrustning m.m, ja ja, nu ska jag inte drömma bort mig, får hoppa upp i sadeln till sommarn och upptäcka om jag är en talang eller inte:näsblod :)

Jag skulle vilja påstå att du väljer det själv. Utan att nämna några namn vet jag rookie-förare med talang för att fixa sponsorer som inte betalar många kronor själva. De har helt enkelt gjort ett snyggt upplägg och fått mig sig X antal sponsorer som går in med pengar.

Jag skulle vilja påstå att du väljer det själv. Utan att nämna några namn vet jag rookie-förare med talang för att fixa sponsorer som inte betalar många kronor själva. De har helt enkelt gjort ett snyggt upplägg och fått mig sig X antal sponsorer som går in med pengar.

får lära mig rr forumet utantill nu, verkar vara massvis med saker o lära sig.

Verkar inte som någon nordbo kom med, "bara" en finne som reserv:
http://www.newspirits.com/en/motor-sports/story-7-2446.php

The new Red Bull MotoGP Rookies are:

Dylan Mavin – Australia
Nico Thöni – Austria
Jakub Kornfeil – Czech Republic
Nelson Major – France
Florian Marino – France
Kevin Calia – Italy
Daijiro Hiura – Japan
Alessio Cappella – Nigeria
Mathew Scholtz – South Africa