Alex Lundh - Ordinarie i VM och artikel i AB

Såg det på fejjan och blev både förvånad och glad samtidigt! Hoppas det bättre för han i år!

Undrar jag med... skulle vara intressant att veta, han hänger väl här och kan ge oss ett svar om vi har tur :)

Tror Alex kan överraska oss, på nåt sätt känns det som att dom större hojarna kommer passa honom bättre är 600:orna han har kört som senaste åren.

Grattis Alex! helt plötsligt så blev Superbike VM mycket intressantare!

Någon som vet nå mer om hur Pedercini satsar i år?
Tycker det va mycket snack förra året om att dom hade sämst hoj i fältet, slogs om sista platserna osv. Men sen gick Corti in & var väl Top-10 båda racen i finalen efter Alex vurpa? Corti's förtjänst eller är hojen bättre än ryktet?

Heja Alex!

Tycker det va mycket snack förra året om att dom hade sämst hoj i fältet, slogs om sista platserna osv. Men sen gick Corti in & var väl Top-10 båda racen i finalen efter Alex vurpa? Corti's förtjänst eller är hojen bättre än ryktet?
Allt är väl relativt men om en mer etablerad förare, som jag antar att Corti räknas som, kommer in och gör bättre resultat vet man bara med säkerhet att han är bättre än de andra förarna (förutsatt att den nya föraren inte lyckats få med sig bättre personal eller delar).

Det som alltid kommer att ligga de svenska förarna i fatet är bristen på konkurrens i Sverige. Italienare, spanjorer mfl har fajtats mot högklassigt motstånd sen det var små.

Last edited:
P€RRA;5710588 skrev:
Det som alltid kommer att ligga de svenska förarna i fatet är bristen på konkurrens i Sverige. Italienare, spanjorer mfl har fajtats mot högklassigt motstånd sen det var små.

Sant! Men Alex gjorde det enda rätta för att råda bot på det och gav sig ut i världen, och NU har han ju iaf tre års stångande mot högklassigt motstånd i ryggen. Så NU blir det ett fint år!!!!:tummenupp

Heja Alex!

Corti körde ju med förstahojen i teamet, stor skillnad mellan hans och den cykel som Alex fick köra på. Bara för att båda cyklarna är från Pedercini och lackerade i samma gröna färger så betyder det inte att cyklarna är identiska, tyvärr för Alex. Hoppas att han får bättre material i år!

Sant! Men Alex gjorde det enda rätta för att råda bot på det och gav sig ut i världen, och NU har han ju iaf tre års stångande mot högklassigt motstånd i ryggen. Så NU blir det ett fint år!!!!:tummenupp
Håller med om att han gör helt rätt och förtjänar alla heder för det :)

Men det är onekligen ett handikapp att harva för länge i lilla Sverige.

P€RRA;5710981 skrev:
Håller med om att han gör helt rätt och förtjänar alla heder för det :)

Men det är onekligen ett handikapp att harva för länge i lilla Sverige.

Så kan det vara. Eller också är det inte det; Alex, Fille, Pappunen, Ockefeldt var alla ganska snabbt bäst i Sverige och kan/kunde leva en stund på den meriten. I Spanien hade de troligen varit en "mid pack rider" och kanske det inte är lättare att utvecklas från den positionen....

Nyheten är ju verkligen skoj precis som jag skrev när jag startade tråden, men det som gör det lite extra skoj är ju att Sportbladet skriver någonting om det och förhoppningsvis följer upp. Nu har jag ingen statistik att luta mig mot men jag gissar att fler personer i Sverige läser Sportbladet än bike.se utöver "de invigda" :)

Så kan det vara. Eller också är det inte det; Alex, Fille, Pappunen, Ockefeldt var alla ganska snabbt bäst i Sverige och kan/kunde leva en stund på den meriten. I Spanien hade de troligen varit en "mid pack rider" och kanske det inte är lättare att utvecklas från den positionen....
Jag tror att alla tre hade utvecklats bättre om de fötts i Spanien. Precis som en mexikansk hockeyspelare hade gjort i Sverige.

För att synas lite borde alla RR-profiler i Sverige blogga på sporthoj.com med racerapporter i RR-forumet för "snack efter race" :-P

(Alex inräknat, o även Christoffer m.fl som kör utomlands)

P€RRA;5711083 skrev:
Jag tror att alla tre hade utvecklats bättre om de fötts i Spanien. Precis som en mexikansk hockeyspelare hade gjort i Sverige.

Så är det säkert. Framför allt inbillar jag mig att man får en annan skjuts när man är ung, det finns väl så mycket mer att köra för 12-åringar i Spanien.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025